Jeg har netop startet et selskab i APS form med en kapital på de lovpligtige 125.000 kr. En af mine internetsider skal drives gennem den of jeg forventer at selskabet vil have en værdi på omkring 500.000 kr om 1½ år. Ca. 90 Pct af omsætningen vil komme uden for DK gennem reklamer mv.
Men er kommer mit spørgsmål:
Om 1½ år er jeg færdig med min uddannelse i DK og planlægger herefter at flytte til england i en årrække hvorfor jeg ikke længere vil være skattepligtig i DK. Men hvordan virker det med fraflytter beskatningen af mit APS? Hvis mit selskab har en værdi på ca. 500.000 kr på fraflytningstidspunktet hvor meget skal jeg så betale i fraflytningsskat? Hvordan opgøres værdien forresten helt præcist?
Jeg ønsker så at sige et clean break med det danske skattesystem så er ikke så interesseret i henstand mv. så vil bare have det afregnet når jeg flytter til england. Hvordan bærer jeg mig bedst ad med det?
Uden at skulle det til en diskussion om dine valg og overvejelser.....
Har du overvejet om det ville kunne betale sig allerede nu at lægge dine hjemmesider i et udenlandk firma (UK ltd)? Hvis din hjemmeside allerede indenfor kort tid skal drives fra UK og størstedelen af omsætningen alligevel kommer fra kilder uden fra DK.....
Har tænkt tanken men har hørt en del om at det ikke er en velset metode at drive virksomhed efter her i DK. Men lad os sige jeg gjorde det, hvad vil det så betyde for min måde at drive det på mens jeg bor i DK, altså rent regnskabsmæssigt mv.?
Såfremt mine planer måtte ændre sig og det ikke blev england jeg rykkede til men et andet eu land hvilken selskabstype eller land ville så være at foretrække hvis jeg senere hen sælger mit selskab og rykker tilbage til dk med familien?
Hvad har du tænkt dig at gøre med dit APS når du flytter til UK?? Hvis du opretholder dette og har aktivitet i dette kan du blive begrænset skattepligtig af inskomst fra dette....
Havelågebeskatningen vil medfører skattebetaling af anparterne svarende til salg af disse ved din fraflytning. Denne opgørelse inkluderer beregningen af goodwill.
Når du allerede nu har så konkret en ide om hvad du vil fremover så kontakt evt. Bent Zimmermann for planlægning af den mest optimale udflagning.