Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du bange for at Kina og/eller Indien begynder at opkøber Danske virksomheder? (afstemning)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Det skal siges at jeg har rigtigt rigtigt stor respekt for den indsats der skal til for at outsource succesfuld! Jeg har stødt på rigtigt mange fejlede outsourcing projekter, nogle af dem har jeg også tjent penge på at redde! Så jeg vil gøre rigtigt meget for at sikre at vi ikke bliver et af dem.

Så gælder det om at være dygtig, meget dygtig for så kan det lade sig gøre.  Hold øje med a) mearbejder turnover, b) hvad din partner i Vietnam går og laver, hvilke andre firmaer har han på samme tid som det du er med i, hold øje, hold godt øje, hold rigtig godt øje....husk på trust is good, control is better...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:58

En af de største udfordringer er at have en god ledelse derude. De arbejder ganske rigtigt mange timer uden at pive og til en billig løn, men er ganske uden initiativ, og dvs. de må vide præcis hvad de skal lave hele tiden, ellers sidder de blot og venter på en ny besked fra chefen. Ligeledes skal man ikke forvente noget input/ideer debat eller lignende fra deres side ( selvfølgelig generaliseret).

Men det må jo ligge i opdragelsen , hvor vi skandinavere stiller spørgsmål ved alt, mens mange andre lande er lange mere autoritære.

Det er vel også derfor vi har set mange lavtlønsjob forsvinde til disse områder de seneste mange år. Men jeg tror fremover de også kan være en "trussel" på andre områder, da uddannelsesniveauet bare bliver højere og højere.

Meget groft kan man vel sige at vi i vesten er blevet fede og dovne, men de i udviklingsområderne er sultne. Vi skal stramme ballerne for ikke at miste rigtig mange jobs i fremtiden, samtidig med at vi må forstå at vi ikke blot kan blive ved med at kræve ind .

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 17:07

Ja, det passer meget godt, dog ved jeg at de kan oplæres i at tænke selvstændig, at komme med ideer og tage initiativ, det hele ligger i ledelsen. Du skal som leder gå forrest 12 timer i døgnet, gør du det vil du hurtigt se at dine medarbejdere også løber 12 timer i døgnet. Det er hårdt men det virker, trust me...

I Asien har de alt at vinde og intet at tabe, i Danmark har vi alt at tabe og intet at vinde, kan man sige lidt provokativt 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)