Jeg er medejer af et I/S. Vi får efterhånden flere og flere kunder i udlandet, især England, og tænker på om der er nogen mulighed for at oprette en "afdeling" af vores firma i f.eks. England? Eller kan man have 2 firmaer, ét i Danmark og ét i England? Vi er nystartede, så er endnu ikke så meget inde i regler for selskabsformer o.lign. Vil derfor sætte stor pris på kommentarer herfra. På forhånd tak Venlig hilsen Mette |
Hej
der er intet der forhindre hverken af i starter en afdeling eller laver et nyt firma med base i england. ang. et nyt firma skal i så lige bestemme om i vil starte det som privat personer ell. om jeres danske virksomhed skal eje alle/nogle af aktierne/anparterne i det engelske foretagende.
i skal dog lige være opmærksomme på af når i starter en afdeling i eng. eller starter firma der er det de engelske regler/lov som gælder så jeg ville nok alliere mig med enten en dansk advokat som har erfaring med området eller bedre et advokatfirma med afdeling/samarbejdspartner i eng.
tja det var en start, der kommer nok mere