Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 mindre internet virksomheder under samme tag?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino!

Jeg har 3 mindre virksomheder, som jeg håber kan indbringe lidt penge - udgifterne er kun til webhotel og domænenavn. Derudover er der ingen ekstra medarbejdere eller lignende indblandet.

Spørgsmålet lyder så, skal jeg oprette 3 enkeltmandsvirksomheder, eller kan jeg oprette en, og så have dem alle under et tag? Fx. en virksomhed, der går under et seperat navn, og så have de 3 under det navn? Hvilket er bedst?

Tak på forhånd!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:06

Hvis det er enkeltmandsvirksomheder, så kan jeg ikke se nogen grund til at lægge aktiviteterne i forskellige virksomheder, der er jo alligevel dig der hæfter personligt hvis et af dem brager ned. Jeg mener man kan registrer et eller flere bi-navne (tror jeg det hedder!).

Hvis du opretter 3 virksomheder, så ville jeg tro at du skulle bruge en masse unødvendig tid på administration.

Tilmeldt 14. Aug 09
Skrevet kl. 20:23

Så jeg kan bare sætte det hele under et regnskab? - Altså med hentydninger til at indtægterne, udgifterne osv. kommer fra den virksomhed?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:54

Jeps!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:00

Lundsby har ret, og du kan vist iøvrigt ik lave 3 enkeltmandsvirksomheder. Selskabsstyrelsen/Skat vil bare fortælle dig at du skal bruge samme SE/CVR nummer, og gøre opmærksom på at firmaet er en del af xxx xxx, som det er registreret som.

Så find et godt firmanavn, der er dækkende for alle 3 projekter, så det ser lidt prof ud...

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:04
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Som det også er blevet nævnt tidligere, kan du slet ikke oprette tre enkeltmandsvirksomheder uden at have en særlig grund til det, og det ville bl.a. betyde, at du skulle afregne moms månedligt, hvis du skulle få lov.

Til gengæld skal du sætte dit regnskab sådan sammen, at du kan dokumentere, hvor stor en del af dækningsbidraget hver enkelt firma bidrager med. Det gælder især, hvis der er stor forskel på de forskellige virksomheder (eller aktiviteter) du har.

Tilmeldt 14. Aug 09
Skrevet kl. 21:06

Super! Tak skal I have.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18

Hej!

Du kan godt køre med et CVR.nr. samt 2 SE.numre, således at du har 3 separate virksomheder.

Desuden kommer du ikke på månedlig momsafregning(reglerne er ændret pr. 1.1.09), men kan

køre på kvartalsvis momsafregning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21

Jeg ville nok separarere det, således at hver forretningsenhed vil kunne måles separat og entydigt.

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 23:09

Problemet er at vi lever i et informationssamfund og hver dag, bliver du mødt med muligheder. Muligheder hvor du skal vælge fra. Du får måske selv en masse muligheder i fremtiden og er i bund og grund en mand med mange ideer!

Så mon ikke du får en ide igen?

Jeg har selv haft flere koncepter under samme tag. Mange internetbaseret virksomheder (Freeway) kører det under samme regnskab.

Jeg ville vælge at stille det hele ind under samme tag.  

Partner @ The Social Agency 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)