Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissættelse af brugt bil i enkeltmandsvirksomhed

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, jeg konkludere at i mit tilfælde hvor værdien af bilen er ca. 50.000,- vil det være en dårlig forretning hvis jeg bliver beskattet af 160.000,- ligemeget hvad.

De 40.000,- der nævnes er det minimumsbeløbet man kan betale hvis man har laveste skatteprocent, eller hvordan skal det forstås?

Tak for de seriøse svar!

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 09:15

Peter - Revisor:
Nope...75% af bilens nyværdi...dog altid 160tkr.

Altid 160K Er vist rigtig nok.

Men det er da faktura prisen om bilen er mere end 3år. eller under 3 år og har kørt mere end 250.000km som hyrevogn.

jf. skat.dk :

"Hvis bilen på anskaffelsestidspunktet er over 3 år regnet fra datoen for 1. indregistrering, anvendes arbejdsgiverens købspris inkl. moms og eventuelle istandsættelsesudgifter som grundlag for beregningen af den skattemæssige værdi, jf. LL § 16, stk. 4, 4. pkt. Det samme gælder tidligere hyrevogne, der anskaffes uden berigtigelse af registreringsafgift."

"Har firmaet anskaffet bilen mere end 3 fulde år efter bilens første indregistrering ("gammel bil"), er beregningsgrundlaget firmaets købspris, dvs. den pris firmaet faktisk betaler for bilen, inkl. eventuelle leveringsomkostninger og normalt tilbehør."

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=103986

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:31

Citater er meget godt.....

Men du glemmer at tage den sidste linie  med i det afsnit du henviser til omkring beregningsgrundlaget for biler, der på anskaffelsestidspunktet er over 3 år. Hele teksten er (sort min fremhævelse):

"Hvis bilen på anskaffelsestidspunktet er over 3 år regnet fra datoen for 1. indregistrering, anvendes arbejdsgiverens købspris inkl. moms og eventuelle istandsættelsesudgifter som grundlag for beregningen af den skattemæssige værdi, jf. LL § 16, stk. 4, 4. pkt. Det samme gælder tidligere hyrevogne, der anskaffes uden berigtigelse af registreringsafgift. Anskaffelsessummen tillægges de istandsættelsesudgifter, som virksomheden afholder, eventuelle leveringsomkostninger samt udgifter til tilbehør. Der kan ikke opstilles en generel frist for den tidsmæssige sammenhæng mellem erhvervelsen og istandsættelsen, idet det må bero på en konkret vurdering, om istandsættelsen har en naturlig sammenhæng med erhvervelsen. Udgifter til reparation af en bil udført 1½ år efter arbejdsgiverens erhvervelse af bilen skulle ikke medregnes ved opgørelsen af grundlaget for beskatning af fri bil. Reparationen skyldtes mangler ved motoren, og Landsskatteretten anså ikke reparationen for foretaget i forbindelse med erhvervelsen af bilen, jf. TfS 1999, 32 LSR. Beregningsgrundlaget for bilens værdi kan ikke blive mindre end 160.000 kr., j f. LL § 16, stk. 4, 2. pkt."

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24

Hej Henrik!

Ja...du har ret.......fik jeg ikke lige med!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:45

Beskatningsgrundlaget er minimum 160.000 kr. som det bliver sagt og medmindre der forventes meget store reparationsudgifter på sådan en bil vil det normalt være en fordel at bilen uden for virksomheden og få refunderet kørsel efter statens takster.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)