Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drive-in butik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har leget lidt med ideen om muligheden for at starte en drive-in butik. Vi kender alle sammen drive-in muligheden fra mcdonald og burger king, men de senere år har flere andre åbnet mulighed for drive-in (bager, slagter, gør det selv forretninger). Jeg tænker om det ikke ville være muligt at skabe et koncept hvor man som person kan gå ind på en hjemmeside der har det samme udvalg som den lokale fakta/netto og til priser der er yderst konkurrence dygtige, og bestille sine varer. Man skal så betale via hjemmesiden, og skrive et tidspunkt for afhentning og så er det ellers bare at afhente sine varer. Pointen er at spare kunden tiden på at skulle ned at handle, og man kunne således sidde stille og roligt på arbejde (eller hvor man nu vil bestille), og bestille sine varer man så kan hente på tilbagevejen hjem.  

Projektet er et dyrt projekt, og kræver en del startkapital, men hvad mener i om denne ide? Er det noget som i evt. ville kunne benytte jer af?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:55

Hej

Du har jo næsten konteptet med e- supermarkeder som www.shoponjob.dk og andre, blot hvor varerne her bliver leveret til dig eller din arbejdsplads - endnu lettere end dit koncept. Samtidig er prisen for levering kommet langt ned, at du - alt efter afstand - ikke kan gøre det billigere ved selv at køre forbi. + tiden du sparer ved at skulle afsted.

Samtidig vil problemet blive at du kun henvender dig til lokale - jeg ville jo ikke køre 20-50 km. for at hente mine varer.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 22:10

Ja er godt klar over muligheden for at købe daligvarer over nettet for så at få leveret. Kendte dog ikke til den hjemmeside du refererede til. Men ja til dels er denne løsning en del nemmere, men jeg tror min løsning vil henvende sig til personer, heriblandt mig selv, der handler ind samme dag som varerne skal bruges eller dagen før. Og med hensyn til kørsel efter varer, så ja kan jeg jeg godt se at der ikke vil være optilmalt at skulle køre en stor omvej eftet varerne, så ville der ikke være noget at hente der. Men i de fleste større byer i Danmark findes der ringveje hvor sådan en drive-in butik kunne ligge, og i disse tilfælde tror jeg godt det ville kunne svare sig at køre forbi for på den måde spare en time i det daglige. :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 22:13

JanusPlaten:

Ja er godt klar over muligheden for at købe daligvarer over nettet for så at få leveret. Kendte dog ikke til den hjemmeside du refererede til. Men ja til dels er denne løsning en del nemmere, men jeg tror min løsning vil henvende sig til personer, heriblandt mig selv, der handler ind samme dag som varerne skal bruges eller dagen før. Og med hensyn til kørsel efter varer, så ja kan jeg jeg godt se at der ikke vil være optilmalt at skulle køre en stor omvej eftet varerne, så ville der ikke være noget at hente der. Men i de fleste større byer i Danmark findes der ringveje hvor sådan en drive-in butik kunne ligge, og i disse tilfælde tror jeg godt det ville kunne svare sig at køre forbi for på den måde spare en time i det daglige. :)

Fik lige læst konceptet igennem på den førnævnte hjemmeside, og ja kan godt give dig ret i at det koncept faktisk virker en del nemmere end det projekt jeg har i tankerne. Men mon ikke med den rette markedsføring og sørge for at blive best mover på markedet, man på den måde kan skabe sig en god kundekreds. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:19

Hejsa

Nu har jeg ikke lige sat mig ind i hvor lang tid før man kan / må bestille på e- supermarkederne, men tror da der er kort frist - dog måske ikke samme dag.

Men ville det ikke kræve stort varelager for dig ? og så er det fødevarer som jo ikke holder længe, risiko for mange varer overskrider salgsdato mv.

Men selvfølgelig - alt er til for at løses - hvis du kunne lave aftaler hvor du kunne få leveret med kort varsel fra omkring liggende supermarkeder.

mvh

jesper

www.sliknet.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 22:30

Ja varelageret har jeg godt tænkt på og kan godt skabe en del problemer. For som du nævner så er der en stor risico ved at et for stort varelager kan ende med en del varer der skal destrueres. Ideen var egentligt også bare lige en ide af de mange jeg har, og så gerne lige andres meninger på det. Men tror indgangsbarrieren er ret høj, og det kræver en del arbejde og en masiv markedsføring i starten. 

