Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foredrag, hvornaar?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej fellow Amino' er,

Jeg har taenkt mig at stable et maanedtlig foredrag paa benene hvor ansatte i virksomheden, eller eksterne paa skift holder et foredrag om et eller andet relevant (nye tendenser i markedet, stress, productivitet, et cetera). Jeg regner med foredrag af cirka 1 times varighed, men jeg er i tvivl om hvornaar det er bedst at laegge det. Jeg havde lidt overvejet at laegge det 1. fredag eftermiddag 2-3 i hver maaned, men gaar folk saa ikke bare paa weekend og glemmer alt om hvad foredraget handlede om inden de moeder tilbage mandag morgen?

Hvornaar er det bedst at placere saadanne foredrag?

Hilsen
Nicolaj

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 19:57

Hej Nicolaj

Det lyder da som en fremragende idé. Det kan give de ansatte mulighed for at vise, hvad de kan og brænder for.

Jeg holder selv foredrag og har tidligere arbejdet med at lave konferencer og kurser til danske virksomheder. Tidspunktet for foredraget afhænger selvføgelig lidt af, hvad du synes, at de skal have ud af det. Men jeg vil sige, at det absolut dårligste tidspunkt er fredag eftermiddag. Folk vil helt klar været gået på weekend i hovedet, og det er også synd for den, der holder foredraget.  Hvis de holder oplæg om noget konkret, som I skal bruge i virksomhedssammenhæng, så skal det være på et tidspunkt, hvor de har arbejdet i hovedet og hurtigt kan omsætte det, de får at vide, til handling. Jeg ville holde det tirsdag morgen. Mandag skal man som regel op i gear og kunne se ugen for sig.

God fornøjelse med det - og tillykke med den gode idé.

Mvh

Tommy Krabbe

Hej med dig :-)

Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 20:14

Hej Tommy,

Tak for dit svar, du gav mig ret i mine antagelser... Fredag eftermiddag er ikke en skide god ide, og du har nok ret angaaende mandag. Jeg maa lige overveje mulighederne for at laegge det tirsdag morgen.

Hilsen
Nicolaj

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 20:35

Hey Nicolaj

Husk at tjekke hos Anders Gisselmann. Han fortæller vist hvordan man bliver bedre til at holde foredrag!

www.on2speak.dk

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 20:43

Hej Morten,

Det ser interessant ud, jeg kgiger paa det, tak for linket.

Hilsen
Nicolaj

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 20:46

Jeg glemte lige at skrive, at da jeg har arbejdet med at finde foredragsholdere om alt mellem himmel og jord, kan du bare sende mig en besked, hvis der er bestemte emner, du mangler talere til Smile

Hej med dig :-)

Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 20:48

Tak for tilbuddet, kender du ogsaa nogle i Canada? Wink

Hilsen
Nicolaj

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 20:49