Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af firma

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amiroer,

Jeg har igennem længere tid gået med en lille iværksætter i maven. Jeg har dog lidt betænkligheder omkring hvordan opstarten af et firma skal foregå.

Jeg har fundet nogle produkter i Kina som jeg gerne vil sælge og har også flere potentielle kunder. Der er tale om give-aways reklameartiker. Eftersom jeg ikke har stor erfaring med eget firma vil jeg i starten forsøge at starte forsigtigt med import af solgte vare så jeg ikke har for mange penge ude og svømme. Jeg regner derfor ikke pt med at have brug for at låne penge.

Jeg har overvejet at starte et enkeltmandsfirma da jeg pt. ikke har kapitalen til at lave en anden virksomhedsform. Der er jo både fordel og ulemper ved en enkeltmandsformen men jeg har svært ved at se hvilken anden form for virksomhed jeg pt. kan lave

Er der nogen der har andre forslag og hvad skal jeg være opmærksom på?

/Nordjyden

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:18

Med det koncept som du har lagt op til lyder et enkeltmandsfirma som den rette løsning. Så længe du kun er dig selv vil de andre mulige selskabsformer være et ApS eller A/S.

Hvis du har en partner med kan et SmbA være en muliged. Det kræver ingen kapital og begrænser din risisko/hæftelse. Der skal være minimum 2 til at stifte et SmbA.

Henrik

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 21:22

NordjydenNiller:

Jeg har ikke. Men jeg kan give det et godt råd: Læs Martin Thorborgs e-pusher. Umuligt at være selvstændig uden at have læst den ;)

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:39

NordjydenNiller:

Jeg ville tænke meget på risisko/hæftelse, f.eks. risikere du en erstatningssag. Så er 125K i indskudt til et ApS måske en billig forsikring. Tænk også på at alle aktiver eks. Varelager og evt. firmabil kan indgå i de 125K.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 21:46

mange er blevet snydt ved handler med folk i kina, så vær opmærksom på at papir arbejdet er i orden, du finder aldrig frem til person bag et scam!!

håber ikke det dræbte iværksætter fornemmelsen i maven, det skulle mere tjene de rette omgivelser for at vokse som iværksætter, dvs. du ville måske miste modet hvis du fik hugget dine penge!

håber ikke det er sort snak hehe :-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 22:57

Tak for alle svarende.

Jeg kan godt se Omar's pointe med anpartsselskabet men jeg synes samtidig at 125.000 kr er mange penge at starte ud med. Og er der ikke også mere regnskabspligt med et anpartsselskab?

De produkter jeg pt. har kig på har en lav værdi og jeg regner dermed ikke med at en evt. erstatningsag vil komme på tale.

Jeg har i første omgang udset mig at få en prøveforsendelse sendt hjem og så kontakte kunder direkte med en vareprøve i håb om at de evt. vil købe et parti med deres logo på produktet. Jeg ved at det er en lidt vag forretningsplan men jeg har alt for længe gået og tænkt over at komme igang og efter jeg så dette produkt tror jeg det kan bruges til at starte noget op.

Jeg har kollegaer (danske) som jeg også kan få til at tjekke kvaliteten men er godt klar over at man kan blive røvrendt i Kina. - Det er vel ligesom andre steder med at være forsigtig.

Tak for alle de gode råd - Og kom endelig med flere.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:14

NordjydenNiller:
Jeg kan godt se Omar's pointe med anpartsselskabet men jeg synes samtidig at 125.000 kr er mange penge at starte ud med. Og er der ikke også mere regnskabspligt med et anpartsselskab?

Regnskabspligten er ikke anderledes end for et enkeltmandsfirma. Hvis din risiko er begrænset så start som enkeltmandsfirma. Spar op i Virksomhedsskatteordningen og når du når de 80.000 kr. kan du efter nytår lave en sakttefri virksomhedsomdannelse til et ApS, hvis det er det du vil...

Henrik

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 23:46

Jeg importerede en gang sko fra Kina - og aldrig har jeg oplevet så hjælpelig et folkefærd.

Tro på at det du gør, og den fornemmelse du har, når du handler er god nok, så kan du være sikker på at det nok skal gå :-)

Så stor held og lykke herfa .

Partner @ The Social Agency 

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 11:00

Jeg har selv gået og tænkt på at starte en lille webshop med nogle produkter som jeg ville få produceret i Kina.

Jeg er dog ikke sikker på om det er en god ide, da der er flere webbutikker på det danske marked, som sælger de her produkter, men priserne er meget ens, og de priser jeg ville kunne få produceret til er langt under, selvom det i forvejen er produkter der ikke koster så meget pr. stk.

Er det en god ide at starte noget, ´som der i forvejen er flere butikker der har, hvis det eneste så ville være at sælge produkterne billigere?

Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 12:51

Hej Thomas,

Hvis du har den rette forretningsplan og kan skille dig ud fra konkurrenterne ser jeg ikke noget problem i det.

Det optimale ville dog være at finde nogle produkter som ikke er på markedet.

Ovenstående er blot mine egne tanker omkring mit kommende firma.

/Nordjyden.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)