Kan godt se ideen med levering med kort varsel, til fornuftige priser. Dem jeg umiddelbart kender her der levererer med kort varsel, er kiosker der koster en del mere end andre steder. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 6. Sep 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 22:45

Hej Janus.

Levering med kort varsel - bestil inden kl. 09.00 = levering samme eftermiddag - er absolut en udfordring. Ikke mindst i de større byer, hvor trafikken er tung, omkring fyraften.

Men det kan lade sig gøre, og det til samme priser som i supermarkederne.

Din idé er ellers ganske god, lige bortset fra den risiko du har med varer der udløber. En grønthandler ganger sine indkøb med 2 = Salgspris. Dette for at tage højde for de varer der smides ud.

Supermarkederne har det dog anderledes, grundet de flere kunder og de store centrale indkøb.

Venligst

Stig H Jensen

www.shoponjob.dk

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 07:46

Hej JanusPlaten

Godt nok en udfordring du dér har sat dig selv for, men det kan lade sig gøre!

Markedsføring, markedsføring, markedsføring.

En af grundene til at Netto/Fakta sælger varene så billigt er, at de kan presse leverandørene helt i bund. Og da du ikke har 200 forretninger er det MEGET svært at få tilskud til kampagner og annoncer. Så faktisk bliver du en lille købmand der skal kører Netto priser og samtidig skal du, for at overleve, lokke folk til at køre ekstra kilometer efter deres varer. For hvis du skal køre Netto Priser uden tilskud skal du have flere besøgende end den lokale købmand.

Og hvis det er en drøm for dig, skal du følge den.

Hvad siger din fornemmer?
Brænder du for at bruge 25 timer i døgnet for at starte op med netop dette projekt?
Når nu du arbejder 25 timer i døgnet og det ikke er din drøm, hvad går du så glip af?

Partner @ The Social Agency 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 13:49

Stenderup:

Hej JanusPlaten

Godt nok en udfordring du dér har sat dig selv for, men det kan lade sig gøre!

Markedsføring, markedsføring, markedsføring.

En af grundene til at Netto/Fakta sælger varene så billigt er, at de kan presse leverandørene helt i bund. Og da du ikke har 200 forretninger er det MEGET svært at få tilskud til kampagner og annoncer. Så faktisk bliver du en lille købmand der skal kører Netto priser og samtidig skal du, for at overleve, lokke folk til at køre ekstra kilometer efter deres varer. For hvis du skal køre Netto Priser uden tilskud skal du have flere besøgende end den lokale købmand.

Og hvis det er en drøm for dig, skal du følge den.

Hvad siger din fornemmer?
Brænder du for at bruge 25 timer i døgnet for at starte op med netop dette projekt?
Når nu du arbejder 25 timer i døgnet og det ikke er din drøm, hvad går du så glip af?

Projektet er en tanke jeg har gået med de sidste par måneder, eller et af de projekter jeg har gået med, men det er altid rart at få andres ærlige vurdering af om det kan lykkedes. Projektet er ret stort og omfattende, og ser helt klart noget potientale i det på sigt. Men lige nu tror jeg jeg vil lede tankerne hen på nogle af de andre projekter der ikke er så omfattende. 

Mvh Janus

Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:06

Tror der ligger for meget arbejde i det fra kundens side. Hvis jeg skal ind og bestille og så selv afhente, just-eat.dk har kunne vokse fordi, at man får det bragt til døren. Det lyder også dyrt i opstart, men ved selvfølgelig ikke hvor stor en kapital du har til rådighed?

Men hvis det kan laves nemt nok, så har det da helt sikkert potentiale. Jeg har læst om et lignede projekt i USA, hvor en kære udviklede en iPhone App hvor kunder kan bestille deres ordre, på vejen over til restauranten, de har haft stor succes!

Så det er vel ikke umuligt? :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)