Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.dk vs. .com?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har spekuleret længe over, om det er muligt, at konkurrere med .com domæner på google primært vha. et .dk domænenavn?

Er klar over, at det pågældende site skal søgeoptimeres og indeholde relevant indhold etc., for overhovedet at skulle kunne rangere, men det jeg egentlig spørger til, er værdien af et .dk domæne i forhold til et .com.

Lad mig eksemplificere:

ved en google søgning på michael jackson, vil det første resultat være michaeljackson.com. Hernæst kommer wikipedia og slutteligt nogle danske avisartikler. Om man lavede en michael-jackson.dk og fyldte siden med relevant indhold - i et omfang nogenlunde svarende til indholdet i .com versionen - ville man da komme til at rangere i top 5? Eller i bedste fald højere?

Ved godt at spørgsmålet noget teoretisk, men håber på noget input, inden jeg kaster mig ud i et så omfangsrigt projekt. 

På forhånd mange tak.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 19:06

Rent teknisk kan man godt tage kampen op med et .dk-domæne, men af en anden årsag vil jeg ikke selv gøre det.

CTR vil næsten med garanti blive lavere på et .dk-domæne end på et .com/net/org. Hvor ofte ville du selv klikke ind på et landespecifikt domæne (.ch/de/fr etc), hvis du i et engelsksproget søgeresultat fik 3-4 resultater, der så nogenlunde ens ud? Jeg gør det i hvert fald meget sjældent.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 19:21

Der er ingen forskel på hvilken placering et domæne for om det er dk eller com. Hvis du optimere dit site mere og bedre så kommer du med tiden højere oppe. Hvis dine kunder er danskere så ville jeg til hver en tid foretrække et .dk domæne.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 19:47

Hej,

Beklager hvis jeg har formuleret mit spørgsmål dårligt.

Det jeg i bund og grund er interesseret i at vide, er om SEO værdien af et .dk domæne, (samt at indholdet på den pågældende hjemmeside er skrevet på dansk) vil have så meget vægt (for danske søgninger), at jeg vil være i stand til at rangere højere end et .com domæne indenfor samme emne?

Det bør lige slåes fast, at målgruppen til den specifikke hjemmeside, udelukkende er danskere(!).

Jeg ved, at spørgsmålet er svært, idet der mange SEO elementer på spil her, og som jeg nævnte tidligere, er spørgsmålet virkeligt teoretisk, men jeg håber på at kunne finde noget hjælp.

Igen tak.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 19:50

Hej igen,

Jamen hvis det drejer sig om et domæne på dansk, skal du da endelig gå efter .dk. Mange danskere, der hører et domænenavn, vil pr. automatik sætte .dk bagpå, hvis de skal prøve at taste det direkte.

Og SEO-mæssigt er der ingen forskel på endelserne. Altså .com/net/org etc. har de samme muligheder for placeringer i Google som .dk.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:29

JesperLausanne:

Hej,

Beklager hvis jeg har formuleret mit spørgsmål dårligt.

Det jeg i bund og grund er interesseret i at vide, er om SEO værdien af et .dk domæne, (samt at indholdet på den pågældende hjemmeside er skrevet på dansk) vil have så meget vægt (for danske søgninger), at jeg vil være i stand til at rangere højere end et .com domæne indenfor samme emne?

Det bør lige slåes fast, at målgruppen til den specifikke hjemmeside, udelukkende er danskere(!).

Jeg ved, at spørgsmålet er svært, idet der mange SEO elementer på spil her, og som jeg nævnte tidligere, er spørgsmålet virkeligt teoretisk, men jeg håber på at kunne finde noget hjælp.

Igen tak.

Faktisk vil du have en lidt bedre mulighed med et .dk domæne, hvis dit publikum er danskere i Danmark. Google ved, at et .dk domæne som udgangspunkt er dansk og sandsynligvis med dansk sprog - og det vægter også med i den samlede vurdering. Så en lilel fordel med .dk frem for med .com kan du forvente i Danmark på dansk.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 09:54

Ligeledes giver placeringen af serveren på dit .dk domæne dig fordel over en et .dom domæne der ligger på en server i udlandet. En server med "dansk" IP adresse vægtes altså højere i de danske resultater.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)