Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til uddannelse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved ikke om det her lige er det rigtige sted at starte en tråd som denne, men ved der sidder folk her som nok ved lidt mere om netop det her end jeg :)

Jeg skal til og starte på en uddannelse, som skal tages som fjernundervisning mens jeg stadig har mit 37/t job. Uddannelsen koster 15.000kr. Min bankmand er desværre ikke så entusiastisk som jeg selv mht. denne uddannelse og jeg må derfor finde andre finansieringsmuligheder. Min første tanke var et "ekspresslån" men renterne er jo vilde disse steder. Findes der andre steder man kan få bevilget et sådan lån? eller evt. nogen der kender et forholdsvist billigt sted at lave et lån?

På forhånd Tak! :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:25
Har du tænkt på at søge nogle legater?

En af mine venner har lige taget en MBA, og han fik ret mange legater. Jeg tror at ca. 1/3 af omkostningerne blev dækket af legater. Og det var ret store beløb der blev søgt og blev givet.

Hvis du har fast arbejde, er det så ikke noget din arbejdsgiver vil være med til at betale? Mange virksomheder betaler for de ansattes HD studier og lignende.

mvh Carsten

Tilmeldt 21. Feb 06
Skrevet kl. 10:39
Jamen har slet ik så meget forstand på det med legater og sådan. Der er vel nogle kriterier der skal opfyldes før man kan få bevilget et sådan?

Min arbejdsgiver vil desværre ikke have den store interesse i at hjælpe på lige netop dette punkt. Jeg arbejder på et lager, og uddannelsen er Advokatsekretær uddannelsen, hvor jeg satser på at være uddannnet juridisk assistent om 3 - 4 år. Så man kan vidst roligt sige at det er to forskellige brancher :)

Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:14
Hej

Jeg synes også umiddelbart at expresslån lyder som en alt for dyr løsning.

Har du overvejet at skifte bank - jeg tror at der er mange banker der

ser positivt på at låne til uddannelse - især når du har sikkerhed i form af at

du har et fuldtidsjob.

Jeg vil ihvertfald fraråde acceptcard og lignende.

Mvh

Peter Juhl

Tilmeldt 21. Feb 06
Skrevet kl. 12:34
Har overvejet at skifte bank. Men jeg tvivler på at jeg får en mere velvillig bankmand end jeg har nu, han har hjulpet mig igennem en hel del økonomisk bøvl over de 5 år jeg har haft ham. Grunden til han ikke vil låne mig til uddannelsen er at han mener det job jeg har nu er godt nok, samt han mener at jeg skal spare op til den istedet. Nu kører jeg et rimeligt stramt budget for at få betalt bil og lejlighed af i en fart, hvilket betyder jeg først vil ha sparet op om 5 års tid. Det syntes jeg er alt for længe at gå og vente på at tage en uddannelse, desværre
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:40
Hvis du har et fast 37-timers job og ikke i forvejen er dybt forgældet, er det mig en gåde, hvorfor du ikke kan låne sølle 15.000 i din bank. Jeg ville forhøre mig hos andre banker, hvis jeg var dig.
Tilmeldt 19. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 19:48
Hej Schmidt

Har du tænkt på, at lave en virksomhed på baggrund af din nye uddannelse? Hvis du har kan du vel trække den fra?

Tilmeldt 21. Feb 06
Skrevet kl. 00:40
Hej Rikke

Ja ideen er på lidt længere sigt at blive selvstændig. Dog ved jeg ikke hvor mange af forløbene man skal have gennemført før det kan lade sig gøre. Der er jo den grundlæggende advokatsekretær uddannelse, advokatchefsekretær samt juridisk assistent. Alt ialt løber det op i omkring 55.000kr

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)