Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man begynde før man får sit CPR nummer?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Dette løses i praksis ved, at der stilles sikkerhed fra skyldner.

SKAT kan opsætte nogle vilkår, men næppe nægte registrering.

Enig,

Den sidste jeg har for nylig har hjulpet med at blive registreret måtte stille en sikkerhed gældende for 1 år. Det skal så også siges at han havde efterladt SKAT med et stort tab - meget stort. Garantisummen blev aftalt til 50.000 kr.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 20:03

Peter - Revisor:
SKAT kan opsætte nogle vilkår, men næppe nægte registrering.

Ja men hvad så hvis ikke du kan opfylde de krav skat stiller hvordan så med alle de ting manden har købt osv ?

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11

Du må endelig sige til hvis du mangler hjælp med website/grafisk udtryk. Kig eventuelt på min profil ! :)

MvH

Simon Tørring (som har 10% aminorabat på alle webservices)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:12

Allan,

I værste fald intet momsfradrag. Men det her er så hypotetisk, at HVIS der bliver en sag om nægtelse af registrering så tager jeg den free of charge.

Det er virkelig en undtagelse at der nægtes registrering. Hvis det er første gang han starter virksomhed op i eget navn vil der ingen problemer være.

Det er meget accepteret af SKAT's medarbejdere at udgifter i perioden op til virksomhedsstart accepteres momsmæssigt. Jeg har både set og haft sager hvor vi uden problemer har kunnet fratrække udgifter momsmæssigt afholdt op til 2 måneder før egentlig virksomhedsstart.

Henrik

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 20:42

Hej Henrik

Takker for svaret .

/allan

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:58

Hej Allan,

Hvis du nogensinde støder på et sådan tilfælde blandt iværksættere så husk at SKAT har en begrundelsespligt dels for hvorfor de vil nægte registrering og dels hvis de vil stille krav om sikkerhed. En eventuel sikkerhed skal afspejle sig sig i den risiko som Staten løber. SKAT kan ikke bare sige at at ham Henrik skal stille sikkerhed for eksempelvis 125.000 kr. SKAT har pligt til at begrunde hvorfor de kommer frem til beløbet på 125.000 kr.

Vi skal kun få år tilbage før SKAT ved EU domstolen tabte en sag, om sikkerhedsstillelse for de engelske Ltd., som man netop forsøgte at blokere for ved at stille krav om sikkerhed på 125.000 for at lade dem momsregistrere i Danmark.  Den gang tabte Danmark fordi EU mente at det var en blokade mod den frie etableringsret i EU.

Personligt har jeg et lidt ambivalent forhold til det at nægte nogen registrering. Der er flere legale måder at omgå dette. Eksempelvis ved etablering af et SMBA hvor der ikke er pligt til at oplyse om ændringer af ejerhold mv. til erhvervs- og Selsakbsstyrelsen. Alternativt den dyre løsning, hvor du udnytter nominee ordningen og skaber anonymitet bag disse.

Henrik

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)