Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Wordpress

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu købt et domæne gennem Surftown, og har oprettet en wordpress blog gennem Surftown.

Mit spørgsmål er så hvorfor kommer det til at hedde domæne.dk/wordpress ? I Filezilla er der to mapper en der hedder domæne.dk og en der hedder logs. I logs ligger en fil der hedder domæne.dk og i mappen domæne.dk er der 4 forskellige mapper, wordpress, images, cp og cgi-bin.

Hvad skal jeg lave for at komme direkte ind på wordpress bloggen, når jeg går ind på hjemmesiden?

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 00:19

Har ikke en forklaring, da jeg har det samme problem med wordpress + surftown, men har efter købet fået at vide, at det ikke spiller specielt godt sammen.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:27

Bare gå ind i filezilla og giv wordpress mappen et nyt navn, f.eks blog. Og så gå ind i dit Surftown controlpanel og redirect til index til /blog. Iøvrigt vælger du jo selv stinavnet til bloggen hvis du har oprettet gennem Surftowns udmærkede 1-click system.

Mvh

Anders

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 00:41
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 00:57

Lige præcis med wordpress er det utroligt nemt uden at skulle flytte for mange filer rundt.

Det kan også give et lettere overblik ikka at have alle sine filer i roden, hvis man har tænkt sig at tilfæje flere ting senere hen.

Jeg har lavet en kort video som viser hvordan du beholder alle pånær 2 filer i den mappe det ligger i nu, men kommer ind på bloggen ved bare at skrive domænenavnet ind.

Du kan se den her, selvom der ikke er tale i.

http://screencast.com/t/WfLlRk3b2

Det handler egentlig bare om at du inde i din administration under "indstillinger" og "generelt" ændre "Blogadresse (URL)" til bare at have dit domænenavn men kun i dette felt. Vil du bruge permalinks, skal du også lige bestemme hvilken format du vil bruge her.

Bagefter flytter du bare index.php filen ud i roden af din domæne sammen med htaccess filen, så fungere det, og alle på nær de 2 filer ligger stadig inde i den oprindelige mappe.

Htaccess filen eksistere kun hvis du bruger permalinks. Gør du ikke er det kun index.php filen du behøver at flytte ud.

Vær opmærksom på at når du skal tilgå administrationen er det stadig ved den url som filerne ligger inde i, eksempelvis www.domæne.dk/blog/wp-admin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:07

Niels Tybjerg:

Har ikke en forklaring, da jeg har det samme problem med wordpress + surftown, men har efter købet fået at vide, at det ikke spiller specielt godt sammen.

Grunden til at jeg gjorde det hos Surftown, var jeg havde hørt at det skullu være så godt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17

Thomas Pedersen:

Lige præcis med wordpress er det utroligt nemt uden at skulle flytte for mange filer rundt.

Det kan også give et lettere overblik ikka at have alle sine filer i roden, hvis man har tænkt sig at tilfæje flere ting senere hen.

Jeg har lavet en kort video som viser hvordan du beholder alle pånær 2 filer i den mappe det ligger i nu, men kommer ind på bloggen ved bare at skrive domænenavnet ind.

Du kan se den her, selvom der ikke er tale i.

http://screencast.com/t/WfLlRk3b2

Det handler egentlig bare om at du inde i din administration under "indstillinger" og "generelt" ændre "Blogadresse (URL)" til bare at have dit domænenavn men kun i dette felt. Vil du bruge permalinks, skal du også lige bestemme hvilken format du vil bruge her.

Bagefter flytter du bare index.php filen ud i roden af din domæne sammen med htaccess filen, så fungere det, og alle på nær de 2 filer ligger stadig inde i den oprindelige mappe.

Htaccess filen eksistere kun hvis du bruger permalinks. Gør du ikke er det kun index.php filen du behøver at flytte ud.

Vær opmærksom på at når du skal tilgå administrationen er det stadig ved den url som filerne ligger inde i, eksempelvis www.domæne.dk/blog/wp-admin

Det virker ikke at flytte filen index.php til mappen logs.

Respons: 550 Rename /logs/index.php: Permission denied

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 14:47

ramlenaj:

Det virker ikke at flytte filen index.php til mappen logs.

Respons: 550 Rename /logs/index.php: Permission denied

Filen skal ligge i dit domænes rodbibleotek.

Dvs. hvis det domæne du gerne vil have den til at være i hedder www.testdomæne.dk

Så skal du lægge indexfilen i mappen testdomæne.dk, ikke i logs mappen. Den mappe er bare til forskellige logfiler om dit eller dine domæner. Det er noget surftowns eget system opretter deri. Den mappe skal du sikkert aldrig lave noget i selv.

Når du er logget ind med dit ftp program, så har du øverst wsxx.surftown.dk hvor der ligger nogle forskellige mapper, hvor der er den der logs mappe, og så en mappe for hver domæne. Den er i selvedomænemappen du skal placere index filen efter at du har lavet din lille ændring i WP administrationen først.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02

Nu prøvede jeg at lægge alle wordpress filerne/mapper i mappen www.testdomæne.dk. Og det virker, men der er ikke noget css på. Prøv og tag et kig på w w w . l i v e r u n n i n g . d k

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27

Nu ser det sådan her ud, en mappe der hedder testdomæne.dk, der indeholder mappen blog og filen index.php

Så går jeg ind på www.testdomæne.dk og får denne fejl:

Fatal error: require(): Failed opening required './wp-blog-header.php' (include_path='.:/hsphere/shared/apache/libexec/php5ext/php/') in /hsphere/local/home/ramlenaj/liverunning.dk/index.php on line 17

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)