Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google vs virtual server uden for Danmark?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Lolk:
Det svar er jeg uenig i

Det skal du da være velkommen til ;)

Andreas Lolk:
Firkantet sat op betyder det, at du i et cykelløb satte et ekstra (unødvendigt) kilo udstyr på din cykel og derfor fjernede et kilo cykelklokke fra cyklen for at udligne det ekstra kilo. Dine konkurrenter har ikke sat det unødvendige ekstra kilo på og fjerner samtidig også cykelklokken. Nu er dine konkurrenter et killo foran.

Nej... det vil svare til at jeg sætter et kilo ekstra på min cykel, men træner mine ben, så jeg kan træde i et højere gear og få mere fart på og at mine konkurrenter ikke justerer ved deres cykel.

Selvfølgelig hvis du ikke sætter det ekstra kilo på og stadig træner benene så vil du have et forspring. Ja.

Men der er nogle ting ved SEO som gør at det er billigere at have det på den anden side af grænsen.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 23:50

Andreas Lolk:

Det samme er gældende i SEO... Alle kneb gælder og jeg har svært ved at se problemet i at skulle hoste sin server i DK.. 

Prisen - efter have flyttet fra en virtuel server i DK til en dedikeret i tyskland (hos hetzner.de) sparer jeg cirka 700 kr. om måneden.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 00:02

Lars Bo Thomsen:

Prisen - efter have flyttet fra en virtuel server i DK til en dedikeret i tyskland (hos hetzner.de) sparer jeg cirka 700 kr. om måneden.

Generelt er priserne lavere i Tyskland pga. lavere omkostninger og et større marked. Men VPS'er i Danmark er generelt kommet nede i et niveau, hvor prisen næppe kan have afgørende betydning.

Men hvor meget gav du for din VPS i Danmark? Hvis du har en besparelse på 700,-/mdr, så må den have været relativt dyr. Skyldes det evt. at du nogle særlige krav til din server?

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 00:06

Christian Reupke:

Lars Bo Thomsen:

Generelt er priserne lavere i Tyskland pga. lavere omkostninger og et større marked. Men VPS'er i Danmark er generelt kommet nede i et niveau, hvor prisen næppe kan have afgørende betydning.

Men hvor meget gav du for din VPS i Danmark? Hvis du har en besparelse på 700,-/mdr, så må den have været relativt dyr. Skyldes det evt. at du nogle særlige krav til din server?

Den kostede nu ikke mere end et par 100 kr. om måneden, det var den massive trafik jeg havde på mine sites der gjorde udslaget...

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 14:23

Af ren professionel interesse. Hvor meget trafik er der tale om?

Men jo, trafik er billigere i Tyskland. Men i store mængder synes jeg bestemt ikke det er dyrt i Danmark. Slet ikke i forhold til priserne i gamle dage Smile

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)