Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtage netshop ved siden af alm. job

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg går og overvejer at overtage en mindre eksisterende net-shop og har en masse spørgsmål. Jeg må heller komme med lidt info først.

Jeg har normalt job 37 timer og betaler top-skat.

butikken jeg kan overtage handler med produkter der er relateret til min hobby, derfor jeg gider gå ind i det. Den er under opbygning og har en omsætning på mellem kr. 1.000 - 3000. Sælger er gået død i opstartsfasen og er aldrig komme til at få annonceret m.m. kun brugt mund til mund metoden og solgt til venner og bekendt i den lokale klub. Der er cvr.nr. og momsreg.

Jeg skal bruge kr. 7.500 til køb af alt incl. restvarelager, butikken, leverandøre m.m.

og regner med at have 13.500 til køb af nyt lager, reklame m.m. ialt kr. 20.000,-

Mit spørgsmål er følgende:

1. Hvad gør jeg med i forbindelse med beskatning. Vil helst at pengene bliver i "butikken" og at jeg ikke skal trække noget ud det første stykke tid. Kun have de kr. 20.000,- tilbage, så den hviler i sig selv og overskudet kan investeres i mere reklame og større/bredere lager.

2. Omsætningen bliver jo ikke over kr. 50.000 i 2006 - hvordan så med at overtage momsnr.???

3. Hvem kunne evt. være den helt rigtige at tage fat på for at få den rigtige hjælp - vil jo nødigt lave noget galt og få en eller anden kæmpe regning fra SKAT.

Jeg er fuldstændig på bar bund og får imorgen svar på om jeg har købt butikken - aner simpelthen ikke hvad jeg skal gribe og gøre i som det første.

Mvh.

Rikke Bruun

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 18:10
Da vi startede firma op fik vi (gratis) rådgivning af en erhvervsrådgiver, som der er i de fleste større kommuner. I Århus området holder Start og Vækst månedelig møder, hvor man (også gratis) kan få rådgivning omkring de fleste spørgsmål i virksomheden. Jeg har også telefonisk fået råd derfra.

Jeg kan ikke hjælpe dig med dine spørgsmål, men her var lidt til hvordan du kan komme videre.

Held og lykke med dit projekt.

Hilsen Lene

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Hej!

Jeg tror ikke, at du kan overtage en andens CVR.Nr., idet CVR-Nummeret følger

personen.

Du kan godt starte op med et 0-resultat, men du skal nok passe på

at SKAT efterfølgende ikke statuerer hobbyvirksomhed(alt afhængig af den

fremtidige udvikling og dine planer f.eks. arbejsmæssigt). 

Hilsen

Peter

Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:56
Hej Peter

tak for dit svar.

Tror du jeg skal have fat på en revisor til at hjælpe?

Jeg skal vel have lavet en eller anden form for regnskab til at holde styr på

køb og salg , eller kan jeg blot selv lave et simpelt et med debet og kredit også

ellers vente til der har været et overskud på de kr. 20.000 også først derefter

betragte det som en virksomhed?

Ja, måske nok nogle fjollede spørgsmål, men er som sagt på bar bund.

Er det noget du ved en masse om og er det kostbart at få den fornødne hjælp?

Mvh

Rikke

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04
Hej Rikke!

Ja...vi ved en masse om webshops(har ca. 15 stk. som kunder), og min kone har også

Du kan naturligvis først prøve, at få hjælp de steder, hvor det ikke koster....men på sigt vil

vi da gerne hjælpe.

Vi har kunder i hele Danmark, og vore priser er rimelige(vi giver en speciel Amino-rabat på 10%).

Du er velkommen til at kontakte os.

Hilsen

Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:26
Hej Rikke

Lyder spændende og minder lidt om hvordan jeg selv er startet op.

1) Du skal nok selv momsregistreres og dermed eget CVR nummer.

2) Du skal have overdraget webhotellet så du står på som ejer.

3) Tager siden mod dankortbetaling? Så skal du formentligt have lavet din egen indløsningsaftale med PBS. Spørg evt. ejeren hvilke aftaler han evt. har med PBS, eller iøvrigt får taget mod Dankort. En sådan aftale koster hurtigt 1000 kr om året, udover webhotellet.

4) Når du er blevet momsregistreret, skal du aflevere momsregnskab 2-4 gange om året samt årsregnskab om et års tid. Er du selv i stand til at føre de regnskaber der skal til? Ellers kan din omsætning hurtigt få ben at gå på til revisor / bogføringshjælp. Jeg selv har købt regnskabsprogrammet Navision C5 Light (der er sikkert andet men jeg er godt tilfreds) og bogfører alt selv. Kræver en indsats at sætte sig ind i bogføringen, men meget tilfredsstillende når man kan klare det selv.

Pøj pøj med det.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)