Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde har brudt kontrakt - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej aminofolket,

Nu er det min tur til at få lidt hjælp.

Jeg har en kunde, som har bestilt et omfattende SMS system, som skulle udvikles fra d. 7. august til d. 4. september. Vi aftalte, at vi skulle have betaling af de første 2 rater (ca. 60 % af kontraktsummen) i starten af udviklingsperioden, således vi havde en sikkerhed for en del af den samlede kontraktsum. Vores kunde skrev under på en kontrakt (som er uopsigelig i udviklingsperioden), samt kravspecifikation (denne har vi udarbejdet i tæt samarbejde med kunden).

De første 2 rater er endnu ikke blevet betalt og kunden nægter desuden at betale, da kunden ikke mener, at projektet har noget eksistensgrundlag mere (fordi konkurrencen har ændret sig på markedet).

Eftersom kontraktsummen er af en betydelig størrelse og vi har haft udviklingsomkostninger, så ser jeg gerne, at der findes en løsning i denne sag.

Problemstillingen er ret kompleks, eftersom vi har kontrakt med et engelsk selskab (ltd), men jeg har snakket med de engelske myndigheder, og de kan ikke finde selskabet i deres database over engelske ltd selskaber. Kan vi så gå direkte efter personen, som står bag?

Jeg synes det er så ærgerligt, at folk ikke kan finde ud af at overholde en kontrakt.

Hvordan skal vores næste træk være?

Jeg ser meget frem til at høre fra jer.

Med venlig hilsen
Søren Larsen
Medejer og direktør i inmobile ApS

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:55

Hej Søren

Man kan ikke skrive PM til dig kan du ikke slå dette til under ret din profil ? Eller mail mig på

denne mail

al@fusion-it.eu

/allan

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 13:56

Hvis I vil, så kan I tilbyde en form for forlig.

Hvis dette ikke er muligt ville jeg have fat i en advokat med erfaring på området. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:03

SørenLarsen:
Problemstillingen er ret kompleks, eftersom vi har kontrakt med et engelsk selskab (ltd), men jeg har snakket med de engelske myndigheder, og de kan ikke finde selskabet i deres database over engelske ltd selskaber. Kan vi så gå direkte efter personen, som står bag?

Der er reglerne ikke anderledes end i Danmark. Hvis der ikke er substans i et selskab er det den eller de underliggende personer som hæfter.

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 14:06

Hej Allan - Jeg har hermed slået muligheden for PM til :o)

Hej Andreas - Kunden vil ikke med til et forlig, eftersom personen ikke ser nogle muligheder med den software, som er bestilt!

Det er simpelthen så ærgerligt...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:07

SørenLarsen:

Bemærk LTD bruges mange steder rundt i verden som selskabsform. Desuden kan man på alle offshore områder oprette et firma med den "firma form" man måtte ønske. Så fordi i har et firma med en adresse i UK, er det ik ensbetydende med, at firmaet er registreret der...

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 14:09

Henrik Krogh:

SørenLarsen:

Der er reglerne ikke anderledes end i Danmark. Hvis der ikke er substans i et selskab er det den eller de underliggende personer som hæfter.

Hej Henrik,

Hvad gør jeg hvis personen ikke er dansk eller engelsk statsborger?

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 14:11

SørenLarsen:
Jeg synes det er så ærgerligt, at folk ikke kan finde ud af at overholde en kontrakt.

Overholde eller ej. Hvis I har en kontrakt og produktet er leveret, skal han betale. Ellers må du gå videre med sagen.

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 14:11

Fashion-Seller:

SørenLarsen:

Bemærk LTD bruges mange steder rundt i verden som selskabsform. Desuden kan man på alle offshore områder oprette et firma med den "firma form" man måtte ønske. Så fordi i har et firma med en adresse i UK, er det ik ensbetydende med, at firmaet er registreret der...

Hej Fashion-Seller

Eftersom der er blevet oplyst en engelsk adresse, så går jeg ud fra, at det er et engelsk ltd selskab??

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 14:16

SørenLarsen:

Eftersom der er blevet oplyst en engelsk adresse, så går jeg ud fra, at det er et engelsk ltd selskab??

Da der er tale om en kunde i EU må du da have fået deres moms nr. (VAT no.) så du kunne skrive en faktura uden moms?

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)