Ja på din selvangivelse skal oplyse hvad du har tjen i årets løb, det kan du vel også se ud fra det jeg har skrevet???
Du skrev at han skulle oplyse om indtægten. Skat er mere interesseret i overskuddet som er Indtægter minus udgifter!
jape:
"Det er kun momsen som ikke kan fratrækkes. Alle andre fradrag som normalt..." Sikke noget vrøvl!!
Vrøvl meget vel! Jeg argumenterede for mit synspunkt med en henvisning til SKAT's definitioner af hobby contra det at være erhvervsdrivende. I stedet for bare skrive vrøvl så ville en god hjælp til RayF (og måske mig) være at du begrundet dit svar.
Megen uretfærdighed kan du støde på hos SKAT, men fundamentalt set har vi et system, at de udgifter som du har på at opnå en indkomst har du fradrag for. Det er så noget helt andet at der ikke kan opnås fradrag for et underskud i det omfang du driver hobbyvirksomhed. Men hobbyvirksomhed skal ikke nødvendigvis sammenstilles med at man driver en fritidsshop, bierhverv eller hvad man kalder det ved siden af sit normale erhverv.