Ved ikke om det her lige er det rigtige sted at starte en tråd som denne, men ved der sidder folk her som nok ved lidt mere om netop det her end jeg :) Jeg skal til og starte på en uddannelse, som skal tages som fjernundervisning mens jeg stadig har mit 37/t job. Uddannelsen koster 15.000kr. Min bankmand er desværre ikke så entusiastisk som jeg selv mht. denne uddannelse og jeg må derfor finde andre finansieringsmuligheder. Min første tanke var et "ekspresslån" men renterne er jo vilde disse steder. Findes der andre steder man kan få bevilget et sådan lån? eller evt. nogen der kender et forholdsvist billigt sted at lave et lån? På forhånd Tak! :) |
Lån til uddannelse
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
En af mine venner har lige taget en MBA, og han fik ret mange legater. Jeg tror at ca. 1/3 af omkostningerne blev dækket af legater. Og det var ret store beløb der blev søgt og blev givet. Hvis du har fast arbejde, er det så ikke noget din arbejdsgiver vil være med til at betale? Mange virksomheder betaler for de ansattes HD studier og lignende. mvh Carsten |
Jamen har slet ik så meget forstand på det med legater og sådan. Der er vel nogle kriterier der skal opfyldes før man kan få bevilget et sådan? Min arbejdsgiver vil desværre ikke have den store interesse i at hjælpe på lige netop dette punkt. Jeg arbejder på et lager, og uddannelsen er Advokatsekretær uddannelsen, hvor jeg satser på at være uddannnet juridisk assistent om 3 - 4 år. Så man kan vidst roligt sige at det er to forskellige brancher :) |
Hej Jeg synes også umiddelbart at expresslån lyder som en alt for dyr løsning. Har du overvejet at skifte bank - jeg tror at der er mange banker der ser positivt på at låne til uddannelse - især når du har sikkerhed i form af at du har et fuldtidsjob. Jeg vil ihvertfald fraråde acceptcard og lignende. Mvh Peter Juhl |
|
|
Hej Schmidt Har du tænkt på, at lave en virksomhed på baggrund af din nye uddannelse? Hvis du har kan du vel trække den fra? |
Hej Rikke Ja ideen er på lidt længere sigt at blive selvstændig. Dog ved jeg ikke hvor mange af forløbene man skal have gennemført før det kan lade sig gøre. Der er jo den grundlæggende advokatsekretær uddannelse, advokatchefsekretær samt juridisk assistent. Alt ialt løber det op i omkring 55.000kr |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)