Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaber man et netværk?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilføjelse til Amjad Halims indlæg:

Bogen hedder: "Netværk på godt og ondt : magtmisbrug for begyndere". Ikke den store forskel, men det er desværre ikke Google (undskyld Martin) der har udviklet bibliotekernes søgemaskine, så man kan godt få svaret at den ikke findes når man spørger en bibliotikar :)
Nu har jeg dog nasset mig til at gratis eksemplar fra biblioteket.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Grunk,

Som mange herinde har udtrykt, så er netværk ikke gratis. Nogen er bedre end andre. Jeg mener personligt at udadvendthed kommer med alderen, jo ældre og flere erfaringer man får jo bedre bliver man til at snakke med folk.

Jeg vil måske anbefale dig udvikle din ide i dine år du studerer, for her vil du med tiden finde ud af hvordan tingene kan gøres bedre og bedre. Til sidst ender du ud med en finpudset ide.....som igen aldrig bliver endeligt finpudset.

Som Martin skriver, så har du netop ikke nogen forpligtelser. Du vil ikke fatte hvor meget tid du har nu i forhold til om 5 år, og sikkert har en lejlighed, bil, osv osv.

Venlig hilsen
Wassim
Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Grunk

Netværk er mange ting, men frem for alt ... så er det lige som "venner" ... Det skal plejes.
Det er let nok at melde sig ind i en masse ting, læse en masse på Nettet, diskutere hvor der nu kan disktueres ..... men det allervigtigste er at følge op på det man sætter igang !

Det lyder simpelt, men det er faktisk sværere end man går og tror.

Jeg er ikke selv den store "loge-haj", det har "jeg" Martin til, men jeg ynder at drille ham med hans "klubber". Det kræver dog stor diciplin at møde op, "gøre opmærksom på sig selv" og følge op på de kontakter man har eller fik.

Jeg har dog et par enkelt "netværk" jeg plejer og inden for din Branche kan jeg anbefale "IT-Branchen" på http://www.itb.dk . Som ny medlem er der en "indslusningsordning" hvor man kommer billigt igang.

Det er klart det netværk jeg/vi i Jubii fik mest ud af som opstartsvirksomhed.
MEN ... det kræver at man møder op til arrangementerne og er der når andre er der.

Jeg vil ønske dig held og lykke ...... Fokuser, følg op og bid dig fast.
Det er ikke nødvendigvis et problem at andre har samme produkt, det er den som sælger konceptet bedst som får succes !
Fra Dronninglund
Tilmeldt 14. Dec 06
Indlæg ialt: 5
Fra  Ude-leg.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle



Jeg har selv været medlem af Rotaract i mange år (www.rotaract.dk). Rotaract er en ungdomsforening under Rotary, der arbejder lidt på de samme premisser - blot for unge ml. 18-30. Det kører ikke decideret på at skabe forretning - men på at skabe netværk på tværs af brancher. Vi mødes hver 14. dag til et virksomhedsbesøg eller et foredrag - og dertil kommer lidt sociale arrangementer i ny og næ - både på lokal og på landsplan. Man opnår en stor indsigt i erhvervslivet og får samtidigt et stort personligt netværk. Her i Aalborg giver vi 550 kr for et år for at være medlem.



Som sagt har jeg har selv været med i flere år og har mødt en masse spændende mennesker over hele landet. Derudover har jeg også brugt netværket når jeg har rejst i udlandet (190.000 medlemmer på int. plan) - en super god måde at blive indlemmet i et nyt samfund (kan også bruges hvis man flytter fra én egn til en anden). Netværket kan også bruges til at skabe adgang til nye jobs.



Jeg kan kun anbefale folk at melde sig ind i en forening - jo hurtigere jo bedre! ;o) Det gælder kun om at finde én der passer til dit temperament - og der er mange at vælge i mellem så prøv at "shoppe" lidt rundt.

 

Du kan få mere information her: www.rotaract.dk/blivmedlem

 

Mvh


Strategi, forretningsudvikling, markedsføring og salg!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)