Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart a magasin med webshop og evt. forum.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey allesammen.

Jeg ved godt indlægget i første omgang kan lyde som en lidt stor mundfuld. Men jeg går og leger lidt med tanken om at starte mit eget online magasin op, og evt. mixe det med en mindre mode webshop samt noget dating/debat forum. Sidstnævnte ville nok være min primære ide.

Men nu er jeg lidt i tvivl, hvor starter man på den slags?

Og er der specielle firmaer der tilbyder hjemmeside løsninger, og hvad ligger prisen i så fald på?

Samt hvordan fikser man den med evt. indkomster? Her tænker jeg på eventuelle reklamer, brugerbetalinger osv. osv.

Håber der er nogen med erfaring og råd derude, samt evt. ris/ros til min ide ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:05
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Et råd: FOKUS

Vil du have dit site bliver til noget, at brugerne fatter ideen og joiner den samt at du ik drukner i arbejde, så skal du fokusere.

Du får ALDRIG stablet et site med så mange forskellige funktioner/målgrupper på benene. Alt for mange vil ik forstå ideen, og dermed aldrig blive bruger/medlem.

Så find ud af hva det egentlig er du vil, og byg det så op derfra. Det andet er en mega stor mundfuld, og vil kræve en tegnebog af de store, blot at få færdigt. Derefter følger reklame + mdr omkostninger til drift osv.

Så fokus fokus fokus må være det du starter med!

Fra Odense
Tilmeldt 13. Aug 09
Skrevet kl. 08:11

Ja fokus er rigtig, men havde tænkt at debat forummet nok mest ville få brugerne til at komme igen, og webshoppen relaterede godt til at det nu sku være et livsstils magasin ;D Altså med fx noget af det modetøj der kommer i artiklerne osv.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Well.

Jeg kan desværre kun tilbyde dig at lave webshoppen, til gengæld kan vi så også lave det rigtigt billigt. 9.995,- for en køreklar professionel webshop med dit eget unikke design.

Hvis du vil vide mere er du meget velkommen til at kontakte mig herinde eller læse mere på http://getashop.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:54

Hej Lucca

Jeg har tidligere selv undersøgt sagen, og jeg kom frem til, at det er mindst lige så kompliceret at lave et succesfuldt e-magasin som et traditionelt magasin. Der er selvfølgelig en væsentlig forskel i, at man ikke skal betale for trykkeri og til post DK, men opsætningsmæssigt og indholdsmæssigt er det det samme + du skal have integreret onlinemulighederne meget, for at det kan holde fast i læseren.

Dermed ikke sagt, at det ikke kan lade sig gøre, og det er bestemt muligt at starte i det små. Der findes steder på nettet, hvor du gratis kan få lavet en pdf om til et magasin, hvor du kan bladre, og hvis der skal mere lir på, så er zmags og freemags gode muligheder. Det mest fremmelige danske e-magasin må utvivlsomt være Remee's "Remee and friends". Men jeg har været til et foredrag med ham, og det er noget, der er brugt år på at få til at se sådan ud. Faktisk har de tidligere næsten været klar med et magasin, som han droppede, fordi det ikke var så fedt. Så han startede helt forfra igen.

Men du kan jo starte i det små med en prøveversion og få nogle i målgruppen til at vurdere det. Der er helt sikkert mange Aminoer, der kan tilbyde hjælp til alt det, du har brug for.

Held og lykke med det! 

Hej med dig :-)

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 23:33

Hej Lucca

Online magasiner er klart fremtiden!

Der dukker flere og flere op der tilbyder den platform. Også PDF´er og brochurer i IPAPER er populært, og at du så mixer det med webshop og forum syntes jeg er en fed ide.

Jeg kan hjælpe dig i opstarten, men ikke selve løsningen :-)

Du kan jo starte med at kigge på denne løsning, den samme bruger Remee & friends.  http://www.ceros.com/ 

Partner @ The Social Agency 

Fra Odense
Tilmeldt 13. Aug 09
Skrevet kl. 09:00

Hey Stenderup.

Det lyder super. JEg faldt selv for ideen da jeg i et lille år har været redaktør for et online magasin og derigennem har gået og fiflet med nogle ideer til hvordan dette ku gøres. også bare gange det med 10-100%

Derfor kom jeg frem til en kombination mellem magasin og webshop.

Jeg er så småt igang med forretningsplanerne, og det omkring den. Og enhver hjælp er selvfølgelig velkommen :)

Tak for linket jeg undersøger det med det samme :)

Fra Odense
Tilmeldt 13. Aug 09
Skrevet kl. 09:04

Hey Tommy.

Mange tak. Ja jeg er inde i sagen omkring den daglige drift og de komplikationer der kan opstå- Har været redaktør på www.aniston.dk i et lille¨år efterhånden :)

Så jeg har en masse ideer og planer osv osv. til at fastholde læsere, og få flere til tror det ender med at falde rimelig naturligt :)

Mht. presse vil jeg gerne et skridt videre, og set med mine øjne ligger fremtiden i online magasiner. Men ideen med at presse det ud i papir er egentlig meget god. Den vil jeg overveje når jeg ser om der overhovedet er marked for magasinet med webshop først ;D

Mange tak for din konstruktive indgang, helt sikkert noget jeg vil tage med mig

Fra Odense
Tilmeldt 13. Aug 09
Skrevet kl. 09:05

Hey med dig :)

Mange tak for det, men jeg vil helst have hele "pakken" måske jeg ku oprette magasinet på en anden server og køre det ind som et banner eller noget på webshoppen?

Er der muligheder for den slags?? :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:09

Lucca:

Hey med dig :)

Mange tak for det, men jeg vil helst have hele "pakken" måske jeg ku oprette magasinet på en anden server og køre det ind som et banner eller noget på webshoppen?

Er der muligheder for den slags?? :)

Ja selvfølgelig. De fleste online magasiner er jo i en eller anden slags flash film, hvilket uden problemer ville kunne integreres i en shop (eller på en almindelig side). Jeg kan bare ikke tilbyde at lave magasinet for dig.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)