Hej Jan
Jeg kan se at indlægget har ligget her nogen tid, men du går måske stadig med ideèn i hovedet ?
Jeg må give Niels Andersen helt ret i de betraktninger han har beskrevet.
Nu har jeg drevet Nørdit.dk i snart 2 år, og må vel så betraktes som nogenlunde erfaren på dette punkt :)
Dit system skal være 100% selvkørende, eller kan du ikke lave en forretning ad af det, da du må påregne at ca. halvdelen af de henvendelser der kommer ikke bliver til en reel ordre, men kun er forespørgsler på hvordan kunder selv kan afhjælpe problemer med deres it.
Disse henvendelser skal du have konverteret til ordre, dvs. at du skal give konsulenterne så mange kvalitetskunder som muligt, ellers bliver de trætte af dit system.
Konsulenter vil naturligvis ikke betale for en sådan henvendelse, og kan på sigt blive en belastning for dem hvis der kommer for mange henvendelser der ikke bliver til reelle kunder
Derfor er det vigtigt at du tager højde for hvordan du skaffer konsulenterne kunder.
Den der med at få 30.000 besøgende ind af bagdøren, duer bare ikke til ret meget, du skal have fat i kunder der reelt har brug for hjælp.
Og det koster.
Du skal regne med at mange af konsulenterne selv bruger mange penge på adwords, SEO ovs.
Så hvordan vil du selv få folk ind på din side ?
Det kan du kun ved at bruge penge på markedsføring, dvs. offline reklamer, adwords, SEO ovs.
Så overvej lige hvor meget du vil smide i dit projekt.
Du kan kun drive en sådan side hvis du "brander" det på en eller anden måde.
Og det koster penge.
Nu skal det ikke lyde som om jeg er ude i en skramme kampagne, for jeg har ikke noget i mod en "konkulega", men jeg vil bare give noge af mine erfaringer videre, så du ikke står med de samme problemstillinger som jeg selv har haft i starten.
Du bliver nød til at finde på noget unikt, som netop kun dit system kan tilbyde både konsulenter men også kunder, eller drukner du bare i mængden, og så er det endnu mere "op ad bakke" for dig.
Husk at det kan godt være at ideén lyder fint inde i dit hoved, men spørg nogle af de konsulenter der har være på banen i mange år, om hvordan det optimale system skulle se ud, og tag så udgangspunkt i disse betraktninger.
Jeg syndtes selv at jeg har en god dialog med vores konsulenter, om at gøre Nørdit bedre, og dem lytter jeg til, og de er gode til at komme med forslag til forbedringer hele tiden.