Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indesign driller mig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Nogen der ved, hvordan man laver stikordsregistre i Indesign?
Tænker, at der måske er en funktion til generere dette automatisk (ligesom i Word) eller i det mindste en funktion, hvor man kan søge på de forskellige ord.

Tak for hjælpen!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13

Hej Søren

Jeg vidste det på et tidspunkt – arbejder lige på at finde funktionen igen. Jeg kan dog ikke lige huske, hvilken version af Indesign det kom med… Hvilken version ligger du inde med?

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 09:15

Følger lige med for at høre resultatet !

(Kører CS4)

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:30

sandfær-andersen:
Jeg vidste det på et tidspu

En mulighed for at overgå Bettina i et grafisk spørgsmål - den må jeg ikke lade passere - så kommer Benny måske senere og sætter det helt på plads.

Nøglen ligger i at bygge dokumentet op med formatteret tekst via Paragarph Styles (i CS2).
Så ligger der en dialogbox under Layout, der hedder Table of Contents - eller på dansk Indholdsfortegnelse, som stort set giver giver sig selv.

mvh Hans

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 09:40

Hej Håber dette link kan hjælpe dig lidt. http://www.adobe.com/designcenter/video_workshop/?id=vid0220 Mvh Juul

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 09:40
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:47

Hans Stokholm Kjer:

sandfær-andersen:
Jeg vidste det på et tidspu

En mulighed for at overgå Bettina i et grafisk spørgsmål - den må jeg ikke lade passere - så kommer Benny måske senere og sætter det helt på plads.

Nøglen ligger i at bygge dokumentet op med formatteret tekst via Paragarph Styles (i CS2).
Så ligger der en dialogbox under Layout, der hedder Table of Contents - eller på dansk Indholdsfortegnelse, som stort set giver giver sig selv.

mvh Hans

Hehe, Hans!

Nu arbejder jeg jo i CS4, og der er en funktion under windows, der hedder Type&Tables og derunder Index. Jeg har reelt ikke prøvet funktionen endnu, men det må være at prøve sig frem… Og ellers bruge hjælpefilen undervejs til at finde logikken i Topics og References.

Det med Table of Contents har jeg styr på, og det er jo nu engang ikke det samme som et index, hvor du får programmet til selv at stille ordene op med sidereferencerne efter…

Men jo, ellers vil Benny Thaibert helt sikkert sætte os begge på plads! (Det er også ham, der er min læremester på dét område)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:06

sandfær-andersen:
Det med Table of Contents har jeg styr på, og det er jo nu engang ikke det samme som et index, hvor du får programmet til selv at stille ordene op med sidereferencerne efter…

jo, det er...

Da jeg i sin tid var på CS2 kursus var der i kursusmaterialet en udførlig guide til, hvordan man laver netop et automatisk index vha Table of Contents.

Jeg er ikke i tvivl om, at CS4 kan gøre det endnu smartere, men CS2 har på dette punkt levet fuldt ud op til mit behov (jeg har nemlig kun brugt funktionen, da jeg var på kursusBig Smile)

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13

Nu har jeg så aldrig været på kursus i CS2, så det vil jeg ikke indlede en diskussion om… Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 11:10

Tak for svaret - fik det til at virke i CS3 v. hjælp af en layoutkyndig assistent

Big Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)