|
I svare jo hurtigere end jeg kan nå at svare :-)
Ja alderen har aldrig stoppet mig, har solgt diverse varer på nettet siden jeg var omkring 13, dog er det først nu jeg tager det endelige skridt.
Jeg takker for de hurtige svar!
- Jonas
I et land hvor selskabstømmere og alle mulige andre andre økonomisk kriminelle kan starte virksomheder op uden nævneværdige problemer, vil det formentligt kun været et problem for trådstarter, hvis alderen er i mod ham, at han kæmpe økonomisk gæld til SKAT eller er fradømt retten til at drive virksomhed. |
Hvad gør man så hvis dette er tilfældet ? så ville der i min verden være et problem ? /allan |
Du kan kontakte Skat og bede dem om 'et bindende svar' på dit spørgsmål. Dermed får du en tilbagemelding, som Skat til hver en tid vil stå ved. På det punkt er Skat faktisk både ret seje og ret gode at samarbejde med! |
Men det koster 400kr. Det burde ikke være nødvendigt at skulle betale for at få et svar de vil stå ved. |
Kan så lige infomere en ting som du helt sikkert ved, selvom han ikke skylder skat kikkes der på HELE hustanden ved vurderingen, så er man gift med en som skylder skat over 50.000 tjaa så kan problemet også opstå. /allan |
Nja, det koster 300 kr.: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=210335 Og jeg tror faktisk, det er for at begrænse mængden af henvendelser, mere end det er for at tjene penge, at Skat tager et gebyr. |
Dette løses i praksis ved, at der stilles sikkerhed fra skyldner. SKAT kan opsætte nogle vilkår, men næppe nægte registrering. |
Med en aktuel sagsbehandlingstid på knap 1 uge vil have kunne have sit momsnummer uger før et bindende svar fra SKAT! |