Hej alle Amiroer, Jeg har igennem længere tid gået med en lille iværksætter i maven. Jeg har dog lidt betænkligheder omkring hvordan opstarten af et firma skal foregå. Jeg har fundet nogle produkter i Kina som jeg gerne vil sælge og har også flere potentielle kunder. Der er tale om give-aways reklameartiker. Eftersom jeg ikke har stor erfaring med eget firma vil jeg i starten forsøge at starte forsigtigt med import af solgte vare så jeg ikke har for mange penge ude og svømme. Jeg regner derfor ikke pt med at have brug for at låne penge. Jeg har overvejet at starte et enkeltmandsfirma da jeg pt. ikke har kapitalen til at lave en anden virksomhedsform. Der er jo både fordel og ulemper ved en enkeltmandsformen men jeg har svært ved at se hvilken anden form for virksomhed jeg pt. kan lave Er der nogen der har andre forslag og hvad skal jeg være opmærksom på? /Nordjyden |
Med det koncept som du har lagt op til lyder et enkeltmandsfirma som den rette løsning. Så længe du kun er dig selv vil de andre mulige selskabsformer være et ApS eller A/S.
Hvis du har en partner med kan et SmbA være en muliged. Det kræver ingen kapital og begrænser din risisko/hæftelse. Der skal være minimum 2 til at stifte et SmbA.
Henrik