Hej Jeg er ny til denne side, og ny iværksætter. Jeg har en it virksomhed hvor jeg tilbyder forskellige ydelse vedr. computer og IT. Jeg henvender mig mest til private kunder, og har derfor forlangt kontant betaling, hvor de har fået en håndskrevet kvittering. Nu har jeg lavet noget for et firma og vil gerne sende dem en "ordentlig" faktura. Jeg er klar over hvad den skal indeholde, men mit spørgsmål er vedrørende betaling via netbank. Jeg har set her på siden at man godt kan sende en faktura via mail og at den så bliver betalt via netbank, men skal kunden så bare overføre pengene til min anførte konto, der er jo ikke noget girokort med? Kan jeg forlange en bestemt tekst kunden skal skrive til mig? f.eks. faktura nummeret? En faktura skal jo indeholde moms, men jeg har givet kunden et fast beløb inkl. moms, skal momsen stadig udspecificeres, eller kan jeg skrive i vareteksten at beløbet er inkl. moms.
På forhånd tak og tak for en god side.
Ranil Senaratne Urban - itservice.dk
|
Jep, skal bare indeholde regnr. og kontonr. så de kan lave en overførsel via webbank.
Hvis den skrives til firma, så skrive prisen excl. moms, momsbeløbet og beløbet incl. moms.
Det er nemmest hvis de mærker overførsel med faktura nummeret ja.