Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få gratis en programmør på fuld tid i en uge

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Peter Holmstrand

Læs mine indlæg. Jeg kaster ikke med sten.

Og det har intet med smålighed at gøre, men jeg kan se at der er en udbredt forståelse for at en lovgivning bøjes, bare den er til ens egen fordel eller man ifølge sin egen moral mener det er i orden.

Som skrevet kunne han bare have skrevet: Vind en gratis....

Så havde tingene været helt anerledes, men han gør det jo udelukkende for at tiltrække kunder og det ved alle. Han havde intet fået ud af at skrive: Få 10% rabat..  fordi den rabat er ligegyldig i dette markedssegment som kraftigt lider under finanskrisen, der er ALTID nogen der vil gøre det billigere!

Det er kedeligt at se, at nutidens iværksættere og virksomhedsejere, accepterer at målet helliger midlet, og derved acceptere en eventuel overtrædelse af lovgivningen, som er det eneste der gør det muligt at have orden i tingen i et demokratisk samfund.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:39

MLMNewbie:

Mariam

Hvad er det du ikke lige forstår?

Jeg kunne godt angive flere paragraffer i Markedsføringsloven som jeg mener overtrædes. Men for at der ikke skal være tvivl, så er det da bedre at eksperterne kommer med udtalelsen. Når jeg har fået den så offentliggøres den her.

Og hvis ikke du forstår, at det ikke er et spørgsmål om hvad man kan læse, men hvor grænsen går for at tiltrække kunder ved brug af vildledende overskrifter, så kan jeg hverken hjælpe dig eller din forretningsetiske forståelse eller fortolkning af markedsføringsloven.

Ok så har en Amino bruger nået et nyt lavpunkt - slap da lige lidt af.

Du er anonym og vil anmelde en tråd til ombudsmanden - det må da være begrebet af en kryster!

Det er nok noget af det sørgeligste jeg længe har læst på Amino!

Men som MLM gut har du jo nok styr på markedsføringsloven - eller hvad?

Personlig syntes jeg at trådstarters ide er super.

/S

Tilmeldt 8. Sep 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 11:42

@MLM Newbie:

har du overhovedet læst tilbudet som debatten startede med? Det skulle man nemlig ikke tro! Der bliver jo ikke kun tilbudt 10 % rabat. Firmaet udlodder jo også en GRATIS og IKKE-købsbetinget konkurrence...

Jeg tror at du bare VIL misforstå tilbudet...

Tilmeldt 16. Aug 09
Skrevet kl. 11:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hold fokus på overskriften. Den er misvisende.

Man kan IKKE få en gratis programmør i en uge. Man kan vinde en hvis man er heldig og bliver udtrukket som vinder i en konkurrence.

Der er INGEN der er anmeldt til Forbrugerombudsmanden. Der er rettet henvendelse for at afklare lovligheden i den form for markedsføring.

Men med alle disse "negative" og "farvede" holdninger, så øger det da bare incitamentet til at komme til bunds i sagen og enten få en gratis programmør i en uge, eller give meddelse om at denne slags misvisende overskrifter kan anvendes i flæng for at lokke kunder til.

Lær dog noget istedet!

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MLMNewbie:

Hold fokus på overskriften. Den er misvisende.

Man kan IKKE få en gratis programmør i en uge. Man kan vinde en hvis man er heldig og bliver udtrukket som vinder i en konkurrence.

Der er INGEN der er anmeldt til Forbrugerombudsmanden. Der er rettet henvendelse for at afklare lovligheden i den form for markedsføring.

Men med alle disse "negative" og "farvede" holdninger, så øger det da bare incitamentet til at komme til bunds i sagen og enten få en gratis programmør i en uge, eller give meddelse om at denne slags misvisende overskrifter kan anvendes i flæng for at lokke kunder til.

Lær dog noget istedet!

Taler du også sådan i den virkelige verden - eller er det bare fordi du er anonym her på Amino?

Jeg tror ikke du er jurist og da du er anonym så tillægger jeg ikke din store 'lærdom' en særlig stor værdi!

Held og lykke MLMNewbie

/S

Tilmeldt 16. Aug 09
Skrevet kl. 12:03

Kaffe & Co

Jamen du skal da være velkommen til at tænke som du vil. Om jeg er anonym eller ej har intet med sagen at gøre.

Og nej jeg er ikke jurist, men jeg tror på overholdelse af lovgivningen.

