Hej. Jeg hører at leasingfirmaerne regner med stærk vækst. Endda også til private nu. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvis det er tilfældet at private hopper på den. Først hoppede de på afdragsfrie lån, og nu leasing af privatbilen. De risici jeg ser herved 1) du er bundet op af en kontrakt i måske 4-6 år. Det koster dyrt at komme ud af i utide. 2) man binder flere penge end hvis man ikke leasede - dermed større gældsbyrde i sidste ende. 3) når leasing perioden er slut skal du anvise en køber, typisk en selv. Hvordan ser markedet ud til den tid. Prisen er jo bestemt på forhånd. 4) Sidst men absolut aller vigtigst. Hvis det er sandt at leasing-selskaberne vil opleve kronede dage de næste år, hvad så med alle de halv-gamle private biler vi skal af med, hvem skal købe dem, det kan kun betyde at prisen kommer rigtig lang ned på 5-6 år gamle biler, som egentlig er rigtig sunde endnu. Det næste der sker, er at nu er de indgåede leasingkontrakter jo pludslig indgået alt for dyrt. For de er jo indgået med forudaftalte priser til nyvognspriser, og set i forhold til at priserne rasler ned på hele den øvrige bilpark, vil jeg nødig være den der er bundet op af en dum leasing kontrakt de næste fire-seks år, og derved ikke have mulighed for at gøre et rigtig godt røverkøb. Tak for iaften. |
Der er noget du virkelig har misforsået ..:Der er kun fordele ved at lease..
Og aner ikke hvor du får de riskioer fra..
LÆS på deres hjemmeside fleggaard...Du kan altid sige op med 3mrds varsel, plus du er bundet 48mrd...OG du er IKKE forpligtet på at købe bilen....
Vi har leaset en så er meget mere inde i det en dig..!beklager!