Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

28 28 28 18

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja det kan man jo sige. Men igen da tråden er ment som en vurderings tråd, anser jeg ikke nogle af de bud der er afgivet som værende reelle bud, men som de prisindikationer jeg bad om.

Jeg kunne selvfølgelig have været opsøgende og kontakte personen der skrev de 4500.-  Men jeg har nu valgt at oprette en decideret salgstråd, hvor personen selvfølgelig er velkommen til at afgive et bud i. Dermed kan det jo selvfølgelig også ske, som du selv nævner, at nummeret ryger for mindsteprisen. Men så er det sådan det er. Hvor der handles der spildes og de 4500.- har aldrig været penge i banken.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Titanium:

Ja det kan man jo sige. Men igen da tråden er ment som en vurderings tråd, anser jeg ikke nogle af de bud der er afgivet som værende reelle bud, men som de prisindikationer jeg bad om.

Jeg kunne selvfølgelig have været opsøgende og kontakte personen der skrev de 4500.-  Men jeg har nu valgt at oprette en decideret salgstråd, hvor personen selvfølgelig er velkommen til at afgive et bud i. Dermed kan det jo selvfølgelig også ske, som du selv nævner, at nummeret ryger for mindsteprisen. Men så er det sådan det er. Hvor der handles der spildes og de 4500.- har aldrig været penge i banken.

Stadig en sjov måde at gøre det på. Du snakker konstant om mulige købere, men overser dem der byder. Hvorefter du slutter af med, at sige at det ik er solgt, og henvise til hvor det er til salg...

Kan du ik se det ulogiske i det? Derefter opretter du så en ny tråd og sætter det til salg, til en pris der er LANGT under det du selv har siddet og skrevet om...

Fra Stenløse
Tilmeldt 22. Jul 09
Skrevet kl. 21:02

Jo det kan jeg sagtens se, virker meget forvirrende. Men tro mig det har dialogen omkring dette nr også været, da der har været en del involverede parter. Jo jeg kunne have solgt det for de 4500, eller de 3200 som jeg havde en køber til. Desværre sker det af og til idet her game at købere falder fra lige så hurtigt som de kommer til.

Jeg kunne sagens have valgt at sætte en mindste pris på 3000.-  men valgte nu at sætte den lavere, egentlig for at få noget bud aktivitet og lidt  "spænding" ud af det. Husk på at dette er en hobby for mig, ganske enkelt noget jeg laver fordi jeg synes det er sjovt og kan li det. Ja der er da også lidt penge i det, ellers gjorde jeg det nok ikke   ...Wink

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:11

Titanium:

Jo det kan jeg sagtens se, virker meget forvirrende. Men tro mig det har dialogen omkring dette nr også været, da der har været en del involverede parter. Jo jeg kunne have solgt det for de 4500, eller de 3200 som jeg havde en køber til. Desværre sker det af og til idet her game at købere falder fra lige så hurtigt som de kommer til.

Jeg kunne sagens have valgt at sætte en mindste pris på 3000.-  men valgte nu at sætte den lavere, egentlig for at få noget bud aktivitet og lidt  "spænding" ud af det. Husk på at dette er en hobby for mig, ganske enkelt noget jeg laver fordi jeg synes det er sjovt og kan li det. Ja der er da også lidt penge i det, ellers gjorde jeg det nok ikke   ...Wink

Man kan så stille sig selv spørgsmålet, hvor seriøse bud man får, når folk ik skal have læderet op af lommen... Der er altid folk, der lige vil udstråle mere end alle andre, og derfor afgiver bud der er urealistiske fordi de ik hæfter... Selvom det er børnehave-agtigt, så sker det bare gang på gang.

Men er det egentlig lovligt at købe numre, hvor eneste du har for øje er videre salg? Synes der har været så meget oppe omkring dette de sidste par mdr. Du bør spille med åbne kort og informere evt købere om den risiko de reelt løber. For der er en risiko, er der ik? 

Fra Stenløse
Tilmeldt 22. Jul 09
Skrevet kl. 21:18

Der er ikke ulovligt  at videresælge et nummer.

Hvis man skriver til IT& Telestyrelsen får man dette svar:

IT- og Telestyrelsen tildeler kun numre til udbydere af telefoni ikke til slutbrugere.

Disse udbydere er naturligvis underlagt telelovgivningen og de vilkår, som er knyttet til tildelingen. Udbyderne videresælger brugsretten til numrene til slutbrugere. Hverken udbydere eller slutbrugere har ejendomsret over de tildelte numre, der er kun tale om en brugsret til numrene.

Der er ikke noget i telelovgivningen, som hindrer, at slutbrugere sælger et nummer, brugeren har fået tildelt. Den slutbruger, som har fået nummeret tildelt af udbyderen, vil dog være underlagt de vilkår, der fremgår af slutbrugerens aftale med pågældende udbyder. Denne aftale kan indeholde et vilkår om, at nummeret ikke må videresælges privat. Overtrædes denne aftale, vil det være en sag mellem slutbrugeren og udbyderen.

Sammenfattende er svaret på dit spørgsmål, at telelovgivningen ikke indeholder bestemmelser, der forbyder en slutbruger at videresælge brugsretten til et nummer. Hvorvidt dette er i strid med den aftale, slutbrugeren har med et selskab, og hvorvidt dette eventuelt er i strid med anden lovgivning, må bero på en konkret vurdering.

Du har så ret i at der altid er folk der vil udstråle mere end andre, og kommer med bud de egentlig ikke vel stå ved når salget skal foregå. Det er desværre set mange gange som du selv nævner.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:23

Titanium:

Der er ikke noget i telelovgivningen, som hindrer, at slutbrugere sælger et nummer, brugeren har fået tildelt. Den slutbruger, som har fået nummeret tildelt af udbyderen, vil dog være underlagt de vilkår, der fremgår af slutbrugerens aftale med pågældende udbyder. Denne aftale kan indeholde et vilkår om, at nummeret ikke må videresælges privat. Overtrædes denne aftale, vil det være en sag mellem slutbrugeren og udbyderen.

Det markeret med fed bør du nok tjekke op. For det står i de fleste (hvis ik alle) aftaler, at numre ik må købes med salg for øje. Lidt ligesom domæner...

Fra Stenløse
Tilmeldt 22. Jul 09
Skrevet kl. 21:26

Der er ingen af de mobil numre jeg har liggende hvor det er nævnt i aftale vilkårnene at det ikke er tilladt at videresælge sit nr.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:29

Titanium:

Der er ingen af de mobil numre jeg har liggende hvor det er nævnt i aftale vilkårnene at det ikke er tilladt at videresælge sit nr.

Heller ik hvis det blot er købt med salg for øje? Der er forskel på at sælge et nummer og så sælge et nummer med profit for øje...

Fra Stenløse
Tilmeldt 22. Jul 09
Skrevet kl. 21:31

Der er INTET nævnt omkring dette. Jeg mailer dig gerne vilkårene.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:36

Okay det er nu ik, fordi jeg vil ødelægge noget eller ik tror på dig, men spørger bare af nysgerrighed. Har bare læst flere sager omkring det nævnte problem, og derfor alle spørgsmålene. Det gør jo os kun din salgssag endnu bedre, når det hele er fremme, og evt bydere kan læse det.

Så måske en god ide, at linke til denne tråd i din annonce, så du ik skal skrive det samme flere gange Wink

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)