Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min hånd er min virksomhed....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

er der stadig nogen der benytter de "fagfolk" der har sådan en dims til at se hvor ens hus er dårligt isoleret og se om vinduerne er utætte ??

bruger folk /private dem stadig ??

Hvis ja hvor køber de så sådan en dims ?? Men det er jo nok sæsonpræget.. og mest efterårs arbejde

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:25

ja da. Men en "dims" er det nu ikke, det er noget heftigt og dyrt udstyr som kan måle eller tage et billed med ultraviolet stråling.

I England er man begyndt at overflyve byerne og stille ejerne til ansvar via Internettet med infrarøde fotos, så alle kan se hvordan deres naboers hus er isoleret/utæte - de mener at det kan motivere borgerne.

Hvis du vil købe en "dims" kan du købe en temperatur-måler i et byggemarked  Den kan måle en given temperatur der hvor du peger den hen i mod og over flere meter. Så kan du finde de kolde væge eller tage konens temperatur på en sikker afstand :-)

Seriøst: Det er selvfølgelig nemmere at tage ét billed af hele huset udefra og se om det er vinduer, sokkel, tag osv. der afleder varmen Men med sådan en dims (fra Silvan) og en blok og kuglepen kan du snildt finde de steder som kræver opmærksomhed og til en billig penge

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:30

jeg tænkte det mere som en lille forretning og besøge folk og hjælpe med at finde ud af hvor varmen fiser ud af deres huse

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:50

Ahh ja, det er sikker en god forretning, men der kan du sagtens klare dig med "Dimsen" hvis du ved hvor du skal pege :-)

Vi ved jo alle at det er vinduer og omkring svage punkter i et hus, men det er sikkert ikke særligt overbevisende for kunden.

Et kamera som du kan bruge kan du finde her: "http://www.trotec.de/en/product-catalog/news/new-ic-infrared-camera-series.html?adword=g_thermography_EN_Skandinavien"

Men det koster kassen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)