Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verden til salg....

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer

Jeg sidder og tænker på en drøm jeg har haft siden jeg var en lille knægt.

Skal siges at jeg er pt. 23 år og har massere tid til at nå eventuelle udfordringer/lære nye ting.
Jeg er rigtig god til at sælge diverse varer og har solgt alt fra antikviteter til CO2 fri Strøm.

Det jeg godt kunne tænke mig at vide mere om er at opstarte et eksport firma i Kina og/eller Japan,
Er så småt igang med at lære Japansk og Mandarin efterfølgende.
Er nysgerrig om hele emnet, så alt er velkomment f.eks. opstarts kapital til forskellige opførsel standarder.

Jeg har en bekendt som kan skaffe mig en liste med leverandørere i Kina, da det er noget han arbejder med.

Men kunne godt tænke mig flere inputs, så hvis i har ideer, viden eller noget skrivSmile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 00:03

Hey.

Jeg tænkte at dette podcast af Martin Thorborg nok skulle inspirere dig. Det er et interview med en dansker som startede virksomhed i Thailand.

Tænkte at det nok kunne give et nogenlunde indtryk, da det nok er lidt det samme - måske ikke i Kina, men måske i Japan.

Jeg foreslår dog, at du ikke starter i Kina. Det virker for mig det dårligste land at være iværksætter i, så tag Japan, som iøvrigt er et utroligt spændende land!

Held og lykke!!

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 07:21

Jeg er også mest til Japan, da det er der mine interesser er, men Kina for mig har altid virket som starter stedet.

Tak for podcastet, jeg kigger på det senere idag.

Nogen der ved mere om Japan og sværhedsgraden, jeg har rejst rundt i Japan og ved hvor dejlige det folkefærd er, men hvordan er det angående salg?

Hørte også om at deres eksport regler er lidt forskruet, omkring at få tilladelse til at sende ud af landet.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:00

Morten Kaltoft:
Jeg foreslår dog, at du ikke starter i Kina. Det virker for mig det dårligste land at være iværksætter i, så tag Japan, som iøvrigt er et utroligt spændende land!

Jeg er uenig, der er meget meget meget mere knald på Kina og det er mindre reguleret end Japan. Det er lidt som det wilde west i 1860....

held og lykke :-)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 08:11

Kender du nogen af reglerne angående begge lande?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 10:25

Min ide om firmaet ville være at oprette en portal i Danmark med vare fra enten først Japan eller Kina og udvide hen af vejen.
Med vare som kommer fra gode leverandørere og forhåbenlig kan mindske fuskere og svindlere.

Hvilke vare, kunne i anbefale som opstartsvarer?
I første omgang vil det være en firma drevet fra Danmark og hen af vejen udvidet med flere og flere varere.
Hen af vejen hvis det kunne gå så langt ville jeg nok flytte derover 3-4 måneder af året minimum.

Hvis I kan, må I meget gerne også svare spørgsmålene bare med Kina istedet for Japan.

Nogen der kender nogle gode sider hvor man kan læse om regler og oplevelser med oprettelse af firma i Japan?
Hvad er bedst? Oprettelse af firma i Japan eller i Danmark, angående af skatteregler og lign.
Måske lidt twistet, Opret firma i Kina og bestiller vare fra Japan til Danmark, kan det betale sig?

Hvilke dokumenter, kræver det for opstart? Fra begge lande.

Hvad kræver det af kapital, til at få det opstartet?
Internetfirma siden, varesalget, tager vi os selv af.

Kan det betale sig at ansætte en lokal indkøber?
Hvordan finder man en, som er noget værd?

Fra en skala fra 1/10 hvor svært er det at finde en leverandør af vare som kan levere kvalitet?
Samt det de lover?

Hvor struktureret og bereaukratisk (stavehat) er det bestemte land?

Hvis man bestiller direkte fra en producent, har de en fast minimumskøb?

Hvordan ordner man det med fragt, med skib.
Henvender man sig bare til f.eks. Mærsk hvis man fik en kunde som skulle bruge en container af varer, til Danmark
Hvad plejer sådan noget at løbe op i?

Hvilke dokumenter skal man have på plads, fra man får sendt f.eks. en palle vare fra, Japan til Danmark.
Det afhænger selvfølgelig af varen, men hvor kan man tjekker hvilke godkendelser skal være på plads, f.eks. legetøj angående giftstoffer?

Håber i elsker spørgsmålSmile1

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 19:39

Kom nu pleaseCrying

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:46

De spørgsmål du stiller kan man ikke svar på uden videre, f.eks et spørgsmål som

"Hvilke dokumenter, kraver det for opstart? 

kan nemt tage en dag og svare på fordi det afhænger af 1000 andre ting...

Mit forslag til dig: 

1. Få visa til Kina

2. Fokuser på nolge omkråder du vil arbejde med

3. Find nolge kontakter i Kina

4. Skriv dine spørgsmål til dem 

5. Evt. besøg den kinisiske ambasade i København, måske de har en handels atache som du kan tale med

6. Hop på en flyver og tag ud og besøg dine kontakter

7. Når du er du ude så finder du ud af resten eller du giver op (en erfaring riger) 

Alle de spørgsmål du stiller der kan simplhen ikke svares på uden at det kræver meget mere indsigt i dit projekt og det tager en masse tid...

Held og lykke med projektet..

Mvh

Peter

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 07:09

Ævv,jeg håbedeSmile men tak!Smile

Så må jeg bare få skrabet nogen penge sammen og besøge ambassaden, senere hen selve landet.Travel

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 09:39

Hvis du gerne vil have et bedre feel af, hvad de kan tilbyde i Kina, vil jeg anbefale at deltage i Canton Fair messerne i Guangzhou, der bliver afholdt to gange årligt.

Det bliver ikke meget større end det - og du finder vitterligt alt muligt, der kunne have interesse for danske virksomheder :)

Mvh,
Michael

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)