Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere interresseområder hvad navn ??

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej aminoer..

Jeg vil lige hører jer hvad i mener et firmanavn skal være hvis man laver flere forskellige ting..

Nu har jeg jo noget bilsalg, men hvis jeg også stiller bamsekraner op eller tilbyder webservice hvad ville i så mene jeg skulle gører med firmanavn så det dækker alt ??

Lyder jo ikke godt : friis bilsalg opstiller nu bamsekraner...det klinger ikke rigtigt..

Skal man hedde gruppen, all around eller hvad skal man lige gør(sige ??

På forhånd tak

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:16

Afhængig af din virksomhedskonstruktion kan du vælge at have binavne indenfor selskabet, eller kalde dit firma f.eks. "Friis Bilsalg & Friis Trading V/Dit Navn"

På websites osv. kan du nøjes med at bruge "halvdelen af navnet" men i juridisk sammenhæng er du nødt til at bruge det fulde navn.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:24

Du kunne jo også overveje at lave et helt andet navn, som du bagefter lægger betydning i. Fx var der engang ikke nogen, der vidste, hvad Amino betød. Men det er let at huske og at stave. Så du kunne også bare finde net navn, der ligger godt i munden og på fingerspidserne.

Og hvad er en bamsekran? :-)

Hej med dig :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 08:29

Det med at give det et helt andet navn, som Tommy også forslår, synes jeg lyder som en god ide.

Se det med f.eks skype, amino, ebay, wupti, happii, apple mm.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 08:38

En bamsekran er sådan en der står i centre hvor børnene via et lille joystick kan fange bamser :-)

Næsten altid gule og mega irriterende lyde, men børn elsker dem ;-)

Det var måske en meget god ide med et navn som kan være alt..

men men men.

amino er jo kun et interresseområde og ebay er jo kun auktion.. Fungere det også ved flere aktiviteter..?

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:44

Ok - de kraner har jeg spildt mange ti'ere i i mine tidligere år :-)

Tja... jeg kommer umiddelbart i tanke om Richard Bransons imperium Virgin, som jo står for alt muligt, men du sigter nok ikke så højt. Men jeg er helt sikker på, at mindre også kan gøre det. Hvis du laver en rigtig god kundeservice, kan du oven i købet sælge mere til de samme kunder, hvis de nu også finder ud af, at de skal bruge en bamsekran, og hvad du ellers kaster dig over.

Du kunne selvfølgelig også vælge at tage et navn efter det, de forskellige ting har til fælles - nemlig dig.

Endelig kommer jeg til at tænke på et navn, som antyder, at du handler med lidt af hvert - fx ligesom kæden "Kram og kanel" eller hvis du sælger forskellige ting men udfra samme koncept - såsom Tiger.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 08:49

Hvad med bare at kalde det Mikkel Friis ? Nu er jeg desværre ikke a/s eller aps...

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:58

Når virksomheder heddder hele en persons navn, tænker jeg mest på designvirksomheder eller andre mere kunstneragtige virksomheder. Nu ved jeg ikke lige, hvilke kundetyper og hvor mange forskellige produkter du går efter, men det kunne jo også være "Mikkels Marked" eller bare "Friis i Randers".

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:08

Problemet ligger nok i jeg tit for nogen underlige ideer og altid vil prøve dem af..

Så det er nok mest hvad jeg lige finder på og leger med tanken og tænker tingene igennem og prøver det af..

1. bilsalg ( sælger lidt biler )

2. sms konkurrence (vind rejse,bil og mm)

3. Transport ( dog stoppet nu)

4. bamsekraner(vippedyr)

Jeg har bare så meget der skal prøves

Har også i sin tid haft vinduespuder firma/rengøring..

Så det er jo meget forskelligt

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 09:18

Ja, det er ikke let - den tænker jeg lige over?

Er det nødvendigt at have ét navn, der dækker alt?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)