Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er indgående links uden trafik godt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Indgående links giver en bedre placering hos Google. Og relevante links er det bedste.

Jeg kunne derfor tænke mig at udveksle links med nogle af mine konkurrenter. Men ingen af os er interesseret i, at miste kunder. Vi vil derfor gerne linke til hinanden, men helst ikke have, at disse links benyttes alt for meget.

Altså snakker vi ikke om links på forsiden, men om diskrete links godt skjult nede på en underside.

Men får man glæde af et indgående link, som ingen klikker på? Giver linkets blotte eksistens (uden trafik) juice hos Google? Giver trafik på linket en endnu bedre placering hos Google i forhold til et link helt uden trafik?

Mit spørgsmål er: Hvor meget betyder et indgående link som er så godt skjult, at der aldrig er nogen der klikker på det - i forhold til et link, som er synligt og som derfor genererer trafik?

mvh. Bo Jensen
Butik Go'aften

Besøg vores specialbutik med sexlegetøj og alt til erotiske rollespil. Følg med i vores blog med test og anmeldelser af sexlegetøj.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:16

Goaften:

Men får man glæde af et indgående link, som ingen klikker på? Giver linkets blotte eksistens (uden trafik) juice hos Google? Giver trafik på linket en endnu bedre placering hos Google i forhold til et link helt uden trafik?

Mit spørgsmål er: Hvor meget betyder et indgående link som er så godt skjult, at der aldrig er nogen der klikker på det - i forhold til et link, som er synligt og som derfor genererer trafik?

Hej Bo

Trafikken betyder ikke noget for placeringen. Google ved ikke hvor mange der klikker på dine links. Så ja den blotte eksistens betyder noget. Men Googles PageRank algoritme vil meget effektivt beregne at "sandsynligheden" for at nogen klikke på de pågældende links er lille, og derfor tillægge det mindre værdi. Anker tekst og det øvrige indhold på den gågældende side vil også have en væsentlig indflydelse på værdien. Jeg synes ideen er fin nok.

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 10:07

Tusind tak for svaret, Jesper.

mvh. Bo Jensen

Butik Go'aften

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:25

Goaften:
Indgående links giver en bedre placering hos Google. Og relevante links er det bedste.

Jeg kunne derfor tænke mig at udveksle links med nogle af mine konkurrenter. Men ingen af os er interesseret i, at miste kunder. Vi vil derfor gerne linke til hinanden, men helst ikke have, at disse links benyttes alt for meget.

Ville det ikke være bedre at udveksle links med folk der ikke er dine konkurrenter?

Eller påvirker tekstens relevance på selve siden også linkets værdi i Google?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 11:48

lassmi:
Ville det ikke være bedre at udveksle links med folk der ikke er dine konkurrenter?

Eller påvirker tekstens relevance på selve siden også linkets værdi i Google?

Ja, et link fra en relevant side er mere værd end et link fra en irrelevant side.

Til gengæld mister linket værdi, hvis A linker til B, og B linker til A. Lav istedet en konstellation, hvor A linker til B, B linker til C, og C linker til A.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)