Jaa simpelt spørgsmål.
Driver en webshop og arbejder iærdigt med SEO. Vi har i øjeblikket omkring 4-500 varer, men rigtig rigtig mange af dem er identiske, blot med et forskelligt design. Vi har omkring 10-20 kategorier med 20-30 varer i hver. Derfor kører vi i dag med samme meta tags descriptions (unikke keywords dog) til alle varer i den enkelte kategori/underkategori.
Fx noget der ligner: Den er så selvfølgelig forskellige for hver kategori. "Moderne bla. bla. bla. - I Både træ og aluminium!
Spørgsmålet lyder så. Bør jeg lave dise om så de er unikke på alle enkelte produkter selvom de sådan set er ens og skal sælges på samme måde? Kvaliteten af teksterne vil naturligvis forringes ved at skulle skrive unikke. Eller skal jeg lave 2 eller 3, og fordele dem ud over produkterne?
Ser frem til at høre nogle gode råd. :) - Har ikke kunne finde svaret andetseds. |
Mit bud ville være, at det bedste selvfølgelig ville være hvis de alle var unikke. E.v.t min.40% unik tekst og 60% genbrug. Men at få en 100% unik tekst kan godt være tidskrævende.
Desuden bør descriptions kun indeholde de relevante keywords. D.v.s du skal ikke skyde med spredehagl og forsøge at få alle din sites hoved-keywords med.
Selv prøver jeg skrive descriptions som en salgstekst, som virker beskrivende, samtidig med at den skal få folk til at klikke når de ser den i Google. Forsøger at lave om på tillægsord, ordlyde og så ellers være kreativ. måske en kort beskrivelse af hvert enkelt design kunne være en mulighed for dig?