Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S i udlandet?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er medejer af et I/S. Vi får efterhånden flere og flere kunder i udlandet, især England, og tænker på om der er nogen mulighed for at oprette en "afdeling" af vores firma i f.eks. England? Eller kan man have 2 firmaer, ét i Danmark og ét i England?

Vi er nystartede, så er endnu ikke så meget inde i regler for selskabsformer o.lign. Vil derfor sætte stor pris på kommentarer herfra.

På forhånd tak

Venlig hilsen
Mette

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 14:59
Hej

der er intet der forhindre hverken af i starter en afdeling eller laver et nyt firma med base i england. ang. et nyt firma skal i så lige bestemme om i vil starte det som privat personer ell. om jeres danske virksomhed skal eje alle/nogle af aktierne/anparterne i det engelske foretagende.

i skal dog lige være opmærksomme på af når i starter en afdeling i eng. eller starter firma der er det de engelske regler/lov som gælder så jeg ville nok alliere mig med enten en dansk advokat som har erfaring med området eller bedre et advokatfirma med afdeling/samarbejdspartner i eng.

tja det var en start, der kommer nok mere

Tilmeldt 7. Sep 06
Skrevet kl. 15:12
Tusind tak for dit svar. Lige et par tillægsspørgsmål:

Skal man ikke være permanent bosat i England for at starte firma der? Altså kan man være bosat i Danmark og have et I/S firma, og samtidig oprette et tilsvarende firma/afdeling i England uden også at have et mere permanent tilhørsforhold der?

Og ved du om det så skal være en bestemt selskabsform i så fald? Vi ville nok være interesseret i at starte det som privatpersoner ligesom i Danmark.

Tilmeldt 23. Aug 06
Skrevet kl. 21:51
hej

der er ikke nogen problemer med at starte virksomhed i eng. selvom i bor i DK.

i eng. er der de samme selskabsformer som i Dk, de hedder naturligvis noget lidt andet, hvad i skal være opmærksomme på er at, der ikke er nogen kapital krav hvis i ønsker at starte den engelske form for et A/S eller Aps ( i DK er kapital kravene hhv. 500k og 125k) det betyder at det er MEGET nemt at starte denne form for virk. men samtidig betyder det også at det ikke er særlig nemt at låne penge til det i en bank, medmindre i som privat personer stiller sikkerhed naturligvis.

hvis i virkelig mener det, vil jeg, som jeg skrev tidligere, dog anbefale at i bruger et par hundrede kroner på lige at drøfte sagen med en advokat/revisor som har erfaring med emnet. sådan en vil også kunne give jeg et par ting at tænke over før i endeligt beslutter jeg.

ell. held og lykke med det

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:27
Dato: 07-09-2006 14:58:57 Forfatter: Benjamin
Hej

der er intet der forhindre hverken af i starter en afdeling eller laver et nyt firma med base i england. ang. et nyt firma skal i så lige bestemme om i vil starte det som privat personer ell. om jeres danske virksomhed skal eje alle/nogle af aktierne/anparterne i det engelske foretagende.

Nu hopper kæden vist af. Bemærk at det Mette og co. er et interessentskab. Dvs. Mette ejer en ideel andel af interessentskabet personligt. Derved er det fuldstændig ligegyldigt om aktierne ejes i interessentskabet eller af de enkelte interessenter personligt.

Og så alligevel ikke: Hvis aktierne erhverves af interessentskabet vil hver interessent (lad os sige at de er 6 personer) eje 1/6 af hver enkelt aktie. Det er mildest talt noget bøvl. Det Benjamin omtaler kan komme på tale hvis I omdanner den danske virksomhed til et anpartsselskab..

En ting der særligt taler for et dansk anpartsselskab er at danske selskaber fra og med 1/1 2006 ikke er skattepligtig til Danmark af indkomst fra faste driftssteder i udlandet. Så afhængig af hvad virksomheden laver og og om man kan siges at have etableret fast driftssted i England kan der være fordele heri.

Men som Benjamin også siger. Allier jer med en revisor eller en rådgiver. Jeg skal understrege at vi da rådgiver om internationale forhold fra dansk side, men ikke rådgiver om etablering af virksomheder i England. Jeg kan dog formidle en kontakt til en tidligere kollega: En revisor som både er statsautoriseret revisor i Danmark og i England og har firma begge steder, hvis det har interesse.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 23. Aug 06
Skrevet kl. 00:11
hej

Dato: 07-09-2006 22:27:19 Forfatter: Skat & Råd

Nu hopper kæden vist af. Bemærk at det Mette og co. er et interessentskab. Dvs. Mette ejer en ideel andel af interessentskabet personligt. Derved er det fuldstændig ligegyldigt om aktierne ejes i interessentskabet eller af de enkelte interessenter personligt.

Og så alligevel ikke: Hvis aktierne erhverves af interessentskabet vil hver interessent (lad os sige at de er 6 personer) eje 1/6 af hver enkelt aktie. Det er mildest talt noget bøvl. Det Benjamin omtaler kan komme på tale hvis I omdanner den danske virksomhed til et anpartsselskab..

En ting der særligt taler for et dansk anpartsselskab er at danske selskaber fra og med 1/1 2006 ikke er skattepligtig til Danmark af indkomst fra faste driftssteder i udlandet. Så afhængig af hvad virksomheden laver og og om man kan siges at have etableret fast driftssted i England kan der være fordele heri. 

Skat & Råd har helt ret i sin pointe ang. interessentskab, sorry, jeg havde læst det som du havde som Aps. håber ikke det har forvirret alt for meget.

ang. skattereglerne, det kendte jeg ikke til, godt af vide fremover.

tak herfra

Tilmeldt 7. Sep 06
Skrevet kl. 10:50
Mange tak for de gode råd! Lyder interessant mht. at  omdanne vores I/S til APS og dermed kunne starte op i England på samme vilkår. Jeg ville være interesseret i at snakke med den revisor du omtaler Bent. Tak for hjælpen,

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:38
Det er nok 8 år siden jeg sidst har hørt fra ham, men du kan da prøve at kontakte ham. Jeg har sendt dig en meddelelse

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)