Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Knust is..?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 161
Fra  Daddys Day Care ApS Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er.

Er der nogle af jer der ved hvor man kan få fat i den slags is man bruger til sportsfolk, den man banker på og så begynder det at fryse..?

Kan man gøre det samme med aluminium? Altså, kan man putte isen i noget aluminum, og så banke på det, så det begynder at fryse?

Vh Jesper

Er du vildmand nok? www.vildmænd.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 09:16

Jesper Nørregaard :
Er der nogle af jer der ved hvor man kan få fat i den slags is man bruger til sportsfolk, den man banker på og så begynder det at fryse..?

Det kan du i de fleste sportsforretninger, fx Sportsmaster og InterSport.

Jesper Nørregaard :
Kan man gøre det samme med aluminium? Altså, kan man putte isen i noget aluminum, og så banke på det, så det begynder at fryse?

Det her forstår jeg ikke...

/mvh

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 161
Fra  Daddys Day Care ApS Skrevet kl. 09:21

Jeg skal egentlig ikke bruge selve posen, men blot  "isen" inde i posen.

Min tanke gik på om man kan tage "isen" og putte det i noget aluminium, og så eksempelvis banke aluminiumet  ned i et bord, og det så begynder at fryse.

Altså samme effekt som hvis isen var i en pose, bare i noget aluminium i stedet for.

Håber det gav lidt forståelse :) 

Er du vildmand nok? www.vildmænd.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 10:15

Ahh... pas! Jeg vil tro det, men undersøg det eventuelt hos producenten. Mon ikke dennes kontaktinformationer står på en pakke :-)

Tilføjet:

"isen" er jo ikke is i virkeligheden, men en yderpose med en væske med en inderpose indeni med en anden væske. Når inderposen brydes (når man slå på yderposen), så blandes de to væsker, hvorved der skabes kulde.

Hvis det skal laves i aluminium, så skal du have lavet en funktion, der bryder inderposen.

Men overordnet set, så tror jeg det bliver en dyr løsning, da engangs-fryseposer jo - i sagens natur - er engangsposer, og derfor ikke kan genbruges.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:30

Hej Jesper.

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge denne is til - men en der ved ALT om is, er tommy fra vip-ice

Han sælger al slags is og en masse maskiner til at lave is med.

Du kan se hans side her - http://www.vip-ice.dk/knust-is.php

Igen - jeg ved ikke hvad du skal have frosset, så måske er det et langskud. Men han laver alt fra icecubes til indefrysninger af produkter og kæmpe isblokke.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)