Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vareprøver fra Kina

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amiroer,

Jeg har fundet en importør og nogle varer jeg gerne vil have hjem. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan dette fungere rent toldmæssigt? Er der et minimum i toldsatsen eller er det forskelligt fra vare til vare?

Jeg er endnu ikke i gang men overvejer kraftigt at starte et enkeltmandsfirma. Hvordan kan vareprøver mv. fremgå i et evt. regnskab?

/Nordjyden 

Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:25

tolden er forskellig fra vare til vare, du kan finde toldsatserne på www.skat.dk, men det kan være svært at gennemskue. De plejer at være meget hjælpsomme hvis man ringer til dem.

Når dine vare ankommer til DK skal de fortoldes, det er som regl noget din speditør vil klare for dig.

Hvad er det du skal importere?

Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 23:01

Hej DGA.

Uden at blive alt for detaljeret er det pt. en give-away med logo jeg har kig på.

Jeg har fået flere henvendelser fra potentielle kunder på min ferie i USA og regner med at vil sælge noget via en kammerat jeg har i USA.

Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 23:29

Jeg har handlet meget i kina, og jeg kan kun anbefale at tage der ud og besøge din lev.  Der er mange der er blevet skuffet, når de modtager deres vare. Dette skyldes at kina gennem rigtig mange år er blevet brugt til at få produceret billigst muligt, så det kan være svært for dem at forstå de ikke skal presse prisen helt i bund, men holde kvaliteten oppe.

Og hvis du vil starte en seriøs import, er det ikke en stor udgift at tage en tur til kina.

Jeg ved ikke hvor meget erfaring med handel i asien. Jeg har mødt mange der er meget negative, de har typisk købt en gang eller to, og altid over nettet. Man er nød til at tage ud og besøge dem, for at forstå deres tankegang.

Ofte er dem man finder på nettet blot mellem handlere, så sørg for du ikker bliver snydt.

Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 08:47

Hej DGA,

Jeg har selv har meget med kinesere at gøre i mit tidligere arbejde. Jeg har erfaring med fragtdelen og har også kollegaer i Kina som kan hjælpe mig med at se på kvaliteten.

I min opstartsfase har jeg ikke planer om at tage til Kina da jeg pt. har opbrugt det meste af min ferie. Jeg regner i stedet med at tage vareprøver hjem for at se på kvaliteten. Det var derfor jeg havde spørgsmål til om tolden.

Ved du forresten om det er en fordel at bede kineserne skrive en lav pris på varens værdi? Jeg tænker på at få den billigste told på mine vareprøver.

/Nordjyden.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:29

Hej nordjyden,

kan kunne give DGA ret i at det er en kæmpe fordel at have en personlig relation til sin leverandør. Har selv arbejdet i Kina og et af de vigtigeste og mest voksende områder i virksomheden var quality control. (selv om du havde handlet med leverandøren før)

På den anden side kan man jo også meget med internettet idag, specielt når du påtænker at importere standardvarer. Men det er ekstremt vigtigt at være kritisk og ikke have for mange penge ude at sejle.

Mht. dit sidste spørgsmål vil det da andet lige være billigere at få kineserne til at skrive en lavere pris på en varens værdi, da tolden bl.a. udregnes procentvis. Men det er jo også ulovligt så det vil jeg stærkt fraråde dig.

Held og lykke

C

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 16:49

Hvis dine vareprøver ikke koster så meget, kan det være, du er under minimumsgrænsen. På SKATs hjemmeside, kan man læse om minimumsgrænsen på 1150 kr. for told for private. Jeg ringede til SKAT og spurgte om det også gjaldt for firmaer. Det kunne jeg ikke umiddelbart få svar på, men dagen efter blev jeg ringet op og fik at vide, at det også gjaldt for firmaer.

/Kjeld

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 19:00

Der er ikke told på vareprøver, hvis de ikke skal sælges videre. Varer skal deklareres som 'samples, not for sale'

Det undrer mig, at SKAT siger at minimumsgrænserne også gælder for firmaer - jeg har i hvert fald betalt told af mindre forsendelser. Så jeg tvivler på, at du har fået rigtig besked..

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 19:19

Jeg kan finde argumenter for at både det ene eller det andet kunne være rigtigt. Det kan være, du vil prøve lykken med at spørge dit lokale skattekontor?

/Kjeld

Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 19:23

Tak for alle de gode svar.

Jeg er naturligvis ikke ude på at snyde SKAT men det er med at kende alle smuthullerne så man ikke betaler for meget. OG hvis der var en grænse for vareprøver er det jo med at være under den - eller få skrevet det rigtige på fakturaen så man kan få laveste sats.

Tror i hvert fald at jeg før import lige vil tage fat i SKAT.

/Nordjyden.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)