Hej Jeg går og overvejer at overtage en mindre eksisterende net-shop og har en masse spørgsmål. Jeg må heller komme med lidt info først. Jeg har normalt job 37 timer og betaler top-skat. butikken jeg kan overtage handler med produkter der er relateret til min hobby, derfor jeg gider gå ind i det. Den er under opbygning og har en omsætning på mellem kr. 1.000 - 3000. Sælger er gået død i opstartsfasen og er aldrig komme til at få annonceret m.m. kun brugt mund til mund metoden og solgt til venner og bekendt i den lokale klub. Der er cvr.nr. og momsreg. Jeg skal bruge kr. 7.500 til køb af alt incl. restvarelager, butikken, leverandøre m.m. og regner med at have 13.500 til køb af nyt lager, reklame m.m. ialt kr. 20.000,- Mit spørgsmål er følgende: 1. Hvad gør jeg med i forbindelse med beskatning. Vil helst at pengene bliver i "butikken" og at jeg ikke skal trække noget ud det første stykke tid. Kun have de kr. 20.000,- tilbage, så den hviler i sig selv og overskudet kan investeres i mere reklame og større/bredere lager. 2. Omsætningen bliver jo ikke over kr. 50.000 i 2006 - hvordan så med at overtage momsnr.??? 3. Hvem kunne evt. være den helt rigtige at tage fat på for at få den rigtige hjælp - vil jo nødigt lave noget galt og få en eller anden kæmpe regning fra SKAT. Jeg er fuldstændig på bar bund og får imorgen svar på om jeg har købt butikken - aner simpelthen ikke hvad jeg skal gribe og gøre i som det første. Mvh. Rikke Bruun |
Da vi startede firma op fik vi (gratis) rådgivning af en erhvervsrådgiver, som der er i de fleste større kommuner. I Århus området holder Start og Vækst månedelig møder, hvor man (også gratis) kan få rådgivning omkring de fleste spørgsmål i virksomheden. Jeg har også telefonisk fået råd derfra.
Jeg kan ikke hjælpe dig med dine spørgsmål, men her var lidt til hvordan du kan komme videre.
Held og lykke med dit projekt.
Hilsen Lene