Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få gratis en programmør på fuld tid i en uge

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Miriam & Michael

Hvad er der i vejen med at gøre opmærksom på overtrædelser af markedsføringsloven? Den er måske ikke gældende i dette forum eller?

Den overskrift var aldrig gået i et dagsblad eller som onlineannonce.

Amino er godt, men man må åbenbart ikke træde de hellige over tæerne. Men anmeld dog istedet mit indlæg for at vejlede i korrekt brug af overskrifter i annoncer.

Og tag ikke at fortæl jeg skal lære at læse, for der er ingen grund til at vi nu skal til at fortolke ordet GRATIS eller udtrykket FÅ GRATIS...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39

MLMNewbie:
Hvad er der i vejen med at gøre opmærksom på overtrædelser af markedsføringsloven?

Fordi det er irelevant for debatten. Fordi det virker usagligt - er du advokat? Fordi det sker uden dokumentation.

MLMNewbie:
Men anmeld dog istedet mit indlæg for at vejlede i korrekt brug af overskrifter i annoncer.

Korrekt brug? Siger hvem - det er et forum ikke en avis... en overskrift skal fange interessen og være sigende for indholdet af indlægget. Begge er opfyldt her og så længe der ikke er tale om en overskrift ala "Hjælp!!!!" har jeg ingen problemer med lidt kreativitet.

Tilmeldt 16. Aug 09
Skrevet kl. 09:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 6 person

Ja giv bare noget mere negativ karma - utroligt ... men det er dog som i den virkelige verden, at der altid er nogen der ikke kan tåle kritik.

Jeg vil råde alle til at læse Markedsføringsloven og i almindelighed prøve at forstå Generalklausulen.

GRATIS skal være graits og må ikke være bundet op i konkurrencer og lign. 

Tilmeldt 16. Aug 09
Skrevet kl. 10:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Som tak for den "arrogante" karmagivning, så har jeg tilladt mig at henvende mig til Forbrugerombudsmanden for at få en fortolkning af indlægget. Så får vi en gang for alle afklaret lovligheden af den type markedsføring.

Er den i orden, så kommer der en uforbeholden undskyldning.

Er den ikke i orden, så må det laves om.

Så enkelt kan tingene gøres - med eller uden negativ karma :-) Så længe man kan leve med sin integritet og man ved man ikke gør noget for at skade andre eller deres karma - Så har man den rette ånd til at være et stort menneske :-)

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 10:43

MLMNewbie:

Så enkelt kan tingene gøres - med eller uden negativ karma :-) Så længe man kan leve med sin integritet og man ved man ikke gør noget for at skade andre eller deres karma - Så har man den rette ånd til at være et stort menneske :-)

Hold da op! Et stort menneske i meget små sko. Confused

Hvilke paragraf i markedsføringsloven, bygger du lige din forargelse på? Så længe gevinsten af konkurrencen er gratis og ikke kræver en økonomisk ydelse fra forbrugeren er der vel ingen, der behøver at føle sig snydt eller?

Du kan jo tydeligt læse formålet i det allerførste indlæg: En konkurrence hvor vinderen får en gratis ydelse og alle deltagere får en rabat på 10% ved evt. handel. Hvad er problemet?

Tilmeldt 16. Aug 09
Skrevet kl. 10:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mariam

Hvad er det du ikke lige forstår?

Jeg kunne godt angive flere paragraffer i Markedsføringsloven som jeg mener overtrædes. Men for at der ikke skal være tvivl, så er det da bedre at eksperterne kommer med udtalelsen. Når jeg har fået den så offentliggøres den her.

Og hvis ikke du forstår, at det ikke er et spørgsmål om hvad man kan læse, men hvor grænsen går for at tiltrække kunder ved brug af vildledende overskrifter, så kan jeg hverken hjælpe dig eller din forretningsetiske forståelse eller fortolkning af markedsføringsloven.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 11:02

Skriver du så ikke også lige tilbage, når du får svar på din anmeldelse af "Se & Hør", "B.T", "Ekstra Bladet" og alle de andre aviser og blade, hvor man i sandhed kan føle sig snydt, når man efter at have betalt for bladet/avisen finder ud af, at overskriften intet som helst har at gøre med indholdet.

Venter spændt.

Tilmeldt 16. Aug 09
Skrevet kl. 11:08
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Miriam Frank.

Du er håbløs m.h.t. at føre en samtale om et ofte omdiskutteret emne hos Forbrugerombudsmanden.

Lader til du ønsker en eller anden diskussion for diskussionens skyld og lader til du har svært ved at holde fokus og forholde dig til det som sagen drejer sig om.

Som beskrevet kan jeg ikke hjælpe dig, med andet end at få dit Amino.karma til at stige ved at svare på dine indlæg. Det er ikke med klartsynethed du læser mine indlæg, det er sikkert og vist.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 11:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hold k*** hvor er det dog småligt at kaste med sten efter manden... han giver os et pisse godt tilbud, og forærer noget væk i en konkurrence som har en værdi på flere tusinde kroner. Helt ærligt!

Satme sørgeligt med alle dem der kun VIL se hullerne i osten. Fatter simpelthen ikke hvad folk får ud af det!

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 11:18

Kunne ikke være mere enig med Peter H.

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)