Kære Aminoer! Jeg håber at I vil være behjælpelig og give mig nogle gode råd! Jeg har startet www.luxuryforrent.dk en lille webbutik som udlejer og sælger pt. kun Louis Vuitton. Web siden er lavet, men hvordan kommer jeg videre??? Lidt spørgsmål: Hvordan får jeg flere besøgende ? Er siden nem nok at komme igennem. Tænkte udlejningsdelen. kalenderen? Er det en dårlig ide at man skal logge ind før man kan købe? Hvordan bruges Ad Words er det pengene værd og hvad er "normal" budget? Andre gode råd??? Gerne ris / ros til www.luxuryforrent.dk Håber meget I gider bruge lidt af jeres tirsdag aften på at hjælpe en nystartet og meget grøn shop! Venlig hilsen Trine |
Hej Trine
AdWords er et udmærket sted at starte. Det er den hurtigste måde på at få kvalificeret trafik, og så kan du meget præcist styre din kampagne efter dit behov.
Når nu du har en webshop skal du ikke tænke på størrelsen af dit adwords budget. Det er lige gyldigt om du bruger 10 kr eller 100.000 kr om dage. Det afgørende er du har positivt ROI (return on investment). Med Google AdWords og Analytics har du mulighed for at spore AdWords trafik hele vejen til et gennemført salg. Det kræver dog at du implementerer Analytics i din shop.
Kombinationen af AdWords og Analytics gør at du kan se hvilke søgeord i AdWords der konverterer til salg. Når du har kørt din kampagne i en uge kan du se hvilke søgeord der konverterer til salg, og så er det bare med at skrue op for trafikken på disse ord så længe der er en fornuftig ROI. Derfor er det også ROI og ikke budget du skal fokusere på.