Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing af bil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg hører at leasingfirmaerne regner med stærk vækst. Endda også til private nu.

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvis det er tilfældet at private hopper på den.

Først hoppede de på afdragsfrie lån, og nu leasing af privatbilen.

De risici jeg ser herved

1) du er bundet op af en kontrakt i måske 4-6 år. Det koster dyrt at komme ud af i utide.

2) man binder flere penge end hvis man ikke leasede - dermed større gældsbyrde i sidste ende.

3) når leasing perioden er slut skal du anvise en køber, typisk en selv. Hvordan ser markedet ud til den tid. Prisen er jo bestemt på forhånd.

4) Sidst men absolut aller vigtigst. Hvis det er sandt at leasing-selskaberne vil opleve kronede dage de næste år, hvad så med alle de halv-gamle private biler vi skal af med, hvem skal købe dem, det kan kun betyde at prisen kommer rigtig lang ned på 5-6 år gamle biler, som egentlig er rigtig sunde endnu. Det næste der sker, er at nu er de indgåede leasingkontrakter jo pludslig indgået alt for dyrt. For de er jo indgået med forudaftalte priser til nyvognspriser, og set i forhold til at priserne rasler ned på hele den øvrige bilpark, vil jeg nødig være den der er bundet op af en dum leasing kontrakt de næste fire-seks år, og derved ikke have mulighed for at gøre et rigtig godt røverkøb.

Tak for iaften.

Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 16:04
Der er noget du virkelig har misforsået ..:Der er kun fordele ved at lease..

Og aner ikke hvor du får de riskioer fra..

LÆS på deres hjemmeside fleggaard...Du kan altid sige op med 3mrds varsel, plus du er bundet 48mrd...OG du er IKKE forpligtet på at købe bilen....

Vi har leaset en så er meget mere inde i det en dig..!beklager!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:02
Især Mercedes og BMW kører meget aggresivt på med privatleasing lige nu, og deres priser virker umiddelbart meget attraktive. Så vidt jeg husker har Mercedes reklameret med en Mercedes C180 Kompressor leases i 36 mdr. til 3.700 kr/mdr og 25.000 kr. i ekstraordinær leasinggebyr. Det giver helt sikkert flere mulighed for at få en stjerne på køleren.

For det er nok de fleste der har lyst til at gå ned i banken og bede om et billån på 600.000 kr. Både fordi banken ikke er med på ideen, men også fordi det begrænser ens økonomiske muligheder med sådan et minus i banken. Så kan man selvfølgelig diskuterer det fornuftige i at folk der ikke kan låne 600.000 kr. til en bil leaser én.

Bilmagasinet har iøvrigt engang skrevet at med de leasingaftaler Mercedes tilbyder, er der ingen gode grunde til at eje en Mercedes. Når alle omkostninger, værditab etc. er gjort op, så er der ingen fidus i at eje biler i den klasse. Der er dog undtagelser. Eksempelvis hvis man regner med at køre i bilen i 10 år, og derefter skifter den ud, så vil man opnå en fordel ved at eje. Men skifter man bilen ud hvert 2. eller hvert 3. år så virker leasing som en attraktiv løsning i den dyre ende af bilmarkedet.

mvh Carsten
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 20:11
Er der egentlig renter i leasing eller adskiller det sig fra firma til firma?
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)