Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan svenskere overhovedet forstå dansk?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

www.juletrae.com sælger vi juletræer. Og det går glimrende.

Nu vil vi gerne forsøge at udvide vores marked til også at dække dele af Sverige.

Men vi har ikke lige overskud, til at lave en helt ny webshop på svensk.

Vi har overvejet, om ikke man bare kunne lave en svensk forside, og så lade undersiderne være på dansk. Hvad synes I om den ide?

Og hvem ved hvordan det gøres?

Hjælp!!!!!!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:38

Så kan du ligeså godt blive ude af det svenske marked. Svenskere er meget utrygge ved at handle online, hvis det er udenfor Sverige. Derfor er det en nødvendighed at have alt tekst på svensk, da du ellers mister det meste af kunderne...

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 20:39

Juletræssælgeren:

Vi har overvejet, om ikke man bare kunne lave en svensk forside, og så lade undersiderne være på dansk.

Uha uha. Nej det skal man ikke.

Enten skal i have et site på dansk og engelsk. Du kan sikkert selv oversætte til engelsk, ellers kender du nok nogen (som måske kender nogen Smile)

Men da jeg går ud fra at du gerne vil virke lokal, og en af svenskernes ven, så burde du nok oversætte til svensk.

At nøjes med forsiden, er en meget dum idé

Find en billig freelancer, som kan oversætte for dig

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 21:49

Tak for svarene.

Det er ikke så meget det at skulle oversætte teksten, men det er nærmere det med teknikken. Skal jeg lave en helt ny webshop på svensk, eller skal jeg købe et nyt sprog til shoppen eller noget helt tredje?

For forståelsen skal det siges, at vi påtænker at lave en forsøgsordning i Malmøområdet, for det kan vi uden problemer får ind i vores almindelige leveringsruter. Er de mon mere dansksindede eller?

Vores primære markedsføring på Sverigesdelen, vil i øvrigt bestå af AdWords...

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:50

Det burde helt klart være på Svensk, men de fleste svenskere kan altså forstå en hel del Dansk, og vi har da også en del svenske og norske brugere på mit spillemaskine forum, og de har ingen problemer i at følge med i trådene, meget få ord det evt. beder om at få forklaret/oversat.

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 22:12

Hej Morten

Jeg er én af de danskere som bor i Sverige og vi har boet her i mere end 7 år.

Det handler ikke blot om at din webside er på svensk, for hvis prisen er rigtig, så skal svenskerne nok forstå dansk:-)

Men nu har jeg kigget forbi din webside og dine priser er noget over hvad vi normalt betaler for juletræer i Sverige. Husk at alle dine priser skal ganges med ca. 1,45 for at få det i svenske og hertil kommer fragtomkostningen, som også skal ganges med 1,45.

Måske ville det være en god ide at lave lidt research på konkurrencesituationen og checke hvordan købsmønstret ser ud, når der handles juletræer i Sverige.

For at være helt ærligt, så synes jeg du skulle bruge dine krafter på noget andet, for du er ike konkurrencedygtig på nuværende tidspunkt.

Tag dette som en konstruktiv feedback på din ide.

Med venlig hilsen

Kim Rasmussen

www.billigtisverige.dk

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 22:27

Hej Kim

Tak for meldingen.

Rigtigt mange virksomheder og institutioner er ganske interesserede i at få leveret træet. Og det ser ikke umiddelbart ud som om, at der er andre på markedet i Malmøområdet.

Det man også skal huske, det er at priserne på juletræer i Sverige forventes at stige med ca 20% i år. Og de priser vi har på webshoppen, er allerede korrigeret til 2009-priser. Så der er selvfølgelig kursproblematikken, men spørgsmålet er om ikke svenske virksomheder og institutioner, vil betale lidt mere for at spare medarbejderlønningen til at finde og fragte træet.

Hmmm - vi prøver i hvert fald, så nu er det bare at finde den rette attitude til opgaven:-)

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 22:34

Hej

Jamen så har du jo allerede lavet lidt research, til en specifik målgruppe.

Så må du jo bare gribe knoglen og høre om du ikke må give dem et godt tilbud (erbjudande) på nogle juletræer:-)

God vind.

Mvh

Kim

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:32

Jer er eksilsvensker på 13. år så jeg synes at jeg skulle komme op med et eller andet at skrive til dit indlæg! Generelt forstår svensker ikke dansk særlig godt. Da rigtig mange bogstaver ikke bliver udtalt så skal man absolut "vænne sig" til lyden af de danske ord før man kan følge med. Det er selvfølgelig ikke et problem på nettet, og de fleste svensker ville nok forstå dansk udemærket på skrift. Især i sydsverige hvor der er dansk fjernsyn, så mange ser film med danske undertekster.

Dog tror jeg selv at jeg ville undre mig lidt om overskrifterne var på svensk og resten på dansk, det kan nok give et lidt discount-agtig indtryk.

Du er velkommen til at komme efter mig hvis du skal bruge en oversætter, det kan være at der kommer et hul i min freelance-verden med plads til den slag arbejde! 

MVH

Anders

vilter.dk - digitale godnathistorier med barnet selv i hovedrollen.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:35

Og en fed biks du har for øvrigt, det kan sgu godt være jeg skal prøve den når det nærmer sig!

Anders

vilter.dk - digitale godnathistorier med barnet selv i hovedrollen.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)