Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit design ok??

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Medom:

Tobias Boon:

Hej Cate,

Designet er flot, men det ser ud til at Danaweb har kopieret designet fra en anden virksomhed.

Danaweb skal jo sælge gratis hjemmesider, så de har nok ikke så meget tid til at lave dem selv..

Det er jo selve konceptet ved Danaweb, Scandiaweb og alle de andre i den genre. Man kan jo sige sig selv at når man betaler få tusinde kroner for en hjemmeside, så er der ikke tid til en grundig foranalyse af kunden, udformning af interaktionsdesign, udarbejdelse af et grafisk design, der bygger på interaktionsdesignet og foranalysen, og så endelige kodningen af sitet. Derudover kommer implementering, test og opfølgning + meget andet.

Der skulle jo også gerne være forskel på at købe en ny KIA til 98.000.- og så en håndlavet Aston Martin til 50 x prisen.

Begge to kan køre fra A til B. Spørgsmålet er bare hvordan man vil køreWink

Jeg syntes dog at Danaweb(hvis det er dem der står bag) er sluppet meget heldigt fra denne opgave ved første øjekast.

Hej Medom,

Jeg tror du misforstår indlægget :) Uansent hvilket produkt man tilbyder, så kan det jo ikke forsvares at stjæle design på den måde. Din sammenligning med bil skal istedet gå på enten at købe bilen lovligt hos en forhandler, eller nede på hjørnet af en suspekt person der ikke lige har registreringspapirerne.

/ Jeppe

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 14:45

Jeg prøver at omformulere så Smile

Hvis man køber et ”maleri” i Bilka, vil der også være 5000 andre danskere der har købe dette maleri. Man kan altså ikke forvente at man har eneret til dette. Hvis man derimod har købt et unikt maleri af en kunstmaler, ville jeg nok blive skuffet hvis naboen kom hjem med et magen til.

At man gør brug at en forud designet template, ændre firmanavnet, sætter et nyt topbillede ind og siger ”Ja det bliver 2500.-” er jo ikke noget nyt. Det er jo som sagt, selve konceptet.

Og så vil jeg gerne understrege at det ikke er for at rakke ned på omtalte hjemmeside. Jeg syntes som sagt, at den er vældig pæn Yes

Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:52

Medom:

Jeg prøver at omformulere så Smile

Hvis man køber et ”maleri” i Bilka, vil der også være 5000 andre danskere der har købe dette maleri. Man kan altså ikke forvente at man har eneret til dette. Hvis man derimod har købt et unikt maleri af en kunstmaler, ville jeg nok blive skuffet hvis naboen kom hjem med et magen til.

At man gør brug at en forud designet template, ændre firmanavnet, sætter et nyt topbillede ind og siger ”Ja det bliver 2500.-” er jo ikke noget nyt. Det er jo som sagt, selve konceptet.

Og så vil jeg gerne understrege at det ikke er for at rakke ned på omtalte hjemmeside. Jeg syntes som sagt, at den er vældig pæn Yes

Endnu engang så misforstår du :) Det her handler ikke om hvad du kan forvente når du køber et webshop af en udbyder som Danaweb. Selvfølgelig er der andre rammer for hvad de leverer, end hvis du henvender dig til et større bureau og beder om den store forkromede løsning - det er vi alle klar over. Det er dog stadig ikke det som er problemet her. Problemet er, at Danaweb har stjålet et design fra en anden eksisterende webshop, der ikke er lavet af Danaweb selv. Dette er et brud på ophavsrettighederne, og efter min mening en meget skruppelløs måde at drive forretning på - især når de nu er så store som de er.

/ Jeppe

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Myextensions Skrevet kl. 14:56

Tak for de positive kommentarer, men ikke noget rod!

Jeg har lige skrevet til indehaveren af den anden side og spurgt om det er okay med dem eller om jeg skal ændre noget. Så må jeg se hvad de siger..

For nu er jeg endelig blevet godt tilfreds med min side!! Så jeg håber vi kan ændre lidt på min så den ikke ligner deres så meget. Heldigvis er vi ikke i samme branche, så det kan være det ikke er så stort et problem alligevel.

Online salg af hair extensions

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 08
Fra  Myextensions Skrevet kl. 14:56

jeg mente "sikke noget rod" :-)

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 15:09

Kynaite:

Endnu engang så misforstår du :) Det her handler ikke om hvad du kan forvente når du køber et webshop af en udbyder som Danaweb. Selvfølgelig er der andre rammer for hvad de leverer, end hvis du henvender dig til et større bureau og beder om den store forkromede løsning - det er vi alle klar over. Det er dog stadig ikke det som er problemet her. Problemet er, at Danaweb har stjålet et design fra en anden eksisterende webshop, der ikke er lavet af Danaweb selv. Dette er et brud på ophavsrettighederne, og efter min mening en meget skruppelløs måde at drive forretning på - især når de nu er så store som de er.

/ Jeppe

Arh, så er jeg med. Jeg troede begge webshops var fra Danaweb eller i det mindste samme template. Det var vist en dårlig formodning, det er jeg ked af. Hvis det er direkte ripoff, er det jo en anden sag, som du selv nævner. Håber I finder en god løsning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 08
Fra  Myextensions Skrevet kl. 15:35

Det skal lige siges at Danaweb ikke helt er skyld i det. Der har været flere grafikere ind over som har givet mig et udkast på hvordan det evt kunne se ud, hvis jeg ville ændre min side til hvid. Men da jeg synes det var rigtig flot, har jeg så bare videresendt  det til Danaweb, som så har lavet mit design ud fra oplægget.

Så det er simpelthen bare en uheldig fejl, men nu har jeg gjort La - kris opmærksom på det og så må jeg se hvad de siger. Min side har kun været online i et par dage, så det er jo ikke værre end at jeg må få ændret lidt på designet.

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)