Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. Start af Virksomhed - Moms, skat, under 50.000 ?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jape:
faktura men kun en regning/

Faktura eller regning? Det er det samme...

jape:
Hvis du yder en vare eller service kan du skrive en Regning som kvittering men du skal altid oplyse dine indtægter til SKAT.

Vrøvl, du skal på selvangivelsen kun oplyse hvad du har tjent (Indtægter minus udgifter)

jape:
De 50.000 er ment som en "fritids" ordning hvor du kan sælge nogle malerrier eller hvad du nu går og pusler med og stort set kun til private.

Det rette ord er vist snarere en bagatelgrænse.

Tilmeldt 20. Aug 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:47

Ah okay - nu er jeg så med :) Svarene har været meget gode - og tak Henrik det er nok rigtig nok med nogen af svarene skal jeg li overse..

Så ska jeg bare li finde ud af selvangivelsen :p Det er ikke sån når det hele har kørt automatisk tidligere :P

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:06

Henrik???

En faktura og en regning er ikke det samme?  hvorfor skulle det være det? det er to forskellige begreber og formularer.

Ja på din selvangivelse skal oplyse hvad du har tjen i årets løb, det kan du vel også se ud fra det jeg har skrevet???

Bagatelgrænse? Ordet er korrekt, men mon ikke det er dig der ligger under for denne grænse, når du nu så ignorant skal adskille min kommentar?

"Det er kun momsen som ikke kan fratrækkes. Alle andre fradrag som normalt..."  Sikke noget vrøvl!!

Rayf Jeg ville ikke lytte til "klovnen" i denne samenhæng

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:56

jape:
En faktura og en regning er ikke det samme?

SÅ forklar os forskellen?

jape:
Ja på din selvangivelse skal oplyse hvad du har tjen i årets løb, det kan du vel også se ud fra det jeg har skrevet???

Du skrev at han skulle oplyse om indtægten. Skat er mere interesseret i overskuddet som er Indtægter  minus udgifter!

jape:
"Det er kun momsen som ikke kan fratrækkes. Alle andre fradrag som normalt..."  Sikke noget vrøvl!!

Vrøvl meget vel! Jeg argumenterede for mit synspunkt med en henvisning til SKAT's definitioner af hobby contra det at være erhvervsdrivende. I stedet for bare skrive vrøvl så ville en god hjælp til RayF (og måske mig) være at du begrundet dit svar.

Megen uretfærdighed kan du støde på hos SKAT, men fundamentalt set har vi et system, at de udgifter som du har på at opnå en indkomst har du fradrag for. Det er så noget helt andet at der ikke kan opnås fradrag for et underskud i det omfang du driver hobbyvirksomhed. Men hobbyvirksomhed skal ikke nødvendigvis sammenstilles med at man driver en fritidsshop, bierhverv eller hvad man kalder det ved siden af sit normale erhverv.

Henrik

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)