Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kontakter man hvis man har en idé til et nyt blad?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er helt ny her. Har gået og tænkt over en idé i de sidste par år og er nu kommet frem til at jeg er klar til at føre den ud i livet.

For ikke at sige for meget, kan jeg blot afsløre at min idé er et blad. Jeg har selv tænkt mig at stå for indhold, grafik opsætning og lign., men jeg kender ingenting til selve branchen og hvordan den hænger sammen og er bygget op.

Hvor meget kan jeg selv stå for? Og er det sådan nogle som Aller, Oxygen, benjamin man skal have fat i... eller...? Og hvem i så fald?

Er der nogle der kan hjælpe med hvordan branchen er bygget op?

Hvem kan man kontakte for at få et samarbejde op omkring udgivelse, salg, distribution mm.

Jeg vil selv gerne stå for det kreative og grafiske og indholdsmæssige, men har brug for samarbejdspartner til salg, distribution, annoncering, tryk mm.

Nu har jeg tænkt over dette i et par år og vil rigtig gerne i gang. Så jeg håber der er nogle herinde som kan komme med gode råd eller som evt. kender nogen indenfor branchen.

På forhånd tak for hjælpen.

Hej fra Amber

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:06

Hej Amber.

Så lige du nok kunne være mine nye partner til opsætning af en reklame :-)

Jeg skal have lavet nogen a4 ark som reklame til ophængning forskellige steder.

Jeg kan desværre ikke sende dig en PM, men kunne det have din interresse..

Kan du ikke sende mig en mail hvis du er intresseret.

Mikkel.

min mail : friisinvest@gmail.com

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 17:28

Hej Amber

Prøv at lave en markedsanalyse og se om du kommer frem til, at trykte medier er på vej ud og erstattes af digitale værker.

Se evt. layers magazine, de giver nedslag i prisen hvis du benytter deres digitale udgave osv.

Kontakt journalisthøjskolen og se om du kan få brugbare informationer på baggrund af dine idéer.

Mvh.

Juul

Fra Vojens
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 17:44

Hejsa - du er velkommen til at sende en mail til mig: info@minvenkatten.dk

På nogle punkter kan jeg måske give et par erfaringer videre...

MVH

Hanne

Kattebladet for hele familien - www.minvenkatten.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 21:14
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Amber

Det lyder spændende. Jeg har selv pønset på et blad, og jeg tog kontakt til Jepser fra bladet Iværksætteren. Han tog et møde med mig og gav sine erfaringer videre. Kanon flink fyr, der er startet helt fra bunden og bygget bladet op til det, det er i dag. Han gav mig følgende at tænke over:

Det koster 20 kr. at sende hvert blad ud, så hvis du sælger det til 40 kr. ryger halvdelen altså til porto.

Vil du betale andre journalister for at levere artikler? Hvis du ikke gør, risikerer du at læserne falder fra.

Hvilket system vil du bruge til abonnementservice? Hvis alt går godt og der fx er 2000 abonnenter, så er der rigtig mange at holde styr på i forhold til betaling, forsendelse og hvornår deres abonnement løber ud.

Hvis du vil sælge det via butikker, så er det meget svært at få hyldeplads, medmindre man altså hedder Aller eller Benjamin. Du kan også kontakte dem med din idé, men bladbranchen er i knæ, og nye satsninger ligger ikke øverst på deres dagsorden.

Er du god til at sælge annoncer? Der skal mange til, hvis du også skal have løn til dig selv.

Henvender dit blad sig til en stor målgruppe, så kan du måske få en fagforening eller lign. til at købe bladet til alle deres medlemmer.

Du kan jo også overveje e-magasin-løsninger, men så vidt jeg ved, er der ikke nogen, der gør det med overskud - endnu. Det kan jo blive dig.

Jeg skriver ikke alt dette for at tage modet fra dig, men fordi det er vigtige spørgsmål, som du skal forholde dig til, hvis du skal have et magasin op at stå.

Pøj pøj med det! 

Hej med dig :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:25

Hej Amber

Jeg tjener penge på at udgive blad hver eneste måned.
Det har jeg gjort i ca. 3½ år, og jeg har ikke lavet ét eneste nummer med underskud.

Trykte medier er bestemt ikke døde - man skal bare konstruere en overskudsgivende måde at gribe tingene an på.

Jeg deler gerne mine erfaringer med dig - Bare skyd løs.
Og bare rolig - jeg har selv så mange bolde i luften, at jeg ikke har tid til at pifte din.

mvh Hans

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 12:41

Kære Juul

Tak for vejledningen. Det er en rigtig god ide at kontakte journalisthøjskolen.

Vh

Amber

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 13:33

Hej Hans

Tak for dit venlige svar. Kan du fortælle mig hvilket blad du står bag?

Hvordan lykkedes det dig at tjene penge fra begyndelsen? Jeg mener, der er jo mange omkostninger i begyndelsen, med tryk, distribution, salg etc.

Mit blad havde jeg tænkt skulle udkomme til at begynde med 4 gange om året. Og jeg kan forestille mig at det koster mange penge bare at få det trykt.

Er det dit blad eller er idéen bare din og resten af arbejdet overgået til andre såsom Aller eller lignende?

Ser frem til at høre fra dig.

Hej fra amber

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:47

Hej Amber

Mit blad er et husstandsomdelt lokalt månedsmagasin i ca. 8000 ekemplarer.
Det er finansieret gennem annoncer.
Ja, det er dyrt at få det trykt og distribueret.
Bladet er mit eget, jeg laver næsten alt og bruger ca. halvdelen af min arbejdstid på det.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)