Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er spam, spam?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en vare jeg gerne vil fortælle om. der er lidt over 1500 kunder til denne vare/service i danmark.

Jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at informere dem om mit produkt.

Men hvis nu jeg sender til 10 med samme tekst, og ændrer overskriften er det så spam. Selvfølgelig ville jeg helst skrive samme tekst til alle og så bare massesende det, men det må jeg ikke.

Skal jeg lave unikke tekster til alle, eller kan jeg nøjes med 100 unikke tekster. Hvis nu jeg ændrer på 1 linie i teksten så er den jo i og for sig anderledes, må jeg så sende til alle, hvis jeg ændrer 1 linie pr. 10 mail eller pr. 1 mail

Christian

Fodboldtræner: Fodbold øvelser til den daglige fodboldtræning

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 14:42

Hej Christian.

Nu kender jeg ikke dit produkt eller din kundegruppe.

Hvis du uden videre sendte mig en mail med det formål at reklamere for dit produkt, ville jeg opfatte det som spam ligegyldigt hvor meget du har personificeret det.

Reklame er reklame og må ikke udsendes uopfordret på mail.

Om jeg ville reagere på det og anmelde mailen som spam er en anden sag. Her kan du måske slippe igennem med noget pga. forskellige ting, bl.a. min dovenskab, hvis det er for besværligt. Men du ville få en mail tilbage om at fortælle mig, hvorfor min adresse figurerer i denne kampagne.

Der må være nogle måder at gøre opmærksom på dig selv. Kontakt dem på telefonen og aftal hvem du må sende den til, Send et postkort til dem, de kan svare på og evt. vinde en fed attraktiv ting.

kh.

Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:42

Alle uopfordrede emails til firmaer er spam, når det er med salg for øje. Du skal gribe knoglen, det andet duer ik...

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:43

ok. jamen det var jo meget kort og præcist. tak for svarerne

Fodboldtræner: Fodbold øvelser til den daglige fodboldtræning

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:48

Fashion-Seller:

Alle uopfordrede emails til firmaer er spam, når det er med salg for øje. Du skal gribe knoglen, det andet duer ik...

Det samme gælder selvfølgelig privatpersoner, hvis disse ik har givet tilladelse til at du må sende dem "nyhedsmails".

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 15:03

Regler for private: http://www.it-borger.dk/lov-og-ret/markedsforing/spam-regler-for-reklamer-i-e-mails

Forbrugerombudsmandens version: http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek-dk/spam/reglerne/

Og her er nogle sager som forbrugerombudsmanden har behandlet: http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/sager-og-retningslinjer/sager/markedsfoeringsloven-sager/spam-mvuanmodet-markedsfoering/

Fra København
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:32

Fine links Kekro&co ..

Men er i sikre på at det osse gælder når det er fra firma til firma ?? For eks . må man ikke ringe til forbruger(privat personer) men godt til andre firmaer .Og alle de sager forbrugerombudsmanden skriver om er kun om  private .

Jeg bliver måske ringet op 2-3 gang pr. md .Og får måske tilsvarende 2-3 mails  fra andre firmaer . Og har tit henvendt mig til andre pr. mails . dog ikke samme tekst til 1500.. men alligevel .. en henvendelse om samarbejde eller realevante  tilbud omkring specialopgaver man kender til , er vel en slags reklame, og det har jeg gjort uden forinden at have deres samtyge.

personligt vil jeg da langt heller have en mail ,end snakke med en ,der er timer om, at komme frem til det det hele handler om ..bare fordi han har lært på et telefonsælgerkurus ,at man lige skal blive venner først, inde han presentere sin vare.

Så hvis det har noget med foto at gøre så smid du  bare en mail til mig :-)

Vh Søren Sielemann

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:40

Søren Sielemann:

Men er i sikre på at det osse gælder når det er fra firma til firma ??

Ja 100%. Men det er de færreste der hænger sig i en personlig mail, fremfor et massetilbud/nyhedsbrev... Så tror hvis mailen er personlig, og har relevans, så ser de fleste igennem fingre med det, selvom det egentlig er ulovligt. Til gengæld bliver alle tosset når det er "nyhedsbreve" mm...

Søren Sielemann:

personligt vil jeg da langt heller have en mail ,end snakke med en ,der er timer om, at komme frem til det det hele handler om ..bare fordi han har lært på et telefonsælgerkurus ,at man lige skal blive venner først, inde han presentere sin vare.

Der er vi helt enige, hvilket blot bekræfter det jeg har skrevet ovenstående...

Fra København
Tilmeldt 17. Oct 08
Skrevet kl. 23:47

Oki dokie... ikke at jeg betviler dine ord, men kan du fortælle mig hvor jeg finder det ? for jeg kan ikke lyd om det nogle steder .

Vh Søren Sielemann

Fra København
Tilmeldt 17. Oct 08
Skrevet kl. 23:53

der skulle nok have stået "finde en lyd..." og forståes "finde et bogstav" ;-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)