Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura og netbank betalinger..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er  ny til denne side, og ny iværksætter.

Jeg har en it virksomhed hvor jeg tilbyder forskellige ydelse vedr. computer og IT.

Jeg henvender mig mest til private kunder, og har derfor forlangt kontant betaling, hvor de har fået en håndskrevet kvittering. Nu har jeg lavet noget for et firma og vil gerne sende dem en "ordentlig" faktura. Jeg er klar over hvad den skal indeholde, men mit spørgsmål er vedrørende betaling via netbank.

Jeg har set her på siden at man godt kan sende en faktura via mail og at den så bliver betalt via netbank, men skal kunden så bare overføre pengene til min anførte konto, der er jo ikke noget girokort med?

Kan jeg forlange en bestemt tekst kunden skal skrive til mig? f.eks. faktura nummeret?

En faktura skal jo indeholde moms, men jeg har givet kunden et fast beløb inkl. moms, skal momsen stadig udspecificeres, eller kan jeg skrive i vareteksten at beløbet er inkl. moms.

På forhånd tak og tak for en god side.

Ranil Senaratne

Urban - itservice.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:54

Jep, skal bare indeholde regnr. og kontonr. så de kan lave en overførsel via webbank.

Hvis den skrives til firma, så skrive prisen excl. moms, momsbeløbet og beløbet incl. moms.

Det er nemmest hvis de mærker overførsel med faktura nummeret ja.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:00

Hej Ranil.

"Jeg har set her på siden at man godt kan sende en faktura via mail og at den så bliver betalt via netbank, men skal kunden så bare overføre pengene til min anførte konto, der er jo ikke noget girokort med?"  Ja.

"Kan jeg forlange en bestemt tekst kunden skal skrive til mig? f.eks. faktura nummeret?" God ide.

"En faktura skal jo indeholde moms, men jeg har givet kunden et fast beløb inkl. moms, skal momsen stadig udspecificeres, eller kan jeg skrive i vareteksten at beløbet er inkl. moms." Hvis du er momsregistreret skal fakturaen indeholde moms, ellers ikke.

Mange hilsner Miriam

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 22:05

Hej,

Ud over ovenstående skal du også skrive dit cvr nummer på din faktura formular, f.eks

Kundenavn                                                                                            Faktura nr.

Kundeadresse                                                                                      Cvr.nr

Kundepostnr/By                                                                                    Faktura Dato.

Vare specifikation                 antal         pris            pristotal

Total                                           moms 25 %                                    Total med moms

Betalingsbetingelser og reg.nr samt kontonummer

Og så sætter du dit firmahoved enten for oven eller forneden, som du nu synes ser bedst ud

Hilsen Anne

Fra Randers
Tilmeldt 23. Aug 09
Skrevet kl. 22:34

Hej Koludabyg, Miriam Frank og Anne

Tusind tak for jeres svar, det var lige præcist det jeg eftersøgte.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 13:06

Hej

Tag eventuelt et kig på mit faktureringsprogram vP Faktura.

Det er prisbilligt (560,- + moms, en gang for alle), kan det du efterspørger, og er super nemt at bruge. Du kan prøve det gratis i 30 dage, før du beslutter om det er noget for dig.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen
Vipilon ApS

www.vipilon.dk

Fra Randers
Tilmeldt 23. Aug 09
Skrevet kl. 18:06

Tak Viggo

Jeg kigger på det ved lejlighed..

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:40

Hej Ranil,

du kan se samtlige krav til en faktura på Skats hjemmeside hér: http://www.skat.dk/display.aspx?oId=135149&vId=202101

Derudover vil jeg også anbefale dig for god ordens skyld at lave fakturaer til dine "private" kunder.

Du kan sagtens blot bede virksomheden overføre beløbet til din konto, og angive eksempelvis fakturanummeret som reference.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)