Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kold fusion?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa alle!

Kender i til begrebet kold fusion?

Jeg interesserer mig selv meget for denne slags energikilder, og har læst lidt om den.

Men det ser bare ret simpelt ud. Forsøget der i '89 skulle have skabt kold fusion gik i vasken, men jeg har læst at den "kan" skabes vha elektrolyse af tungt vand, med en elektrolyt, og elektroder af palladium?

Og så er det jeg ville høre, er der nogle der ved hvor man kan skaffe palladium, og tungt vand?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 13:11

Jeg tvivler på at du kan finde en webshop der kan hjælpe dig med indkøbslisten. Men tungt vand burde du kunne få hos dit lokale atomkraftværk.

Held og lykke med forsøgene.

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 13:13
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Slettet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21

Equinoxe:

Hejsa alle!

Kender i til begrebet kold fusion?

Jeg interesserer mig selv meget for denne slags energikilder, og har læst lidt om den.

Men det ser bare ret simpelt ud. Forsøget der i '89 skulle have skabt kold fusion gik i vasken, men jeg har læst at den "kan" skabes vha elektrolyse af tungt vand, med en elektrolyt, og elektroder af palladium?

Og så er det jeg ville høre, er der nogle der ved hvor man kan skaffe palladium, og tungt vand?

Palladium er en af de dyreste ting i verden, og som nævnt er tungt vand noget der bruges i forbindelse med atom kraft.

Ud over dette er kold fusion den hellige gral inden for energi og et så ambisiøst projekt jeg slet ikke kan forklare det med ord.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:36
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hmm ikke at jeg selv ville gå igang med sådan et forsøg!

Men er tungt vand radioaktivt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 13:43

ingen:

Palladium er en af de dyreste ting i verden, og som nævnt er tungt vand noget der bruges i forbindelse med atom kraft.

Ud over dette er kold fusion den hellige gral inden for energi og et så ambisiøst projekt jeg slet ikke kan forklare det med ord.

Sikke da en gang sluder og vrøvl du skriver mht palladium.

Palladium koster pt. ca. 195 Euro pr. troy ounce  (31.10 gram)  = ca. 48 Kr pr. gram.

Tungt vand ogås kaldet Deuterium oxid  bruges til en hel række forskellige formål udover atomkraft reaktorer! 

Mvh

Ravn

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 13:48

Synes dit indlæg er lidt useriøst, når de dygtigste fysikere i verden endnu ikke har kunnet skabe sådan et energianlæg, hvordan kan du så overhovedet overveje det?

Det kræver mega kapital og et hav af de klogeste hoveder i verden, forget it, bare det at du laver det her indlæg tyder på at du dårligt har studeret noget det minder om fysik eller hvad sådan et projekt koster.

Mvh

Nicolai

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 13:49

Equinoxe:

Hmm ikke at jeg selv ville gå igang med sådan et forsøg!

Men er tungt vand radioaktivt?

Tungt vand (Deuterium oxid) er ikke radioaktivt eller farligt på nogen måde. Prisen ligger på omkring 3.500 til 4.000 pr. kg (når der er tale om mindre mængder)

Du vil uden problemer kunne købe Tungt vand.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50

Ravn:

ingen:

Palladium koster pt. ca. 195 Euro pr. troy ounce  (31.10 gram)  = ca. 48 Kr pr. gram.

Tungt vand ogås kaldet Deuterium oxid  bruges til en hel række forskellige formål udover atomkraft reaktorer! 

Mvh

Ravn

Syntes du ikke 48.000,- pr kilo er dyrt nok til at blive betegnet som en af de dyreste ting i verden ! ( ja der er ting der koster mere)

Ja det er rigtigt tungt vand kan og bliver brugt til mange ting, men du kan godt regne med diverse efterretnignstjenester holder godt øje med dig hvis du begynder at indbøbe i større mængder.

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 13:54

ingen:

Ravn:

ingen:

Mvh

Ravn

Syntes du ikke 48.000,- pr kilo er dyrt nok til at blive betegnet som en af de dyreste ting i verden ! ( ja der er ting der koster mere)

Ja det er rigtigt tungt vand kan og bliver brugt til mange ting, men du kan godt regne med diverse efterretnignstjenester holder godt øje med dig hvis du begynder at indbøbe i større mængder.

Mig bekendt så kan der i nattelivet købes diverse substanser som koster langt mere end 48,- pr gram

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)