Det er ikke royalties, men jeg vil bare vide om jeg kan få procenter af de penge som investorerne skyder i mit projekt. Lad os f.eks. sige at jeg vil starte en investeringsforening og stifter firmaet "x A/S" hvor x ejes på følgende måde; 51% af mig 49% af investorerne. I dette tilfælde bestemmer jeg vel selv hvor mange procent jeg vil have af investorerne(altså inden for rimelighedens rammer. Det er måske et lidt dårligt eks. med en investeringsforening)
Og så lige et spørgsmål til, kan jeg stadig få procenter(af investorernes kapital), hvis jeg kun stiller med 5% af kapitalen og investorerne stiller med 95%?
Du bliver nød til at sætte dig mere ind i hvordan en virksomhed finansieres. I princippet kan du godt sætte værdien af din idé eller produkt til 51% af anpartskapitalen, men så må du finde nogle investorer, der finder det interessant at have dig som hovedaktionær. Der er enkelte opfindere der slipper af sted med dette, men de fleste investorer foretrækker salgs- og marketing folk til at styre en virksomhed.
Du har ikke svaret på om du havde et produkt eller blot en god idé.