Det der for alvor satte projektet på pause, var da jeg modtog brevet fra E&S med at jeg skulle til at igennem et længere proces for at få et cvr nummer.. Det nytter ikke noget at køre forretning uden, omvendt gider jeg ikke bruge et halvt år på underskrifter, samtaler med statsforvaltningen osv.
Nu vil jeg ikke hijacke tråden til at snakke om dit projekt og dit cvr nummer, men jeg kan da ikke forstå, at du synes det er så bøvlet? Det tager da ca. 5 minutter at få et cvr? :) Jeg synes det er en skam, at det skal være cvr-nummeret der stopper dig fra at føre dette projekt ud i livet.
Jeg kunne sgu godt engang finde på, at stable et eller andet på benene, hvor ivrige unge iværksættere, som Simon, kunne få "sponseret" et CVR nummer af en lidt ældre "mentor" (og ja, jeg ville også gerne selv stille op). Jeg bliver så glad, når jeg genser den samme iver efter (erhvervs-) livet, hos alle de super fede unge under 18 der findes ...
Jeg kunne sgu godt engang finde på, at stable et eller andet på benene, hvor ivrige unge iværksættere, som Simon, kunne få "sponseret" et CVR nummer af en lidt ældre "mentor" (og ja, jeg ville også gerne selv stille op). Jeg bliver så glad, når jeg genser den samme iver efter (erhvervs-) livet, hos alle de super fede unge under 18 der findes ...
Fed ide. Ingen grund til, at det skal være sværere at starte et firma når man er ung. Tværtimod faktisk.
Man kunne vel egentligt sagtens søge om noget statsstøtte, til at lave en sådan ordning som du snakker om! Statsstøtte eller ej, så er jeg villig til at bruge nogle timer på at stable en sådan mentor/young padawan ordning på benene. Her kunne jeg eksempelvis være behjælpelig med at sætte et website op, der formidler kontakten ung og mentor imellem. Kontakt mig endelig, hvis du på et tidspunkt ønsker at føre ideen ud i livet
Har ikke undersøgt, hvad der er frit og hvad der er optaget, men det gælder vel også om at finde navnet først også se om det er frit. Hvis ikke, så er det "op på hesten igen". :-) Held og lykke med det.
Jeg ved dog ikke om man kunne blive en smugle afskrækket af at det ikke er et rigtigt ord, men du har ret i at det lyder som en god titel og det leder henimod publication og public...