Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop metatag descriptions, unikke?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 141
Fra  Trendhim ApS Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaa simpelt spørgsmål.

Driver en webshop og arbejder iærdigt med SEO.

Vi har i øjeblikket omkring 4-500 varer, men rigtig rigtig mange af dem er identiske, blot med et forskelligt design. Vi har omkring 10-20 kategorier med 20-30 varer i hver.

Derfor kører vi i dag med samme meta tags descriptions (unikke keywords dog) til alle varer i den enkelte kategori/underkategori.

Fx noget der ligner: Den er så selvfølgelig forskellige for hver kategori.

"Moderne bla. bla. bla. - I Både træ og aluminium!
Stort udvalg og rigtig lave priser. Fra 299kr. Kig ind!"

Spørgsmålet lyder så.

Bør jeg lave dise om så de er unikke på alle enkelte produkter selvom de sådan set er ens og skal sælges på samme måde? Kvaliteten af teksterne vil naturligvis forringes ved at skulle skrive unikke.

Eller skal jeg lave 2 eller 3, og fordele dem ud over produkterne?

Ser frem til at høre nogle gode råd. :) - Har ikke kunne finde svaret andetseds.

Stifter og medejer af Trendhim ApS & Lucléon ApS. - Læderarmbånd

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 23:12

Mit bud ville være, at det bedste selvfølgelig ville være hvis de alle var unikke. E.v.t min.40% unik tekst og 60% genbrug. Men at få en 100% unik tekst kan godt være tidskrævende.

Desuden bør descriptions kun indeholde de relevante keywords. D.v.s du skal ikke skyde med spredehagl og forsøge at få alle din sites hoved-keywords med.

Selv prøver jeg skrive descriptions som en salgstekst, som virker beskrivende, samtidig med at den skal få folk til at klikke når de ser den i Google. Forsøger at lave om på tillægsord, ordlyde og så ellers være kreativ. måske en kort beskrivelse af hvert enkelt design kunne være en mulighed for dig?

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 23:17

Hej Sebastian,

Enten eller!

Enten skal du have unikke meta descriptions eller ingen - hvis de går igen kan det virke skadeligt for dit website og det er derfor bedre at du lader Google prøve at finde et stykke tekst de kan vise.

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Dec 08
Fra  Trendhim ApS Skrevet kl. 23:20

Hej Lars,

Tak for svar.

Hmm. ok.

Hvordan skadeligt?

Altså direkte skadeligt for placeringen? Har ellers efterhånden læst mig til at google var fløjtende ligeglad med hvad description var.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 23:26

Hej Sebastian,

Lad mig sige det sådan: Det er ikke positivt - du skal dog ikke være bange for at du pludseligt ryger fra side 1 til 20.

Google bruger meta descriptions, men de bruger ikke meta keywords.

Dog er det en god ide at lave dem alligevel da Yahoo eftersigende skulle bruge dem, samt Bing (tidligere msn/live) er under udvikling og der kan de måske have indflydelse i fremtiden. Du kan dog med fordel automatisere keyword/description processen - men hvis du arbejder med et produkt som der er meget konkurrence på kan det være bedre at skrive en tekst som indbyder brugeren til at klikke på netop dit produkt.

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Dec 08
Fra  Trendhim ApS Skrevet kl. 23:36

Hej igen,

Alright..

også det jeg har gjort.. skrevet unik sælgende god description til hver kategori..

Men at skrive til hvert produkt så teksten stadig bliver sælgende er NOGET af en udfordring.

Og ydermere er det i LANGT de fleste tilfælde vores kategori som bliver idnexeret (også meningen) så det er sådan set ikke så vigtigt med de andre.. derfor kunne man selvfølgelig også godt sige at man lige så godt kunne slette dem hvis du er helt sikker

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)