Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Microsoft exchange server gennem active24 - Forventer jeg for meget?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu haft en Microsoft exchange server gennem active24, eller Mamut som de vist også hedder, det er nu 5. gang mine mails ikke virker. 2 af gangene har det været i flere dag at jeg ikke har fået mails igennem. (og jeg har kun haft echange serveren 7 måneder)

Nu er jeg ikke så teknisk anlagt, men er der så store problemer forbundet med at have sådan en exchange server? Kan det betale sig at skifte eller vil det blot være det samme et andet sted, har jeg bare været uheldig?

Active24 og Mamut har vundet adskillige "priser" for disse exchange servere og stabilitet, så hvis det er værre andre steder så er det godt nok en kedelig teknologi.

Hvad er jeres andre erfaringer. Nogen som bruger google´s

Jimmy

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 09:52

Hej Jimmy

Vi bruger ScanNets hostede exchange, og det er en af de ting, de stadig kan få til at virke. Vi har faktisk aldrig problemer med det, og det kører perfekt på mobilos og alt det der.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 10:49

Hej Jimmy,

Det bør bare spille. Når man vælger en sådan løsning skal den jo som udgangspunkt virke. Selvfølgelig vil der nogle gange være problemer, men det bør absolut ikke være så mange, som du nævner.

Jeg ville vælge en anden leverandør....

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 19:03

Hej

Hvis man selv har en exchange server er der lidt arbejde at holde den kørende. Jeg ved at en af mine venner selv bruger www.unitspeed.dk
Hos dem har det bare kørt og deres system er bygget op i et cluster og load balacing system. Det skulle gøre at der ikke kommer nedetid.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:41

MS Exchange er et ret genialt værktøj, for dem der har behovet og kan finde ud af at udnytte mulighederne i det.

Det kræver af sagens natur at det er online så godt som altid, og at der er en fornuftig back-up til hvis uheldet skulle være ude.

Vores exchange service kører upåklageligt, og vi har ikke haft problemer (som vi har opdaget i hvert fald) andet end den varslede nedetid der en gang imellem er til justering af spam-filter og den slags. Dette ligges som regel i tidsrummet f.eks. 03-06, hvor det alligevel ikke volder det store besvær. Mails modtaget imellemtiden, bliver sat i kø, og leveres når mail-serveren er på igen.

Min erfaring er altså at man sagtens kan forvente at Hosted Exchange kører fortineligt. Hvordan de konkrete forhold er i dit tilfælde, har jeg dog svært ved at udtale mig om.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 19:49

Hejsa

Jeg vil også gerne rose Scannets exchange løsning, det virker bare. Så det kunne være du skulle tjekke det nu, hvis du gerne vil skifte.

// Peter

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 19:52

Som Google Reseller kan jeg selvfølgelig klart anbefale Google Apps fremfor Exchange. Google Apps (Gmail) har en oppetid, som kun meget få hostingudbydere kan efterleve, og så er prisen absolut også til at overskue i forhold til exchange: For 300,- per mand om ÅRET, får du 25 gb diskplads (og en masse andre features).

I Danmark er Google Apps ikke så udbredt som i USA, hvor meget store organisationer og virksomheder bruger det, men det er på vej. Det er i øvrigt ikke noget problem at importere mails fra Outlook til Google Apps, og du kan såmænd også stadigvæk bruge Outlook (synkronisering) til dine Google Apps-mails. 

Køber man Google Apps gennem mit firma (som er Google Reseller), får man også dansk support, og da mit firma er forholdsvis nystartet, vil jeg også tilbyde det til dig for en særlig Amino-pris, såfremt jeg må bruge dig som reference. :)

Kontakt mig eventuel på mp@o-biz.dk eller 31 60 07 31 for at høre nærmere om det, eller for at høre nærmere om de øvrige muligheder der kommer med en Google Apps konto.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:55

mpih:
og du kan såmænd også stadigvæk bruge Outlook (synkronisering) til dine Google Apps-mails.

Det lyder ret fikst. Hvordan er mulighederne i forhold til at synkronisere kalendere, dele kalendere, booke møder, administrere tasks, etc. via outlook? 

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 21:09

MichaelValentin:

mpih:
og du kan såmænd også stadigvæk bruge Outlook (synkronisering) til dine Google Apps-mails.

Det lyder ret fikst. Hvordan er mulighederne i forhold til at synkronisere kalendere, dele kalendere, booke møder, administrere tasks, etc. via outlook? 

Kalenderdeling er ikke noget problem, men du skal bare gøre det indefra Google Calendar og ikke Outlook.

Hvis du bruger alle de features, som du nævner her, så vil jeg nok allermest anbefale dig helt at droppe Outlook, og så kun bruge Google Apps's online tjenester. Her fungerer integrationen mellem de forskellige funktioner og medarbejderne meget bedre, og da der også findes en offline-funktion, så kan man stadigvæk sagtens tilgå mails og kalender-begivenheder, selvom man ikke er koblet på.

OG så sparer du de 250MB RAM som Outlook bruger ;-)

Fra Tune
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 22:26

Hej Jimmy!
Jeg har arbejdet en del med Exchange server og jeg må bekræfte at der er fejl ved Exchange server som er ikke rettet af Microsoft. Din mails ender i en "sort hul" og dukker op på tidspunkt lad os sige om 2-3 mdr. Der skal sættes op på den server som køre MS EXchange glitch record og så skal service genstartes en gang daglig. Det burde afhjælpe problemet med Exchange.

Med venlig hilsen

Srdjan Stojadinovic

dbSolutions Aps

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)