Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Job, bolig i udlandet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby (Aalborg)
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Min familie og jeg overvejer, at rykke teltpælene op og flytte dem til Italien. Er der nogen der har kendskab til et evt. dansk netværk, til danske firmaer dernede da jeg endnu ikke taler italiensk ( jeg har mailet til den danske ambassade, men det tager tid, at få en liste over firmaerne) og måske måske til en dansk ejendomsmægler dernede.

Alt feedback er meget velkommen

På forhånd tak

Torben

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:55

se evt. på www.italy.dk

ejendomsmæglere er det min erfaring at lokale giver de bedste priser. Ikke unormalt at samme hus er udbudt hos flere ejendomsmæglere til forskellige priser.

I Milano er der vist noget der hedder den den danske klub. Kan måske findes på nettet ellers spørg på konsulatet....

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:36

Så må man også lige heller råbe "Linkedin" engang ;) Det er super effektivt og igen er folk som oftest super glade for at hjælpe, så hvis ikke du allerede har en sådan konto ville jeg komme igang ;)

Fra Nørresundby (Aalborg)
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 14:22

Hej Henrik og Mads

Tak for Jeres svar. Fandt lidt spændende på www.italy.dk , men har sgu ikke det store held på linkedin, men det skal nok forklares med, at jeg endnu ikke aner, hvordan jeg får søgt rigtigt.

Mvh Torben

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:40
Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 19:53

Jesper Laugesen:
Typisk sælger danske/udenlandske mæglere sig af nye projekter, mens de lokale mæglere tager sig af de brugte boliger.

I Italien vil jeg formulere det som at danske/udenlandske mæglere  sælger til danskere/udlændinge  og dermed generelt ligger væsentligt over prismæssigt i forhold til lokale mæglere som primært er rettet mod de lokale....

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:09

Skal ikke gøre mig klog på Italien, men normalt vil der ikke være prisforskel på samme bolig, ligegyldigt hvem der sælger den. Men udenlandske mæglere tager sig normalt af nye projekter frem for brugte boliger af flere grunde - men primært fordi kommisionen er højere.

Idag er folk også bedre til at checke/google boliger/projekter, og kan således hurtigt finde ud af om mægleren forsøger at "mægle" sig til noget ekstra.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:16

Præcis pointen med Italien. Internettet bruges ikke meget af de lokale ejendomsmæglere, men derimod af de udenlandske mæglere hernede. Her er boligaviserne stadigvæk de mest udbredte.

De mest grelle eksempel vi har været udefor er en ejendom som vi har set hos 5 forskellige ejendomsmæglere med en forskel på 200.000 Euro fra den højeste til den laveste pris.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:29

Fin dagsløn hvis kunden hopper på den Smile

Kan jo kun opfordre kunden til at checke så godt som muligt. Og prutte om prisen..

Mv h

Jesper

www.sliknet.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)