Jeg er i et miljø hvor vi tit skal bruge en kassevogn eller bus. Derfor er jeg kommet på at istedet for at vi lejer i dyre domme hos forskellige biludlejere, så vil jeg indkøbe en 9 personers minibus som så skal lejes ud for omkring 1000 pr. døgn. Denne pris er rigtig konkurrencedygtig i forhold til hvad vi har tilgængeligt. Der vil være fri kilometer og GPS, og jeg har tænkt mig at være rigtig fleksibel med afleveringstider og give gode tilbud på længere lejeperiode.
Jeg har fundet en del 9 personers minibusser (kræver kun lille kort) på gule plader i prislejet 15.000 - 25.000 på brugtbil sider. De er alle med kæmpe bagagerum, og de to bagerste rækker af sæder kan tages ud. Jeg har omkring 30.000 til at starte op med, så det passer jo ret godt.
Jeg regner med at vognen i starten bliver udlejet 5-10 døgn om måneden hvilket så vil give en indtægt på 5.000 - 10.000 kr pr. måned.
Så nu kommer alle spørgsmålene:
Hvilket firma skal jeg starte? I/S, ApS eller hvad det nu hedder?
Hvilket firma skal jeg starte? I/S, ApS eller hvad det nu hedder? aps er tilrådeligt, men med dit beløb = personligt ejet.
Skal jeg momsregistreres? ja
Hvilke forsikringer er påkrævet? erhvervsudlejning
Hvem vil forsikre? Sikkert mange
Skal bussen være på hvide eller gule plader? Hvide
Er der nogen der har gode tips og idéer?
Svær branche - 5-10 er optimistisk. Lej et lig kan gøre det for 700 kr. pr. døgn
fri km. VIL blive misbrugt.
30.000 kr. er alt for lidt.
De fleste vogne vi plejer at leje er på gule plader, er du sikker på at den skal være på hvide? og på hvilke grundlag? jeg tænkte mere om der var en fordel ved gul- eller hvidplade nemlig.
Lej et lig kan og skal man ikke sammenligne med. Deres 9 personers busser er slet ikke i samme størrelse som den jeg vil købe. Vi har behov for stort bagagerum og højt til loftet i vognen. De tager 700, og det er kun inkl 100 km. De fri km. vil ikke blive misbrugt, da kunderne er folk som jeg kender og omgås dagligt.
Det er ikke optimistisk. Selv vi har lejet vogn i 4 døgn den sidste måned, og 'vi' er kun én ud omkring 100 med samme behov.
Er ret sikker på at hvis du skal sidde mere end 3 personer - så er det en hvid plade du skal have fat i. Det er klart at har du kunderne allerede og sikker på de vil bruge dig hver gang og give 1000 pr. gang er situationen en anden. Husk at de allerbilligste biler koster 1,25 pr. km - en minibus koster sikkert langt mere. Kører dine "kunder" eks. 500 km hver gang bliver det hurtigt en omkostning frem for en indtægt for dig.
Hvad med service / reparation? Falck abonnement? Tabt indtægt mens den er til rep? Hvad med kunderne ved nedbrud? osv..
Nej jeg kender ikke til mange - men hvorfor skulle de ikke gøre det