Det er da utroligt som du og andre har svært ved at holde fokus. Håber I er bedre til det i jeres hverdag og I jeres virksomheder end I er til det her.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:04

MLMNewbie:

Som skrevet kunne han bare have skrevet: Vind en gratis....

Så havde tingene været helt anerledes, men han gør det jo udelukkende for at tiltrække kunder og det ved alle. Han havde intet fået ud af at skrive: Få 10% rabat..  fordi den rabat er ligegyldig i dette markedssegment som kraftigt lider under finanskrisen, der er ALTID nogen der vil gøre det billigere!

Det er kedeligt at se, at nutidens iværksættere og virksomhedsejere, accepterer at målet helliger midlet, og derved acceptere en eventuel overtrædelse af lovgivningen, som er det eneste der gør det muligt at have orden i tingen i et demokratisk samfund.

Jeg tror ikke du finder et firma i verden der udlodder præmier for deres blå øjnes skyld. Det er da selvfølgelig for at det i sidste ende kan ses på bundlinien og det BURDE alle vide.

At gøre så meget ud af en overskrift som du gør og i den grad fluekorpulere det til døde, gør jo at man kunne forestille sig at du også er typen der vil give din GPS skylden for at du lige er høvlet igennem hæk og hegn, fordi den ikke viste at vejen var blevet afspærret siden sidste opdatering. Størstedelen af mennesker, formår at stille sig kritisk til den information de stilles overfor.

Jacob Mogensen skriver ganske rigtigt at man kan FÅ en gratis programmør i en uge og det kan du også hvis du vinder. så har du FÅET programmøren (i en uge må jeg hellere pointere, så jeg ikke lover for meget).

Jeg tror ikke at du finder en stor promille af de 1160 læsere af denne tråd, der gik ind på tråden og regnede med at Jacob Mogensen havde 1160 programmører stående parat til at rejse ud i det ganske land. Overskriften fangede (som den skulle) og indenfor de to første sætninger kan du læse at det drejer sig om en konkurrence.

Som "Kaffe og Co." også skriver, så kan man da godt trække på smilebåndet over, at det netop er et MLM person der i den grad lader sig gå på af kreativ ordlyd i en overskrift.

MLMNewbie, det er selvfølgelig pænt af dig at du ønsker at dele ud af din viden på området, men læs tråden igennem og overvej om du dels ikke kunne bruge kræfterne på lagt værre eksempler på føren-bag-lyset og så ikke mindst måske også overveje din måde at begå dig på i et offentligt forum.

Hav en god dag og glæd dig i det mindste over al den eksponering du sørger for at Jacob Mogensen får på grund af dig ;o)

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 16. Aug 09
Skrevet kl. 12:07

Kaffe & Co

Og så kan jeg måske lære dig lidt alligevel.

Det ville være godt for en virksomhed som din, at bevare venskaber/bekendtskaber istedet for at støde potentielle kunder væk.

Hvis dit koncept indeholder ønske om at komme ud 1000vis af steder hvor der dagligt serveres kaffe, så kunne jeg have hjulpet dig på vej, da jeg har produkter disse steder som intet har med kaffe at gøre.

Men jeg har jo ikke nogen visdom som kunne tillægges værdi :-)

Tilmeldt 16. Aug 09
Skrevet kl. 12:11

Hej Tommy

Hold fokus.

Som jeg har skrevet gentagne gange, så kunne han have skrevet..Vind en GRATIS...

Spørgsmålet er ikke om 1000 andre gør det samme, for der er jo 1000´er af andre der stjæler hver dag men det hjælper ikke i retten når tyven er fanget og skal betale for sin brøde.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:14

MLMNewbie:

Kaffe & Co

Og så kan jeg måske lære dig lidt alligevel.

Det ville være godt for en virksomhed som din, at bevare venskaber/bekendtskaber istedet for at støde potentielle kunder væk.

Hvis dit koncept indeholder ønske om at komme ud 1000vis af steder hvor der dagligt serveres kaffe, så kunne jeg have hjulpet dig på vej, da jeg har produkter disse steder som intet har med kaffe at gøre.

Men jeg har jo ikke nogen visdom som kunne tillægges værdi :-)

Nu er du også fornærmet. - Ak ja...

Jeg tror nu heller ikke vi to vil komme så godt ud af det i den virkelige verden alligevel - det er bare en fornemmelse.

Held og lykke med de 1000vis af steder.

/S

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)