Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 D. indkøb

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa folkens,

Der er efterhånden blevet åbnet op for supermarkedernes e-handel  mht. at kunne bestille og få udbrgt dagligvarer.

Jeg vil gå skridtet videre...omend det er meget komplekst at udvikle...min idé.

Idéen går på at affotografere bl. a supermarkedskædernes placering af varer på hylderne, udformning af butikslokalet......med andre ord: udforme en tro kopi af supermarkederne i 3 D ell. lignende.

Idéen er så at de enkelte butikskæder: Coop, Dansk supermarked osv. køber vores virtuelle opsætning (butikspakke), og kunderne kan derefter downloade butikken i sin helhed.

Man skal således kunne sidde derhjemme om aftenen eller hvordan det nu passer ind i folks trummerum og køre rundt med en virtuel indkøbsvogn (som også samtidig registerer ens køb til næste gang....man kunne ligge et hav af features ind). Hele formålet er at skabe det enkelte supermarked virtuelt, så man får præcis den samme indkøbsoplevelse, som hvis man handlende "fysisk" ind. Supermarkedet kommer til grafisk at ligge på niveau med de bedste spil.........således at det gengives eksakt som det er i supermarkedet.

Jeg vil gerne væk fra den "kedelige" og forældede udtryksform med et billede, tekst, kurven og i ved.........

Nogle der kan hjælpe mig........med min tanke, idé??

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Opfylder tilmed alle kriterierne:

Kapitalkrav: vi har at gøre med store butikskæder = har kapitalen der er nødvendig

Markedsføring: i samarbejde med med de store butikskæder = forholdsvis lave MF omk.

Kundepotentiale: allerede eksisterende. Mange ville vælge at handle ind derhjemme, hvis butikken er gengivet eksakt. Produktet er essentielt iht. Maslows behovspyramide. Så markedet er der!

Fremtidsperspektiv: Uanede muligheder. Kan overføres til alle butikker. Vigtigt! at blive den foretrukne leverandør. Lidt á la Just Eat.

Distribution: butikskæderne har god logistik - og kan udvide!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Må indrømme jeg syntes det lyder som om du vil lave en webshop der er langsommere, mere besværlig at finde rundt i. og koster en formue at lave.

 

Alt dette i bytte for en visuel oplevelse?

 

Tror desuden ikke du er klar over hvor dyrt det vil være at få lavet hvis du skal have en person der lever af det til at lave det. Det er VIRKELIG mange penge per shop.

 

Men hvis du tror på ideen skal du selvfølgelig ikke lade mig skyde den ned. Du skal dog nok prøve at komme i kontakt med coop Danmark og lign for at se om det overhovedet er noget de ønsker. Men må indrømme jeg ikke kan se nogen fordele ved det, og tror heller ikke de kan da de tænker kroner og øre.

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo selvfølgelig koster det en god slat penge.....helt enig.....det er en massiv investering. Men også en investering, der ryger tifoldigt tilbage.....til butikkerne. Og tro mig: det kommer en gang. Så hvorfor ikke være på forlod med udviklingen. Webshops er ensartede, kedelige og efterhåndende forældede med billede, tekst, kurv og vice versa med al respekt iøvrigt..........Jeg handler aldrig sådanne steder....alt for uoverskueligt og for mange udbydere af samme produkt.....men OK.

Her har vi at gøre med fremtiden.......uden tvivl...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

En lille tillægger.

Jeg tror at hvis det på nogen måde skal blive til virkelighed eller have muligheden for at overleve i længden. Så skal du tænke lidt i andre baner

Glem coop Danmark og alle de andre store, og tænk istedet for på de små webshop ejere.

Du skal efter min mening ændre konceptet til noget der ligner et virtuelt mall. hvor en masse små webshops kan leje sig en plads præcis på samme måde som i et rigtigt mall, bare online.

Lidt i samme stil som second life, hvilket lige har fået thumbs down fra dansk erhvervsliv, men kunne være man kunne lave en mere målrettet version der måske fik success.

På denne måde skal du også kun lave dit software 1 enkelt gang, og det ville nemt kunne automatiseret at små virksomheder køber en plads og smider deres vare i dit center.

På denne måde har du flere og bedre var fra mange steder til kunden, og der er masser af små webshops du kan sælge pladser til hvis en skulle hoppe fra.

Jeg tror personligt ikke der er et marked for det eller at det vil blive en success over lang tid. Men hvis det skal have en chance er min mening at det skal gøres på denne måde.

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for responsen.

Det lyder som en rigtig god idé!

Den udfordring der desværre ligger i dit forslag er tilliden til de enkelte butikker:

Kan de levere varen - og til tiden, hvem har juridisk ansvar (ved butiksophør etc.), hvem kan/vil betale for udformningen/platformen af  den virtuelle "bazar". Det er dyrt det her. Enig i det spørgsmål. Vigtigt, at have solid rygstøtte. Men kan sagtens forestille mig din tanke omkring en slags bazar........

Tænke tænke

Mvh.

Klaus

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er stadig lidt i det uvisse om supermarkederne med vilje bremser udviklingen inden for e-handel med dagligvarer. De vil have folk ned i butikken! Der er intet mersalg i folk der handler på nettet.

Personligt vil jeg også selv mærke på varene........ :-)

Din ide ville være fantastisk, og måske du faktisk er for tidligt på den? det ville være ærgeligt at lave noget der først "topper" om 10 år.

Men jeg skal slet slet ikke være den der skyder ideer ned, da jeg lever af at hjælpe ihærdige iværksættere som dig igang :-)

Og Faktisk syntes jeg ideen er fantatisk ! - selv fik jeg engang en ide om et 3D inkøbscenter. Så kan pigerne sidde derhjemme og gå på shopping. Det skal som du selv nævner være ligesom et computerspil - dog skal Dankortet kunne kører igennem... ;-)

Held og lykke!

Partner @ The Social Agency 

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Udmærket ide!

Jeg fik samme ide for nogle år siden, dog bare med huse og ejendomsmæglere, altså at lave et hus i 3D, som man kan bevæge sig rundt i.

Jeg ved ikke om du kender computer spillet half life? Der "mapper" jeg baner til, dvs jeg konstruerer bygninger osv, i de rigtige skalaer, og det er samme engine som half life 2, dvs rigtig god grafik.

Jeg har "mappet" min egen lejlighed, min gamle skole osv.

Herunder ses min lejlighed, af hhv. stue, værelse samt køkken!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Equinoxe

Rigtigt fedt map du har lavet. Kan de også bruges i CS? I så fald, vil du ikke lige sende en PB?

Undskyld for Off Topic.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo min lejlighed ;)

Så of course er det et fedt map..

Men ja, det kan det da, med nogle små ændringer..

Og sende en PB?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)