Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mini vindmøller til husstande

Side 7 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har valgt at få en støjsvag VAWT og opstiller den lige ved min terrasse, ydelsen er god nok til mig og den skæmmer ikke på en 10m mast selv om den er over trætoppene

hvis du man skal bruge mere energi findes de også i 5KW og 10KW

man kunne godt tage 2 stk 5KW og koble den ene på nettet og lade den anden være til direkte forbrug, og batterilager.

Jeg vil gerne prøve nye veje - sommetider koster det lidt - men man lærer så længe man lever.

Solfanger - solceller - varmepumpe og nu vindmølle

ombygger lige nu solfanger til at give varmt vand hurtigere uden at ændre væsentligt på anlægget - Det ser ud til at virke . . .

 

mvh Niels

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Det lyder spændende. Du må da gerne hold mig underretet med dine erfaringer. Især dine erfaringer med solceller, da jeg pt. synes, de er for dyr i forhold til rentabiliteten. Jeg synes, man skal forske lidt mere i solceller, for det er en rigtig god energiekilde.

D.b.h.

Michael Dullweber

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mic

Problemer med solcellerne er at de bliver for varme og dermed øges modstanden. Men det overrasker mig at de producerer "fint" kl 22.40 hvor jeg troede at de var gået i NUL produktion

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Hvad er dine erfaringer med varmepumper? 

Du kan sende mig en PM eller alm. mail, for det har jo intet med tråden at gøre mere.

hilsen

Michael

Side 7 ud af 7 (64 indlæg)