Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovpligtig forsikring i enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

I dag modtog jeg en opkrævning fra Alm. Brand. på 12.000 kr. i erhvervsforsikring, hvilket jeg simpelthen ikke kunne forstå. Jeg kom frem til, at det må være noget de har taget initiativ til efter mit firma blev stiftet.

Mit spørgsmål til jer er som følger: Er erhversforsikring lovpligtigt når man driver en enkeltmandsvirksomhed? Hvis forsikring er lovpligtigt, hvordan kan man gøre det billigst? 12.000 kr. kunne hurtigt sprænge banken for mig eftersom jeg kun lige er startet op.

Mange tak,

Daniel Rothmann
Daniel Rothmann Audio Corp.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39

Ring til dem i morgen.

Selv hvis der er en lovpligtig forsikring for selvstændige, kan de jo ikke bare sende en regning og kræve at den bliver købt hos dem. De eneste lovpigtige forsikringer, som jeg kan komme i tanke om, er når du har medarbejdere - derudover kan en prof. ansvarsforsikring være en god ide.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:19

Nej, der er ikke nogen generel lovpligtig forsikring så længe virksomheden ikke har nogle medarbejdere ud over ejeren. Der kan være nogle brancher, hvor det er krævet, men ikke generelt. Mange vil have det bedst med en erhvervsansvarsforsikring, og den plejer ikke at koste 12.000 kr.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)