Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor går grænsen for provokation?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er :-)

Har gået og tænkt lidt over hvor meget mand kan tillade sig at "provokere" i sin reklame for at skabe attention?

Kan jeg tillade mig at skrive i mine annoncer, "Lugter du?" og sådan noget når jeg reklamere for parfume?

Hvor går jeres grænse for provokation?

Tak på forhånd :-)

Mvh.

Nikolaj Bomann Mertz

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj

Spændende emne! Som en, der har en kommunikationsuddannelse, vil jeg i første omgang sige, at det kommer helt og aldeles an på, hvem din målgruppe er. Hvis du fx ser på Cult-reklamerne og mange af Bacardireklamerne, så tillader de sig at gå meget langt, fordi de har en målgruppe, der generelt har en meget stor tærskel for provokation. Her er mange ølreklamer fx for Bud Light også gode eksempler. Prøv fx at finde reklamen "share one with a friend" på youtube.

En anden generel regel er, at hvis du prøver at holde det provokerende element på andre end din direkte målgruppe, så kan du få succes. Se fx danske spils reklamer, hvor "der er så meget kvinder ikke forstår". Det kan de roligt tillade sig, for deres målgruppe er mænd.

Så for at kunne tage fat i dit eget eksempel kunne det fx gå på, om de andre stinker - eller "vil du være den eneste, der ikke stinker?"

Men igen - det er lettere at vide, hvis man kender din målgruppe - især i forhold til alder.

God fornøjelse med provokationen :-)

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 18:45

Hej Tommy!

Tak for dit svar.

Jeg kan se at der er mange som går langt.

God idé mht. at vende provokationen væk fra sin målgruppe!

Har du eller andre nogle flere idéer og tips?

Mvh.

Nikolaj

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:49

En provokerende reklame, udskiller sig også meget i mængden, men til din målgruppe, hvor der også er unge indvolveret, så ville jeg på facebook, f.eks. lave en reklame der hed:

Scor din drømmefyr/pige, med den perfekte parfume, som du kan få helt gratis hos onlineparfume.

Altså den er som ex.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:50

Undskyld, så lige forkert engang, troede din side tilbød gratis parfumer.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:41

Meningerne er meget delte, og jeg synes, det må komme an på en prøve. Da vi skulle udgive Iværksætter 2009, var der en halv side til en reklame for Inloco Regnskab, og diskussionen gik på, om det var OK at bruge overskriften: "Regnskab med støttepædagog". Det endte med, at vi gjorde det, selvom nogle måske føler, at det er at tale ned til vores eventuelle kommende kunder. Men den samlede vurdering fra vores side var, at de fleste nok ville kunne se det sjove i det, fordi mange iværksættere selv bruger meget tydelige beskrivelser, når de skal formulere deres viden om og følelser for bogholderi og regnskabsarbejde.

Men jeg har glemt at få fulgt op - altså spurgt folk efterfølgende, hvad de mener om overskriften.

Iværksætter 2009 skulle trykkes i 5.000 eksemplarer - men hvis det ikke skulle trykkes og kunne ændres igen hurtigt, f.eks. på internettet, ville jeg da bare prøve den provokerende overskrif af og se, hvad der sker. Alternativt spørge din facebookgruppe, hvis du har en, om hvad de synes, inden du går i luften.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:32

Jamen det var da så lidt.

Jeg skriver ikke lige for at give dig flere tips til provokationer, men bare lige for at huske dig på, at provokation ikke er den eneste måde at få attention på. Det kunne jo fx også være aha-oplevelser (ligesom de gamle: "Vidste du, at ...", skæve indfaldsvinkler, humor osv.

:-)

Hej med dig :-)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:19

Ønsker du at skabe attention?

Hvad så med:

Sådan finder du den parfume, der giver dem den følelse af "rraaaw", LÆKKER.

Udfyld disse 11 spørgsmål og nyd duften af vores 3 bedste forslag om 3 dage.

Nu er det bare lige "rystet ud af ærmet" på 2 minutter; ved at arbejde med tingene tror jeg, at du kan få langt mere positiv opmærksomhed end "lugter du"

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:29

som kampagne ansvarlig på et kommunikationsbureau, har vi det også jænligt oppe og vende. 

Som andre er inde på er grænserne MEGET vide og lugter du er slet ikke i nærheden af at provokere (men IMHO heller ikke særlig godt... så hellere "lugter din kæreste?" husk identifikation er et væsentligt kommunikations parameter. 

En anden ting du også skal have i baghovedet er at folk godt kan blive trætte af alt for meget lir/provokation Danske spil, og der er så meget kvinder ikke forstår kampagne kører godt og jeg synes faktisk også den var meget sjov i starten... men de taber kunder af H til for tiden (har nok også noget med krisen at gøre men alligevel) Så du skal lige sikre dig at der er tilstrækkelig "værdi" i at prvokere. 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:47

jeg synes personligt de provokerende reklamer fanger bedst... jeg synes det er iorden og være lidt frækkere end andre.. ;-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)