Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale skat?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er førtidspensionist som har 2 kontakt-familier i Bosnien som jeg samler ting ind og sender ting til 6-7 gange om året. Det er en lidt dyr "hobby" og vil derfor godt sælge, som privatperson, de ting som jeg har i overskud til andre som kan bruge dem, da der er mange fine ting i mellem. Det drejer sig om børnetøj, sko og voksentøj og bruge pengene som tilskud til at sende pakkerne til dem. Jeg vil oprette, igennem et gratis hjemmeside-service-firma, en hjemmeside og sælge tingene der. Men er det det samme som at jeg har lavet en forretning og skal jeg betale skat? Jeg regner ikke med at tjene ret mange penge på det. Max 2000 på et år og de penge skal jeg jo bruge til kontaktfamilierne, så det er jo ikke til egen vinding

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det dine egne ting så nej...

Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 21:05

Det er ting som jeg har fået forærende men som f.eks har en forkert størrelse så "mine" familier ikke kan bruge tingene. Jeg forsøger dog først at afsætte tingene til andre i foreningen som også har familier i Bosnien som de hjælper, men hvis de heller ikke kan bruge dem vil tingene blive solgt.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:08

Ja så skal du i teorien svare skat af det.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 22:45

I teorien? Hvordan skal det forståes? Skal jeg så betale skat?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:56

hej

jeg mener altså der er undtagelser, når det drejer sig om frivillig bistand eller nødhjælp.

Jeg ville kontakte SKAT for et svar.

Du kan evt. bede om Bindende svar , det koster nogle få hundrede kr. , og så har du på skrift deres svar i 5 år.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 23:05

Ok. Tak skal i have alle sammen.

Hvis der er flere som svar så svar endelig, jeg følger hele tiden med, for jeg kan forstå at det er lidt af en niche jeg har begivet mig ind i.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:44

Det er jo ikke frivillig bistand eller nødhjælp når der er tale om salg. I teorien mener jeg at du i praksis ofte vil kunne hævde at der er tale om salg af brugt privat indbo.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)