Når De modtager fakturaen på varen, skal De beregne dansk moms med 25 pct. af fakturaværdien. De 25 pct. dansk moms, som De beregner, skal bogføres særskilt som: "Moms af varekøb mv. i udlandet". Denne moms skal på momsangivelsen tillægges den "udgående moms" (salgsmomsen), men kan samtidig trækkes fra som købsmoms i det omfang, De kan fratrække moms på varer, De køber i Danmark.
altså her nævner de salgsmomsen altså den udgående... den gør jeg jo intet med ved at skrive moms af varer købe i udlaandet 592, og indgående moms - 592..
Når De modtager fakturaen på varen, skal De beregne dansk moms med 25 pct. af fakturaværdien. De 25 pct. dansk moms, som De beregner, skal bogføres særskilt som: ''Moms af varekøb mv. i udlandet''. Denne moms skal på momsangivelsen tillægges den ''udgående moms'' (salgsmomsen), men kan samtidig trækkes fra som købsmoms i det omfang, De kan fratrække moms på varer, De køber i Danmark.
altså her nævner de salgsmomsen altså den udgående... den gør jeg jo intet med ved at skrive moms af varer købe i udlaandet 592, og indgående moms - 592..
hej, det jeg ikke forstår er inde på told og skats hjemmeside står der:
Denne moms skal på momsangivelsen tillægges den ''Udgående moms'' (salgsmomsen), men kan trækkes fra som købsmoms i samme omfang som momsen på de varer, De køber i Danmark.
forstår ikke de nævner den udgående moms altså salgsmomsen, den bruger jeg jo ikke til noget når jeg skriver: moms af varer købt i udlandet 592, og indgående moms - 592.... her bruger jeg jo ikke den udgående moms...
hej, det jeg ikke forstår er inde på told og skats hjemmeside står der:
Denne moms skal på momsangivelsen tillægges den ''Udgående moms'' (salgsmomsen), men kan trækkes fra som købsmoms i samme omfang som momsen på de varer, De køber i Danmark.
forstår ikke de nævner den udgående moms altså salgsmomsen, den bruger jeg jo ikke til noget når jeg skriver: moms af varer købt i udlandet 592, og indgående moms - 592.... her bruger jeg jo ikke den udgående moms...
håber du kan svare mig på det
mvh stine
Hej Stine
I en særskilt rubrik under salgsmomsen...er der en, som hedder:
Moms af varekøb i udlandet (udgående moms)...her skriver du kr. 592,-
I rubrikken købsmoms (indgående moms)...skriver du - (minus) kr. 592,-
Grunden til, at du skal oplyse beløbet i rubrik A...er, at du skal oplyse beløbet x 4 (købsprisen excl. moms), når det handler om EU varekøb...
Moms af varekøb i udlandet...er at betragte som salgsmoms (udgående moms)...dette er grunden til, at der tales om salgsmoms...
Dato: 9/9/2005 10:44:14 PM Forfatter: Peter - Revisor
Moms af varekøb i udlandet kr. 592,-
Indgående moms - (minus) kr. 592,-
Effekten af dette vil være nul...
Hvad er egentlig den dybere mening med denne angivelse - effekten er jo som skrevet nul. Ønsker SKAT indirekte oplysninger om, hvor meget man køber for i udlandet?
Og hvorfor ønsker SKAT at skelne imellem køb indenfor EU (rubrik A) og udenfor EU?