Hej fellow Amino' er, Jeg har taenkt mig at stable et maanedtlig foredrag paa benene hvor ansatte i virksomheden, eller eksterne paa skift holder et foredrag om et eller andet relevant (nye tendenser i markedet, stress, productivitet, et cetera). Jeg regner med foredrag af cirka 1 times varighed, men jeg er i tvivl om hvornaar det er bedst at laegge det. Jeg havde lidt overvejet at laegge det 1. fredag eftermiddag 2-3 i hver maaned, men gaar folk saa ikke bare paa weekend og glemmer alt om hvad foredraget handlede om inden de moeder tilbage mandag morgen? Hvornaar er det bedst at placere saadanne foredrag? Hilsen |
Hej Nicolaj
Det lyder da som en fremragende idé. Det kan give de ansatte mulighed for at vise, hvad de kan og brænder for.
Jeg holder selv foredrag og har tidligere arbejdet med at lave konferencer og kurser til danske virksomheder. Tidspunktet for foredraget afhænger selvføgelig lidt af, hvad du synes, at de skal have ud af det. Men jeg vil sige, at det absolut dårligste tidspunkt er fredag eftermiddag. Folk vil helt klar været gået på weekend i hovedet, og det er også synd for den, der holder foredraget. Hvis de holder oplæg om noget konkret, som I skal bruge i virksomhedssammenhæng, så skal det være på et tidspunkt, hvor de har arbejdet i hovedet og hurtigt kan omsætte det, de får at vide, til handling. Jeg ville holde det tirsdag morgen. Mandag skal man som regel op i gear og kunne se ugen for sig.
God fornøjelse med det - og tillykke med den gode idé.
Mvh
Tommy Krabbe